{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

Skal jeg adskille dem? {{forumTopicSubject}}

Hej gnavergalleri.

Jeg købte for nyligt Frida, et lille pige marsvin til mit andet marsvin Carla. Jeg bemærkede, at Frida havde sår på øret og der kom flere og flere og nye hver dag, og så pludselig at Carla slikkede på hendes øre, jeg besluttede mig for at adskille dem, da jeg kunne regne ud, at det er Carla der havde bidt Fridas øre til blods. Jeg redte et bur op til Frida i går aftes så hun kunne være lidt selv, og hun har aldrig været så meget ude før nu og oinkede for første gang siden jeg købte hende for knap en uge siden. Hendes øre er ved at hele igen og ser allerede MEGET bedre ud,

Spørgsmålet er, skal jeg holde dem adskilt? Tror i ikke de kan lide hinanden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg adskille dem?
  • #1   15. maj 2018 Jeg ville holde dem adskildt, selvom at de normalt er flok dyr kan Carla godt være blevet vant til at være alene og derfor føle at Frida overtræder hende territorie smiley

  • Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
    #3   15. maj 2018 Sociale dyr som marsvin bliver triste af at være elene over tid. Måske de sår Frida har på øret er noget svamt. Det kan godt bløde og marsvin er som regel søde til at vaske hinanden på ørene (selv mine to dejlige marsvinedrenge vasker hinandens øre engang imellem). Så det er ikke utnkeligt, at Carla måske har været lidt for ivrig efter at hjælpe Frida med at få gjort øret rent. Jeg ville lige tage et smut til dyrlægen, det koster godt nok omkring 400 kr i konsulation, men så kan du få det bekræfter/afkræftet med det samme om det er en infektiones- eller bakterie hun har fået. Held og lykke med grisene, er sikker på de bliver rigtig glade for hinande.

  • #4   15. maj 2018 Hej. Mange tak for jeres søde hjælp.
    Jeg tænkte slet ikke på, at det kunne være svamp. Jeg mistænkte bare med det samme Carla da jeg så hende slikke på hendes øre smiley jeg ringer til dyrelægen med det samme i morgen og prøver at sætte Carla ind til Frida igen smiley


Kommentér på:
Skal jeg adskille dem?

Annonce