{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.578 visninger | Oprettet:

hjælpe diarre hos mit marsvin ???? {{forumTopicSubject}}

hej jeg har som sagt to hun marsvin de er omkring 4 mdr nu men pludselig kan jeg se den ene har fået diarre og der er ikke skiftet ud i fodder eller noget det eneste de fik i går som de aldrig har fået før var en frisk pærre det er kun den ene der har diarre og hun virker sløv den anden opføre sig som den plejer er der nogle der har oplevet det før der kan komme med gode råd hvad man kan gøre for min lille bimse . hilsen pia

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælpe diarre hos mit marsvin ????
  • #1   7. jan 2011 Jeg ville ta' marsvinet til dyrlæge, - hun er sløv og har diarre, og det er nogle rigtig skidte ting ved et lille marsvin!

Hvad for noget foder får hun, og får de hø?

Du skal om dyrlægen og ha' noget der hedder fibreplex, - det er lidt ala zoolac (hvis du kender det), men mere beregnet til gnavere og bedre til at oprette balancen i maven.

• #2   7. jan 2011 Ja se at komme til dyrlæge, har også haft marsvin med diarre engang og de døde..
    Kan skyldes mangel på C-vitamin, det fik jeg i hvert fald at vide dengang..

Hvis du ikk har mulighed for at komme til dyrlæge lige med det samme, så har jeg hørt at kamille the skulle hjælpe lidt..

Men ihvert fald se at få ringet så hurtigt som muligt til din dyrlæge..

• #3   7. jan 2011 Alt grønt ud af buret og en masse hø ind. Har du zoolac eller A38 hjemme så giv ham det og sørg for han også får væske da diarré dehydrerer.
    Har du ikke noget hjemme mod diarré så skal du på apoteket efter zoolac (såfremt det ikke er værre end det) eller til dyrlægen.

• #4   7. jan 2011 har lige skiftet hele buret og vasket alt af i rodalon og vasket hende i mumsen de har kun hø spåner og deres tør fodder ovator fodder med masse c vitaminer i og har fjernet alt grønt fra buret har sågar skoldet vand flasken med kogt vand så jeg har fjernet alle bakterrier og kommet kogt koldt vand i flasken i stedet for vand fra hanen hun spiser lidt af det frisk hø nu . men nej kender ikke det der zoolac hvad er det . ellers hvordan skulle jeg give A38 men en engangs sprøjte ind i munden eller hvordan . zoolac er det noegt håndkøbs medicin og hvordan giver man det . vh pia

• #5   7. jan 2011 Zoolac er en tube med pasta der hjælper til at stabilisere maven. Det kan købes i håndkøb på apoteket. Men hvis dyret er meget sløvt, ikke spiser/drikker så bør det være en tur til dyrlæge.

• #6   7. jan 2011 Zoolac er håndkøbsmedicin, fåes hos apoteket, dyrehandleren etc. - men personligt synes jeg så fibreplex er bedre, specielt fordi den er lavet til gnavere.

Dyrlægen kan også give dit marsvin noget der stimulerer appetitten og give den væske under huden.

Så personligt ville jeg ta' en tur om dyrlægen, - som sagt er et sløjt marsvin med diarre, rigtig dårlige tegn.

• #7   7. jan 2011 Grunden til at alle siger dyrlæge - inklusive mig selv - er at marsvinets system tåler meget dårligt at blive sygt. I tilfælde af diarre... tab af appetit osv, der har man kun en ganske lille tidsramme at løbe på... før det er for sent. Hvis ikke man har virkeligt meget erfaring, og netop kan tolke alvorsgraden, så er det bare ikke risikoen værd at lige vente og se.

• #8   7. jan 2011 det har jeg skam heller ikke tænkt mig og gøre men vores dyre læge har lukket nu så jeg må ringe i morgen og høre hvad jeg skal gøre men en ting er sikkert hvis et dyr stadig spiser er det jo sundheds tegn . men hvis jeg kunne afhjælpe hende til i morgen ville det måske hjælpe men mangler stadig svar på om det med A 38 og det andet medicin hvordan man giver hende det. rigtig god weekend til alle og tak for hjælpen

• #9   7. jan 2011 Det er derfor vagtdyrlægen er opfundet smiley
    - Hos den dyrlæge vi bruger, stiller den selv om til vagtdyrlægen når du prøver at ringe til dem.

Har man sagt A har man også sagt B hvad angår at ha' dyr.

• #10   7. jan 2011 A38 kan man give i en engangssprøjte. Det skulle også hjælpe til at stabilisere maven.

• #11   7. jan 2011 mht spisning er den igen lidt tricky med marsvin. Deres instinkt til at 'simulere' sundhed for at ikke vise svaghedstegn og derfor blive spist af rovdyr.. det er eddermame stærkt. Hvis først et marsvin går fra foderet, så er det nemlig ikke kun lidt dårligt - så står den med 3 ben i graven.

• #12   7. jan 2011 Jeg er næsten lige kommet hjem fra dyrlæge med mit hamster, som også havde diarré. Hun fik noget medicin med et meeeeget langt navn, og så fik jeg afvide at det ville være godt at give hende enten A38 eller cultura (som de andre også var inde på) Det er noget med at mælkesyren slår bakterierne ihjel smiley

• #13   7. jan 2011 Ja, men er marsvinet inaktivt og evt. går fra foder/vand så er A38/cultura eller andre mavestabiliserende produkter ikke nok.

• #14   7. jan 2011 Jeg siger heller ikke at hun kun skal give den A38 og cultura.
    Det er selvfølgelig vigtigt at få den til dyrlægen hurtigst muligt, men A38 kan godt hjælpe lidt på vej, da det er en god måde at komme af med bakterier på smiley

• #15   8. jan 2011 hej alle bimse har det meget bedre i dag hun fiser rundt som hun plejer og spiser normalt igen. og har ikke tynd mave heller. så jeg tror bare det måske den pære hun ikke kunne tåle ville da også ha regnet med at pjuske ville ha fået det hvis der var andet galt men ringer alligevel liige og høre dyrlægen i dag og hun skal ha noget for at være på den helt sikkere side og tak for jeres råd.

• #16   8. jan 2011 De smitter altså ikke nødvendigvis hinanden smiley Man kan sagtens ha' ét marsvin som er sygt, ud af flere.

Evt. så få fibreplex fra dyrlægen eller køb zoolac, for at ha' det hjemme så du kan give det hurtigt en anden gang.

• #17   8. jan 2011 Både zoolac og Fibreplex er håndkøb hos dyrlægen, hvis man har det hjemme på forhånd, så er det ikke nødvendigt med en konsultation, for det er alligevel det dyrlægen også vil anbefale.

• #18   8. jan 2011 har talt med dyrlægen og fået anbefalet zoolac så i havde ret og skulle ikke komme der ned hun har fået første omgang i dag så nu skulle det gå helt væk . smiler. tak for hjælpen

• #19   8. jan 2011 dyrlægen mente at det var nok den pærre der havde været for hård ved hendes mave

Kommentér på:
hjælpe diarre hos mit marsvin ????

Annonce