{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinchilla og græne
  • #1   16. jan 2018 Kirsebær er noget kontroversielt. Det siges at grene fra stenfrugt træer (kirsebær og blomme) er noget hø, pga blåsyreindholdet. Men det er lidt svært at finde ud af om der er hold i det eller ej, så som udgangspunkt vil jeg sige nej, for det er for usikkert om det er godt eller skidt.

    Men ellers kan du bruge:
    Ahorn (ikke rød)
    Pil
    Bøg
    Birk
    Æble
    Pære

    Og en del andre, men det er hvad jeg lige kan huske i hovedet. Ellers kan du finde en liste på furrytails-dk.blogspot.com hvor du skal ind og søge. Bare søg på "grene" så kommer der et par indlæg smiley


  • #2   7. mar 2018 Hvad kan der ske hvis en chinchilla får kirsebær gerne, er det "bare" maven der reagere eller kan det skade den.

    Mvh Vivi.


  • #3   8. mar 2018 Det er faktisk et godt spørgsmål, det er svært at svare på, for meningerne er mange, og der er ikke rigtig noget der underbygger noget af det (af hvad jeg har kunnet finde).
    I stenfrugter, især stenene, er der et relativt højt indhold af blåsyre, også kendt som hydrogencyanid. Det er også det der gør bittermandler bitre, og det er dødeligt hvis man indtager det i større mængder. Man mener også der er blåsyre i selve træet og bladene, hos disse planter (stenfrugter), og derfor frarådes det at give grene fra disse. Valnød er derfor heller ikke egnet.
    Der skulle også være lidt i stenene fra æbler, men æble grene kan man fint give.

    Så man kan muligvis godt give grene fra stenfrugttræer, men det er svært at finde noget der be- eller afkræfter ideen om blåsyre i træet, så derfor holder de fleste af os fra sådanne træer, da der er rigtig mange andre fine alternativer.


Kommentér på:
Chinchilla og græne

Annonce