fordomme mod jeres dyr? {{forumTopicSubject}}
ja jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i gør hvis i bor alene og har dyr og så evt flytter sammen med nogle der ik kan lide jeres dyr på nogen måde, hvad gør i så?
Min mor kan ik fordrage marsvin, så da jeg boede hjemme måtte jeg ikke få nogle trods det var et stort ønske. da jeg flyttede hjemmefra købte jeg mig en dejlig gris
jeg havde 2 marsvin da jeg fandt sammen med kæresten og den dag i dag har jeg også marsvin, trods han ik kan lide dem, han mener de er grimme og dumme og kan ik se meningen i dem, for de er slet ik søde eller noget..har haft marsvin i 5 år ca og kendt ham i 4 år.. Jeg elsker dem og har ikke tænkt mig at gå af med dem..
har bare hørt at nogle kan finde på at skilde sig af med sit dyr pga kæresten eller andre folk ikke kan lide dem, og kommer med knap så pæne kommentarer..
?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Heldigvis er min kæreste ligeså glad for grisene som jeg er.. Jeg ville KUN gå af med mine dyr hvis det var absolut nødvendigt.. En evt nyankommet kæreste måtte finde sig i det..
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 2 Emner: 29 Svar: 153
Må ærligt indrømme at han var røget ud længe inden nogle dyr var kommet nogle steder.
Nu er jeg tilfældigvis så heldi at have en kærlig mand igennem 11 år som er ligeså dyretosset som jeg er. :o)
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Gnavere: 8 Emner: 88 Svar: 310
(dog har han lige købt en hængekøje til grisene-selvom han ik kan lide dem hihi) og de elsker den
ja man skal være enige, men manden her ved også jeg er dyreelsker og at jeg vil leve med dyr. han gider ik hunde, men jeg har sagt at når vi får penge, tid og nyt hjem, vil jeg have en hund.. han accepterer det også så længe jeg selv passer dem..
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
Han gider ikke ae dem, fodre, give vand eller rense deres bur.. Det er også fint nok, så længe han ikke kommer med underlige aflivningsmetoder..
Min bedste veninde hader dem, så når hun er på besøg bliver de i buret, hvis vi har besøg af folk der godt kan lide dem får de rotterne i hænderne..
Der er ingen grund til at stoppe rotterne i hovedet på folk der ikke kan lide dem, og når jeg snakker med folk på gaden, så er rotterne noget af det sidste jeg nævner
Ikke fordi jeg ikke gider snakke om dem, men fordi jeg ikke gider alle deres aflivningsforslag, og deres aad det og det er bare så ulækkert på rotten.. Pest-rotter og hvad de ellers ikke har fået af misinformationer om tamrotter
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
Men mange drenge, synes jeg, på min skole, laver sjov med det, og tja.. Det kan jeg ikke rigtig tage mig af (;
Bare fordi de ikke er ansvarsfulde nok til at tage sig af et dyr (;
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 11
Folk skal bare lige se marsvin IKKE er dumme og grimme, men faktis meget kloge på deres måde og super søde.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Men dyr er en så stor del af mit liv, at jeg helt enkelt slet ikke kunne være sammen med en der havde det sådan.
Jeg er altid gået uden om den type....
apr 2010
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 12 Emner: 10 Svar: 220
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Nej, men man kan med en kort samtale meget hurtigt hører hvem der er int. i dyr generelt, og hvem der har den holdning, at visse dyr bare er klamme.
Sidstnævnte kunne jeg aldrig starte et forhold med. Det ville slet ikke falde i hak med hvem jeg er som person.
Det er naturligvis muligt du ikke kan finde ud af sådan noget om folk hurtigt, men det kan jeg altså...
Men som sagt, det er slet ikke relevant for mig, og bliver det forhåbentligt heller aldrig igen.
apr 2010
Han have kun sagt han ikke gad sørge for dem, hvilket også er fair nok, når det nu var mine dyr..
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 8 Gnavere: 10 Emner: 5 Svar: 23
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Nu har jeg rotter igen og kan en evt. fyr ikke lide dem, er det hans problem. Kan han ikke acceptere dem, ja, så bliver det ikke os.
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 29 Gnavere: 2 Emner: 16 Svar: 322
Da vi begyndte at komme sammen boede jeg hjemme og havde 3-4 hamstere. Han kunne ikke helt se meningen i dem, og var også lidt bange for dem (til trods for at han var minkavler :b ) og blev SÅ gal hvis hamsterne larmede om natten xD
Men da vi flyttede sammen begyndte han at holde af dem, og blev SÅ vild med min nu afdøde dværghamster Muffin, at han begyndte at kalde ham for sin hamster
Da vi fik Pixie, katten, hadede han hende, og første nat gik hun og hylede lidt og han sagde at han synes vi skulle skaffe os af med hende igen. Jeg tudbrølede for hvem skulle jeg vælge.
Heldigvis kom han også til at holde af hende.
Han fik på et tidspunkt, fejlagtigt af vide af sin læge at han havde astma, og så begyndte jeg at overveje hvad så.
Jeg gik med til at vi kunne komme af med hamsterne, hvis det var nødvendigt, men vi kom aldrig af med dem.
Vi er ikke sammen mere, og jeg ved nu at jeg vil ALDRIG gå af med mine dyr for en fyr. Jeg elskede ham så højt (og savner ham stadig utrolig meget) og så skred han bare (fordi hans familie tvang ham til at gå fra mig), det er en ting mine dyr ikke gør, så nu er det dyrene i første række!
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Min nuværende fyr har ikke mødt dyrene endnu. Men han holder selv af hunde. Og vil gerne have en fransk bulldog, når han har råd.
Han har set masser af billeder og videoer af mine dyr og sagt at de ser søde ud
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 15 Emner: 6 Svar: 25
Nu er jeg heldigvis sammen med en der respektere at hestene er en del af mig, og han støtter mig fuldt ud, og når vi snakker om at flytte i lejelighed, så er hestene altid en naturlig del af økonomisnakken.
Rotterne fik jeg mens jeg har været sammen med ham, og det var noget jeg overtalte ham til. Han sagde med det samme at han ikke kunne se pointen, men alligevel er han blevet glad for dem, og så sent som i går sad han og kaldte Vanille for hans lille rottepige. Haha.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
Dog tror jeg aldrig, at jeg ville finde sammen med en person der ikke brød sig om dyr. Og jeg ville aldrig gå af med mine dyr, fordi en kommende kæreste ikke kunne lide dem - det er de en alt for stor del af mig til at jeg ville kunne.
Men hvis min kæreste blev voldsomt allergisk for dem, og på den måde fik forringet sin livskvalitet, så ville jeg jo blive nødt til at skille mig af med dem. Der ville min kæreste klart komme forrest, for det er dog ham der er vigtigst for mig.
Når det så er sagt, ville løsningen nok bare være at finde et andet sted at bo, der kunne tilgodese hans allergi. Men men, han er stadig vigtigst.
fordomme mod jeres dyr?