{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Kaninmor slår unger ihjel {{forumTopicSubject}}

Jeg står med den smukkeste kanin som er købt ved avler. Hun har fået 2 kuld af hvad jeg ved. Jeg har også prøvet 2 gange og begge gange har hun slået ungerne ihjel. Første gang tænkte jeg det nok var en tilfældighed. Men anden gang blev jeg lidt mere mistænksom. Hun trives fint og får det hun har behov for af kvalitetsfoder daglig ture i løbegård.
Nogle der har oplevet lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninmor slår unger ihjel
  • #1   14. maj 2017 Der kan være forskellige årsager, den ene er at der er noget galt med ungerne - er det samme han du bruger?

Den anden kan være miljøet, selvom man synes kaninen har det godt, kan kaninen være uenig.
    - Solgte engang en kanin, der havde fået kuld hos mig uden problemer, den kom til en anden avler som prøvede flere gange at lave kuld, og hun spiste ungerne hver gang. Så kom den retur, og ud til en af mine veninder, og fik kuld uden problemer.

Nogle gange er der bare ikke kemi med hunnen og den trives ikke, og så går det galt - selvom man selv synes man tilbyder den det godt.
    - Nogen vil måske være uenige, men har set det flere gange, at en hun med avlsbesvær flytter og bum, unger smiley

• #2   14. maj 2017 Jeg har brugt den samme han som jeg har brugt til de andre 3 hunner jeg har. Der har aldrig været problemer med dem. Måske hun bare ikke trives her selvom hun virker godt tilpas her.

• #3   14. maj 2017 Det kan jo være at den han og den hun, genetisk set er et dårligt match og der er noget galt med ungerne.

Men det kan også være at hunnen ikke trives, selvom den har gode forhold.

Ville nok overveje at prøve med en anden han, for at se om det gør en forskel.

• #5   14. maj 2017 De bliver slået ihjel som nyfødte. Man kan se især ved nakken at de er blå (ligesom hvis vi får et blå mærke)
    Jeg har egentligt fundet en familie men jeg ville lige genoverveje min beslutning og forhøre mig herinde. Men jeg tror jeg står ved min beslutning udfra det der allerede er blevet sagt

• #6   17. maj 2017 hvis de er blå ved nakke så kan de jo også have blevet kvalt ved fødsel og dermed ikke bevist mor der har slået dem ihjel.
    det kan jo være ungerne har været for store for mor at føde.

men jeg ville også prøve en anden han.
    og husk hannen skal være mindre end hunnen

Kommentér på:
Kaninmor slår unger ihjel

Annonce