{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.383 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. Rotter og Hamster {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har et par spørgsmål som jeg håber at nogen af jer kan besvare for mig.

1. Er hamster sociale og bor de gå sammen to og to (hun med hun) ?

2. Er rotter sociale og bør gå sammen to og to (hun med hun) ?

3. Er rotter rolige af sind, altså bider de og er agrressive? Eller kan man finde avlere som måske har avlet agressiviteten ud af dem?

4. Vil rotter eller hamstre kunne gå i et udendørs kaninbur (selvfølgelig ikke udenfor), eller er der for stor afstand mellem tremmerne? Har sådan et bur her: (link fjernet)

Mvh rikke hansen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. Rotter og Hamster
  • #1   27. apr 2010 Jeg kan svare for rotterne:

    Ja, rotter er sociale og skal gå mindst to sammen, gerne flere. Om man vælger hanner eller hunner er smag og behag - så længe man vælger samme køn smiley

    Rotter der er avlet til kæl er generelt meget "rolige" af sind. Skriver det i gåseøjne, da de fleste rotter jo er aktive dyr - specielt når de er unge. Hanner har det med at falde til ro og blive nogle store slaskebamser, der gerne vil kæle. Hunner har ofte mere travlt med at undersøge alting. Men der er altid nogen der falder uden for denne beskrivelse smiley
    Køber man rotter hos en god avler, har de tænkt over parringen og bruger ikke aggressive dyr i avlen. Jeg har endnu ikke været uheldig at få en aggressiv rotte.

    Rotter KAN godt gå udendørs, men problemet er at der er mange hensyn at tage. Rotter er meget følsomme overfor temperatursvingninger og træk. Derfor er det bedst hvis de står i rum med nogenlunde konstant temperatur og uden træk.
    Men ved da at nogen har dem i voliere udenfor, i læ for vind, sol osv. Med foret kasse til a sove i og så kommer de indenfor når det bliver koldt.


  • #2   27. apr 2010 Tusind tak for svar Maria smiley Kender du nogle gode rotteavlere som du vil anbefale ? smiley

  • #3   27. apr 2010 Strinter rotter enlig og hvis dette er tilfældet, gør hannerne det så mere ebd hunnerne ? Tror du at de vil kunne go i et kaninbur uden at bide og ødelægge alting ? smiley

  • #4   27. apr 2010 Hannerne markerer, ja - så når man har dem ude, kan man sagtens få dråber på sig og tøjet - synes dog ikke det lugter. Hvor meget de sviner mere end hunner ved jeg ikke. Hunnerne kan også sagtens tisse på en smiley

    Et kaninbur har for stor afstand mellem tremmerne - voksne hanner ville måske kunne gå der. Men man kan få så mange gode store bure, der egner sig til rotter, så jeg ville ikke tage til takke med et kaninbur smiley

    Nogle rotter gnaver meget, andre gør ikke. Jeg har ikke problem med at mine gnaver i alting. De har lige fået nye træ-stiger idag og der var en af drengene der mente at trinene åbenbart ikke skulle være der smiley Men de har aldrig gnavet i buret. Kender dog nogle stykker, der har haft problemer med plastikbunde i bure og rotter...


  • #5   27. apr 2010 1. Det kommer an på arten, guldhamstere er ikke sociale medmindre der skal parres, de fleste dværghamstere kan være sociale, de har det som med mennesker, de vil ikke bo med hvem som helst, og de kan mpske holde en ud i noget tid, og andre kan de måske holde ud hele livet, så for ikke at tage chancen er det bedst at have dem alene smiley

    2. Ja de er meget sociale, at have dem alene er synd

    3. Hvis du køber fra avlere går de meget op i at de ikke er aggresive, og at de er rolige og har et godt helbred, dem i dyrehandlere er oftes kun til foder og der er de ret ligeglade med rottens personlighed smiley De fleste avlere acceptere overhovedet ikke en aggresiv rotte

    4. Til hamsteren vil buret være for stort, til rotter ville buret ikke være højt nok, rotter elsker at klatre, så der skal buret helst være højere end det er langt og bredt smiley


  • #6   27. apr 2010 Jeg vile heller aldrig købe min rotte hos en dyrehandler, eller noget andet dyr for den sags skyld smiley Jeg vil meget hellere gå til en avler hvor jeg kan få den rådgivning jeg har brug for, og der kan jeg også møde forældrene af den unge jeg nu end måtte købe smiley

  • #7   27. apr 2010 du er velkommen til at komme og se mine rotter, og evt unger,
    jeg bor i ringsted,


  • #8   8. jun 2010 Dværge vil ikke altid går 2 og 2 sammen, de har det som med mennesker de vil ikke bo med hvem som helst

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. Rotter og Hamster

Annonce