{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urter mod ondt i maven
  • #1   7. jan 2018 Først bliver du nok nødt til at finde ud af hvorfor han har ondt i maven. Der er rigtig mange planter med medicinsk virkning. F.eks. virker pil smertestillende og det samme gør planten matrem.
    Men hvis det er fordi der går andet galt, så han skal have noget der får ham til at slappe af, er det jo andre ting du skal ud i.


  • #2   7. jan 2018 Hans tarme er gået i stå grundet en bakterie. Han får sådan noget rescue fiber kost flere gange i døgnet samt antibiotika smiley

  • #3   7. jan 2018 Men ville gerne hjælpe med "almindelige" urter også smiley

  • #4   7. jan 2018 Har kunne komme frem til at Mynte, basilikum, persille og koriander skulle være super godt? Både til fordøjelse og bakterier smiley

  • #5   7. jan 2018 De gør hverken fra eller til på bakteriefloraen. Der skal du ud i noget probiotisk f.eks. fibrepleks.
    Egentlig lyder det til, at det du har brug for, er at give ham noget der primært fokusere på at genoprette bakteriefloraen, da det er nødvendigt for at få ordentligt gang i maven igen. Det har dyrlæge sikkert også informeret om, men antibiotika skelner ikke mellem gode og dårlige bakterier, så det slår det hele ned. Derfor er det ret vigtigt at der gives et tilskud af probiotika imellem doserne af antibiotika (aldrig samtidig, da det så udligner hinanden)

    Fra bøger jeg har om krydderurters virkning. Bemærk at meget af det ikke er underbygget af videnskab.

    Fra bogen Mit Grønne Apotek - Naturens lægeurter:
    Salvie - Kan bruges ved fordøjelsesproblemer og virker krampestillende på tyndtarmens muskulatur
    Røllige - slimløsende og god til forkølelse og influenza. Virker her ud over stimulerende for fordøjelsen og har en afslappende virkning på muskler i tarmvæggen
    Rosmarin - bakteriedræbende. (måske ikke godt at blande med antibiotika af denne grund)
    Pil - febernedsættende og smertelindrende
    Pebermunte (mynte) -Myntete drikkes ved ubehag som f.eks. kvalme, kolik, oppustet hed, irriteret tyktarm
    Mælkebøtte - Roden indeholder taraxacin der skulle fremme fordøjelse og stofskifte
    Matrem - effektiv mod migræne (slå lige op om kaniner må få den)
    Lavendel - lindre smerter og hovedpine
    Kommen - ved at krydre med kommen i maden forebygges luftdannelse i mave og tarm, og maden fordøjes lettere
    Kamille - betændelseshæmmende

    Havens krydderurter:
    Basilikum - har været brugt mod alle typer af forgiftning, og blev brugt mod hovedpine
    (den har mest referencer til hvad man en gang gjorde, så du får kun den her)

    Familie Hånd Bøgerne - Alt om krydderurter og deres anvendelse:
    Fordøjelsesbesvær: hvidløg, kanel, kardemomme, kvanrod, rababer og timian

    Husk altid at slå op om kaniner kan tåle tingene.

    Men det var hvad jeg kunne finde i mine bøger


  • Jannie C
    Jannie C Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 48
    #6   10. jan 2018 Du kan købe noget pillefoder i løssalg på de felste dyreklinikker der hedder Pro-fiber som indeholder gode mælkesyrebakterier og som de elsker smagen af smiley Generalt er friske krydderurter gode for maven så jeg ville bare prøve at give ham lidt forskelligt og se hvad han kan lide at spise

Kommentér på:
Urter mod ondt i maven

Annonce