{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
999 visninger | Oprettet:

´Køb og smid væk´ - princip {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste som har oplevet at der er mange herind, som køber nogle kaniner, eller andre dyr for den sags skyld, og kort tid efter så kommer de til salg igen ?

Det kan være mange ting som gør at man sætte dem til salg, men at de ikke levede op til en forventning, eller tiden bare ik lige var der, synes jeg er nogle underlige undskyldninger.
Hvis tiden ikke har været der, hvorfor har man så købt den ?

Men det med at den ikke lever op til forventningerne, ja undskyld mig, men hvordan f.... kan man vide det når den ikke er ældre ??

Det er fint nok at sætte kaninerne til salg igen, hvis man ikke har tiden eller overskudet til det, fair nok.
Men så lad da hver med at købe nye kort tid efter.

Det med at købe nye, sælge de nye, for derefter at købe nye IGEN, det synes jeg er så forkert!
Jeg synes det lidt er at tage pis på avler, eller hvad man skal sige.
´ej jeg kunne ik lige bruge din unge, men hov nu kom der lige en unge til salg jeg rent faktisk kunne bruge´
Det gør mig sur, og jeg synes ikke det er fair for hverken avler eller kaninen!

Måske er jeg den eneste der synes dette er forkert, men nu skulle jeg bare ud med det.

Skriv gerne hvad I synes omkring dette princip.
Men hold det i en pæn tone, og lad hver med at nævne nogen!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ´Køb og smid væk´ - princip
  • #1   18. mar 2011 Har oplevet det alt for mange gange og jeg synes ligesom dig at det virkelig er noget svineri! smiley
    Kan ikke forstå man bare købe dyr og smider dem væk igen, og bliver ved på den måde.

    Tilgengæld har jeg også oplevet at nogen folk er efter andre folk på det grundlag - selvom de selv har gjort nøjagtigt det samme, og det synes jeg også er forkert.

    Husker en der kom af med alle sine marsvin, men nåede ikk engang at komme af med dem alle før der igen blev skovlet marsvin ind. Og nu har vedkomne så travlt med en anden person der laver samme nummer.
    Så burde man måske ta og klappe i.

    Men ja, det er noget svineri bare at smide dyrene væk på den måde og anskaffe sig nye. Forstår slet ikke hvordan man kan få sig til det smiley


  • #2   18. mar 2011 Ja, det med at andre er efter nogle som gør præcis det samme, det har jeg også oplevet.
    Har det sådan lidt, fej for egen dør først.

    Synes ik man skal blande sig i tingene, hvis man selv gør præcist det samme


  • #3   18. mar 2011 Er helt enig.. Synes også det er en sær mentalitet. Der kan opstå uventede situationer hvor man ikke havde taget forbehold for, men når man anskaffer et dyr, er det også ens ansvar at tænke dyrets levetid ud - vil man opretholde interessen så længe, osv.
    Forstår heller ikke man har lyst til at sælge til en herinde, som tydeligt har denne køb/smid væk-mentalitet


  • #4   18. mar 2011 synes det er synd, specielt for dyrene som bare bliver smidt rundt mellem ejere. Det er da heller ikke sundt.
    Sørg nu for at undersøge om man KAN holde et dyr. Man skal ikke impulskøbe et dyr som et nyt par sko.


  • #5   18. mar 2011 helt helt enig!!! mange er dyb t useriøse og anskaffer sig dyr i et væk som de så et par måneder efter sætter til salg igen. Jeg opdrættede for noget tid siden mud men er simpelthen stoppetfordi jeg ikke synes jeg kunne finde ordenlige hjem til ungerne... så jo jeg synes det er et udpræget problem

  • #6   18. mar 2011 Jeg er fuldt ud enig med dig!,, Har kendt mange piger som var så ivrige efter at få anskaffet en kanin at de tog den første de så til sig, Efter lidt tid fandt de ud af at en anden farve var mere spændene end den kaninen havde,, el. den blev agresiv fori de aldrig snakkede med den,, så de syntes det var nemmere at anskaffe sig en ny og så dumpe kaninen af på nogle andre,,

  • #7   18. mar 2011 Helt enig! Syntes simpelthen at det er så synd for de dyr som der er ude for det!

