3.602 visninger
|
Oprettet:
Rotter og hvidløg {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder her med en rugbrødsmad med tunmousse tilovers, som jeg ikke kan få ned, og mine rotter kunne meget godt tænke sig at få den
Der er en anelse frisk hvidløg i, men ikke noget der smager igennem.
De kan jo ikke tåle løg med hvad med hvidløg?
Skal lige siges at mine rotter aldrig har taget skade af at få lidt fedtholdigt mad i ny og næ, har aldrig rigtig haft syge rotter og de er altid blevet over gennemsnitsalderen, så belærende kommentare om at det er usundt frabedes
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Gnavere: 11 Emner: 6 Svar: 44
apr 2010
Min kæreste siger også han dårligt kan smage når han putter hvidløg, til gengæld kan jeg smage det med det samme
apr 2010
Men også lige gyldigt nu, maden er smidt ud
apr 2010
apr 2010
Jeg har haft rotter i 5 år og har indtil videre ikke oplevet en rotte som har taget skade af det, heller ikke engang i form af tynd mave. Desuden æder de det ikke hvis de ikke kan tåle det, mine gør i hvert fald ikke!
Det er min dyrlæge og en avler som har sagt at det var godt til min gamle rotte Joey, da han altid var meget forkølet og havde dårlige lunger..
apr 2010
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Så at de smager din tunmousse skal nok gå.
Det eneste jeg ville være bekymret for omkring tunmousse er at når jeg selv laver rigtig tunmousse (ikke tunsalat) er der både mayo og creme fraiche i.
Og rotter tåler dårligt laktose.
apr 2010
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Det gavner, ligesom med mennesker, immunforsvaret og ved en lille bitte smule hvidløg i ny og næ, kan man faktisk opleve at der er knap så meget forkølelse. Skab har det også en gavnlig virkning på. Præventivt. Har jeg ladet mig fortælle.
apr 2010
Jeg har set en dokumentar hvor de på rotter testede om rødvin kunne forlænge levealderen, mener at resultatet var ret godt, og de rotter der havde fået rødvin blev gennemsnitligt en anelse ældre end dem som ikke havde fået det. Men nu aldrig noget jeg kunne finde på at byde mine rotter
apr 2010
Men fandt engang en artikel om rotter og hvidløg. Skal se om jeg kan finde den igen...
apr 2010
"Forskeren J. A. Milner fra Pennsylvania State University har foretaget forsøg med rotter, som blev udsat for stoffer, som med meget stor sandsynlighed (næsten 100%) giver cancer. 70% af de rotter i forsøget, som fik Hvidløg, udviklede ikke kræft."
(link fjernet)
...og for hjertet:
"Forskerne fandt, at regelmæssig indtagelse af rå hvidløg beskytter mod oxidativ belastning og den vævsskade, som følger med. Rotter, som fik en kost med hvidløg, viste sig at have et langt højere niveau af antioxidanter og lavere niveauer af de kemikalier, som følger med oxidativ belastning. Antallet og omfanget af skader på rotternes hjerter som følge af iskæmisk reperfusionsskade var også betydeligt lavere."
http://www.helsenyt.com/frame.cfm?id=2367&sprog=1&grp=8&menu=3
Og noget om råt hvidløg:
http://www.sund-forskning.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=494&catid=88
apr 2010
Rotter og hvidløg