{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.237 visninger | Oprettet:

Angora hamstre hvor får man dem lige? {{forumTopicSubject}}

Hey nu har min kæreste og jeg længe gået og snakket om at få hamstrer, og han vil gerne have angora hamstrer hvor jeg er mere til dværg hamstrer.
Men hvor anskaffer man lige angora hamstrer fra?
Har googlet dem men synes ikke rigtig der dukker noget op.
Meget gerne seriøse henvendelser hvis I ved noget smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Angora hamstre hvor får man dem lige?
  • #1   6. jan 2011 Jeg tror det er langhårede hamstere i har set.
    Sådan nogle der næsten har så meget pels at de ligner en candy floss?
    Hvis det er sådan nogle kan jeg muligvis hjælpe med at finde en.
    Husk at hamstere SKAL bo alene!
    Det siges at dværgene kan gå sammen, men vil på det kraftigste fraråde det da også de er territoriale dvs. helst vil være alene.

• #2   6. jan 2011 syntes tit man ser nogle inde på dba eller ligende der er til salg mange opdrætter har dem også smiley håber det var en hjælp?

• #3   6. jan 2011 Jeg aner intet om de langhårede har kun selv haft dværghamstre og også mest til marsvine, men kæresten bryder sig ej om dem, men han vil gerne have de der langhårede candy floss hamstrer

• #4   6. jan 2011 Det er uden tvivl en langhåret hamster, din kæreste vil ha.

Jeg vil anbefale at lede efter en hamsteropdrætter i nærheden af dig.
    Skriv evt til Dansk Hamster Forening og spørg, om der er opdrættere i dit område.

Vælger du at købe din hamster ved en seriøs opdrætter i stedet for en dyrehandel, får du en håndteret gnaver hjem i stedet for et dyr, der aldrig ser menneskehænder.

• #5   6. jan 2011 Han vil også helst have en unge som han selv kan gøre håndtam.

Men det vil jeg da prøve at gøre er ret træt af at de eneste dyr vi faktisk har i huset kun er dem uden ben eller med 4 extra smiley

• #6   6. jan 2011 Yep det er langhårede hamstere han har i tankerne.
    Og som en af de andre siger så søg på Dansk Hamster Forenings forum.
    Det finder i på www.hamsterland.dk
    Mine er langhårede, men langt fra så "fluffy" som dem i nok søger...

• #7   6. jan 2011 Skal lige finde ud af siden smiley

Jeg er enlig ligeglad om de er mega langhårede eller ikke så langhårede.

Vi har kigget på nogen der hobbydyrene.dk der er rigtige langhårede og det er dem han vil have.

Men som sagt jeg er tilfreds med bare et pattedyr i huset der ikke er min kæreste

• #8   6. jan 2011 "angora hamster" det er der intet der hedder, nogen har bare fundet på at kalde de langhåret det, ligesom betegnelsen "panda hamster" (hvidbåndet sort).
    Mon ikke det kan lykkedes at finde en som har guldhamster kuld på lolland, hvis ikke må i jo køre lidt efter den.
    Jeg har selv kuld nu, men bor helt over i det mørke Jylland, desværre smiley

• #9   6. jan 2011 Hahaha godt sagt mht. kæreste og pattedyr smiley
    Hobbydyrene.dk avler ikke længere har jeg lige set.
    Men mine ligner dem på siden pelsmæssigt.
    Kig evt. på Gertruds profil og i mit foto album med Gertruds 1. kuld.
    Selvom jeg nok bor for langt væk (ml. Holbæk og Kalundborg)

• #10   7. jan 2011 Der står faktisk på Hobbydyrene.dk:
    Mange af mine guldhamstere er langhårede hamstere, eller angora, som de også fejlagtigt kaldes.
    http://hobbydyrene.dk/Guldhamster-pasning.htm

Så her gøres der opmærksom på, at der ikke er noget der hedder angora, men at det er langhåret.

Du kan aldrig vide om den præcis kommer til at se sådan ud, som dem du ser på hobbydyrene.dk.
    Dog er det en god idé at vælge en han, hvis i ønsker den lange pels, da de langhårede hunner meget sjældent får samme pelskvalitet som hannerne.

• #11   7. jan 2011 Måske skyldes "angora" betegnelsen, at det er hvad langhårsdyr kaldes, inden for andre arter.

Det er jo set før, at folk bare tager betegnelser andre steder fra, hvad enten de er brugt eller ej.

• #12   7. jan 2011 Jeg mener også at det er genetisk om guldhamster får en lang flot pels, jeg har efterhånden haft mange langhårs kuld, og der er stor forskel på pels kvaliteten,det kuld jeg har nu forventer jeg bliver mega langhåret da begge forældre har uhyggelig meget pels smiley men som lux skriver skal man købe en han hvis man vil være rimlig sikker på at pelsen bliver nogenlunde lang,

• #13   7. jan 2011 Hvis i køber fra en opdrætter er ungen forhåbenligt håndtam når den kommer hjemmefra smiley

Kommentér på:
Angora hamstre hvor får man dem lige?

Annonce