  • #8   18. mar 2011 Det er ikke engang situationer hvor man køber unger, og så sælger den som voksen.
    Dem jeg tænker på er at man køber den som unge, og sælger den igen som unge.


  • #9   18. mar 2011 Malega det gør da ligemeget om de er voksne eller unger,,
    Det er noget svineri aligevel og det er synd, for dyrene,,


  • #10   18. mar 2011 Rolig nu.
    Det skulle ikke forståes på den måde.

    Uanset hvad er det stadig forkert at gøre


  • #11   18. mar 2011 Tror det var til mig, ^^
    Men jeg er helt rolig,, (;


  • #12   18. mar 2011 Det var til One Soulmate Ain´t Enough

  • #13   18. mar 2011 Det er super træls det sker, men det eneste man desværre kan gøre er som avler, at lave kontrakt med køber, om at ønsker køber at sælge dyret, så skal avler være den første som får tilbudet. Så du ved hvor den er og finder et nyt godt hjem.

  • #14   18. mar 2011 Jeg kan jo kun være enig med dig Maria!

    Men for mig ligger en del af ansvaret også hos forældrene !

    Kender en del "små piger" der bare kassere dyr til højre og venstre, og det der undrer mig er at forældre giver disse piger lov??

    Det må være utrolig stressende for sådan et lille dyr...


  • #15   18. mar 2011 Det er jo ikke kun her inde det sker. Det er et generelt problem med alt der hedder kæledyr.
    Folk køber, og så finder de ud af, at det bare ikke lige var dem alligevel, og sælger igen. Det er jo nemmere end at bruge et par uger på at læse op på tingene.

    Jeg tror måske det bunder ud i, at nogle ikke lærer hjemmefra hvordan man bør gebærde sig, mens andre bare er ligeglade.
    Her ud over har vi jo et problem der hedder avl. Jeg avler selv, så er for såvidt med til at gøre problemet større. Men så længe dyrene er mere end almindeligt nemme at få fat i, så er folk også meget hurtigere til at smide dem ud igen. Det plejer at kræve lidt mere omtanke, hvis der ikke er et stort marked for dyret her hjemme.

    Folk der laver nummeret med at anskaffe sig 20-30+ dyr af en art, på ganske få år, finder lige pludselig ud af, at det sørme voksede dem over hovedet - jamen det var da underligt at det blev for overvældende -_-

    Jeg tror man skal ud og have fat i nogle af de større organisationer.
    Der skal fokus på hold af helt almindelige kæledyr, og at det ikke er legetøj. Desværre har man tilsyneladende kun interesse i at vedholde den type projekter, hvis de giver god medieomtale.
    Dyrenes Beskyttelse bliver f.eks. ved med at snakke om produktionsdyr, mens kæledyr mere kommmer ind som en sidenote. De har mere snak om rådyr unger og harekillinger i perioder, end de har om almindelige kæledyr.
    De mindre lovlydige organisationer går f.eks. efter pelsavl for tiden, og er faktisk totalt ligeglade med hvordan almene dyr holdes, igen på grund af medieomtale.

    Så med mindre man er godt dyretosset, kan det være svært at finde noget om hvordan man bør gøre, for dem vi har i samfundet, der påstår at ville dyr det bedste, og har pengene til det, gider ikke bruge kræfter på vores smådyr.


  • #16   18. mar 2011 Syntes at det er et mærkeligt forhold nogle folk har til dyr, de behandler det som legetøj. Når det ikke er godt nok mere så ryger det ud og noget nyt kommer ind indtil det ikke er godt nok mere. De behandler dem ikke som levende individer.

Kommentér på:
´Køb og smid væk´ - princip

Annonce