{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Rottebur?... {{forumTopicSubject}}

HEY!.. Jeg overvejer at få skaffet mig to rotter, og så tænkte jeg på om de kan gå i akvarium?.. altså det er stort nok det jeg har, hvis nu jeg gjorde det helt venligt til rotterne.. kunne det så godt lade sig gå?..
- Men tænkte på det med akvarium fordi jeg har hørt at rotter strinter, og det skulle lugte noget så grimt? er det sandt ?..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottebur?...
  • #1   14. mar 2011 Det er næsten synd at lade rotter gå i akvarium. De skal have tremmebure, så de kan kravle, som de er skabt til..

De strinter heller ikke, men tisser som alle andre dyr, og hvis de bare skifter buret ofte nok og vælger en god strølse, så lugter de ikke spor

• #2   14. mar 2011 Det kan ikke anbefales at have dem i akvarie eller terrarie, da deres luftveje er ret sarte og de kræver god ventilation i buret (<b>ikke træk</b>).
    Så et godt tremmebur er uden tvivl det bedste for dem. smiley

• #3   14. mar 2011 Tjah, men har hørt at der er mange som gør det smiley
    - Men jeg har faktisk et ret højt og stort tremmebur, men der er 2 cm mellem tremmerne og der kan de jo komme ud..

• #4   14. mar 2011 Der er ikke udluftning nok i et akvarie..

Rotter skal helst have et bur der er højere end det er langt, med tremmer, så de kan klatre, og så man kan sætte køjer op smiley

Husk de ikke må gå på strøgelse baseret på fyrtræ (Så som træspåner) man skal istedet bruge biobase, carefresh, majsstrøelse, bøgeflis eller lign.

2 cm kan unger komme ud af, men voksne kan ikke smiley

• #5   14. mar 2011 Og du er helt sikker på de ikke kan komme ud af det? smiley
    - Fordi hvis de ikke kan det så har jeg nemlig et perfekt bur smiley

• #6   14. mar 2011 Jeg har haft et bur der var 2 cm imellem tremmerne, de voksne hanner havde jeg ingen problemer med, de voksne hunner oplevede jeg skulle være over 250 g før de ikke kunne komme igennen smiley (og dog, der var en der rundede de 350 g, og stadig kunne klemme sig ud, hvordan ved jeg ikke XD)

Ellers kan man sætte voliere net med små masker rundt om.. smiley

• #8   14. mar 2011 Okay smiley
    - Tusind tak smiley jeg vil finde ud af noget så smiley

Kommentér på:
Rottebur?...

Annonce