{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Negleklipning!! {{forumTopicSubject}}

Hej GG mine jeg har flere gange prøvet at klippe negle på mine kaniner. Hver gang jeg løfter dem op sparker de og vil overhovedet ikke have at jeg klipper deres negle. Til at starte med prøvede jeg at spørge dyrlægen hvordan hun løftede kaninerne men ligemeget hvor meget jeg prøver gider de ikke at få klippet negle eller at blive løftet. Hvordan klipper i negle på jeres kaniner? Jeg prøvede at gøre præcis som dyrlægen gør men det virker overhovedet ikke! Jeg er bange for at de river sig eller at de komme til skade/ får for lange negle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Negleklipning!!
  • #1   30. apr 2018 nu ved jeg ikke hvordan du løfter, men når jeg klipper på min kanin sætter jeg ham på mine lår, så han vender naturligt.

    jeg vender hans hovede væk fra mig.

    så mens han sidder der holder jeg i en pote og løfter den lidt, så klipper jeg og roser imens..

    det kræver øvelse både fra kanin og ejer smiley


  • #2   30. apr 2018 Et super godt trick som jeg selv bruger, er metoden der hedder "Pres pres klip". Den her metode gør så dyret kan nå at sige fra på de to pres, hvis man klipper for langt inde smiley Den metode gjorde mig meget roligere når jeg klipper negle på dyrene.
    Ved godt at det måske ikke var det du ville have hjælp til, men det er et godt trick at bruge!


  • #3   30. apr 2018 Tak for alle svarene og trickene jeg har prøvet dem og de virker mere rolige og vil helt klart bruge det frem over

  • #4   30. apr 2018 mine 2 sidder også helt normalt på mine ben eller på bordet, når jeg klipper dem.
    Det er hændt at jeg har måttet lægge den ene på ryggen, fordi hun blev ved med at trække foden til sig. Men klipper helst, når de bare sidder normalt.
    Det kræver lidt øvelse at klippe -og fortvivl ikke, hvis uheldet er ude og du kommer til at klippe lidt for langt ned. Det bløder og ser mere voldsomt ud end det er. Men bestemt ikke behageligt for kaninen. Du kan jo også træne ved at tjekke neglene uden at klippe, så du øver dig i at tage fat i dem, og kaninen bliver vant til din måde at gøre det på.


  • #5   1. maj 2018 Her sætter vi vores kaniner på ét stabilt underlag, og så klipper deres negle mens de bare står helt normalt. Ikke alle kaniner bryder sig om at blive løftet, og så må man jo bare prøve noget andet. smiley Pøj pøj

    Ellers kan det være du skal have hjælp fra en som kan holde og den anden klipper ?


Kommentér på:
Negleklipning!!

Annonce