{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Hvor køber i? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvor køber i hø eller halm.
Jeg køber hø i hø poser men vil gerne købe hø balle istedet, ligesom jeg gør med mit halm, men synes der hvor je har købt 2 steder før, at det for hurtigt kommer til at lugte af gær(altså begynder at blive for dårligt) efter min mening, men jeg er meget hurtigt, det at sige nu ser det ikk ud som jeg vil have det ud med det.
Hvor køber i jeres hø henne især jer i nordsjælland ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor køber i?
  • #1   11. jan 2011 hvis du køber det der 'løse' hø i store poser, så er ods at du ikke får hø, men frøgræs... svarer lidt til at du køber toastbrød istedet for kernerugbrød.

    Hø skal ikke opbevares i lukket plastik - det skal opbevares sådan at det kan ånde. Så hvis det bliver dårligt, er det nok ikke helt høets skyld, men måden du opbevarer det på.


  • #2   11. jan 2011 Fra hesten. Altså det der ikke er wrapet smiley

  • #3   11. jan 2011 Sweet Leafs Opdræt: Lige nu køber jeg det fra poppi der køber jeg somrelgt 4 sække hø for 120 som hurtigt bliver brugt op.
    Jeg opvarer det under et halvtag uden noget over før da jeg havde hø i baller.


  • #4   11. jan 2011 det er forresten til kaniner, mine marsvin får nemlig alphehø fra vitakraft

  • #5   12. jan 2011 Giver Sweatleaf ret i at de store poser fra Maxizoo, er som oftest frøgræs og ikke hø.

  • #6   12. jan 2011 ikke kun fra maxi zoo.. fra de fleste dyrehandlere.. fra supermarkeder.. osv.

    Mange folk kan bare ikke se forskellen - her er det helt klart en fordel at være hestepige og ku genkende hø.


  • #7   12. jan 2011 Frø græs er et billigt produkt som dyrebutikker og supermarkeder sælger som værende hø. Det har absolut ingen foder værdi, og det billigeste af det billigeste og fremstille.
    Og det har absolut intet med godt hø at gøre. Men hvis man ikke aner forskellen hvilket der er mange der ikke gør, så er det jo let for butikkerne og snyde kunderne.

    Et godt råd er at få sit hø fra en landmand, som har rigtig godt hø. Det må ikke støve og lugte grimt, men skal gerne lugte frisk. Det må heller ikke være vådt.


  • #8   12. jan 2011 Helt enig, her er det en fordel smiley For man lærer som hestepige hurtigt at kende forskel - bl.a. på lugten, farven og "konsistensen" smiley

  • #9   12. jan 2011 Så er det lidt pinligt at skrive jeg selv er hesteejer. problemet er der hvor jeg har prøvet fra før, hvor jeg først har prøvet til min ponyere.
    Der synes jeg bare det hurtigt kommer til at lugte af gær, måske har jeg bare en meget sart næse.
    Men hvor køber i det fra ?
    og synes i vitakraft hø i de der sammenpressede så poser som er alphehø synes i det er dåligt?


  • #10   12. jan 2011 lugter det af gær ude ved hestene?
    For hvis ikke - så er vi tilbage i at det er et opbevaringsproblem hjemme hos dig.


  • #11   12. jan 2011 sweet Leafs opdræt: nu er det sådan at vores heste der hvor de står kun får wrap, medmindre man ønsker at de får hø men det gør mine ikk.
    Det hø der er ude ved min gård er låst inde ligesom wrappen.


  • #12   12. jan 2011 nåeh ok.

    Men jeg holder stadig på at det lyder som et opbevaringsproblem.. f.ex. at det opbevares for fugtigt eller hvor det ikke kan ånde.

    Jeg har i en del år fået høballer hjem til mine marsvin, og vi har ikke noget halvtag at komme det under, og har måtte improvisere for at holde det tørt samtidigt med at det skal kunne ånde - og jeg har til dato aldrig haft problemer af den art der.


  • #13   12. jan 2011 Sweet Leafs opdræt: nogen gode foreslag?

  • #14   12. jan 2011 ik sådan specifikt.. andet end der skal været tørt, og at høet skal kunne ånde.

  • #15   12. jan 2011 Sweet Leafs Opdræt: og når du mener ånde så mener du bare at der ikk må være platisk på nogen måder om det eller hvordan?

  • #16   12. jan 2011 ja f.ex Ellers ville jeg lave åndehuller. Men personligt vil jeg ikke have mit ballehø i plastposer... altså andet end en skive eller to, som jeg henter en til 1-2 dages fodring, men til regulær opbevaring vil jeg ikke.
    Der skal lissom komme noget ventilation til.

    Så hvis du f.ex stabler 10 baller og kun smider en pressenning over, så går det osse galt - her skal der laves noget sådan at der er luft imellem hø og pressening.


  • #17   12. jan 2011 Sweer Leafs Opdræt: Jeg ville maks købe 2 baler og det er de små af slagsen hvis det er jeg begynder på det igen hvilket jeg meget gerne vil, da det andet er meget dyrt, i længden. Jeg har jo et halvtag, men synes tingende kommer til at virke fugtigt når det har regnet eller er det bare mig?

  • #18   12. jan 2011 et halvtag beskytter jo altså osse kun for ting der kommer ovenfra... ikke for det som kommer ind fra siden... så i min verden er det ikke nok bare at give tag over.
    Altså... ville du stille papkasser derud?

    Hvad med at hive dem ind i kælderen. Doner to gamle dynebetræk og smid en balle i hver. Høet kan så ånde, og man sviner ikke hele huset til.


  • #19   12. jan 2011 sweet leafs Opdræt: det får jeg desværre ikk lov til, jeg har gjordt før under halvtaget hvor jeg havdet dem på 1 eller 2 papkasser at stå på

  • #20   12. jan 2011 sweet leafs opdræt: de ska være under halvtaget

  • #21   12. jan 2011 Jeg har fået mit af en landmand i en pose, og så med lidt huller så der kan komme ventilation, og det står nede i kælderen, og mine marsvin elsker det, de blir helt elektriske når de får nyt hø . Men synes altså at dine marsvin os har brug for rigtig hø, ligesom dine kaniner, i stedet for det der tørre fra Vitakraft . Det fra landmændene er noget helt andet .

  • #22   12. jan 2011 Denice M: de er helt tosset med det fra vita, jeg har før givet dem det fra poppi i poser eller andet, men de er ikk så vilde med det.


  • #23   12. jan 2011 hvis det skal under halvtaget, så må du hitte på noget, sådan at det ikke kan regne ind på dem.

    Vores står jo osse udenfor, så jeg vil vove at påstå at du ikke kan bo fugtigere end så mange andre - så det må kunne lade sig gøre.


  • #24   12. jan 2011 sweet leafs opdræt: kig evt under mit fotoalbum med stalden så kan det være det giver et bedre billed ? smiley

Kommentér på:
Hvor køber i?

Annonce