{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Parre kanin op igen efter at være gået tom {{forumTopicSubject}}

Mille har i dag været ved dyrlægen og få taget scanning og røntgen, da jeg var nervøs for, at noget var galt. Dyrlægen kunne ikke se nogen unger og ej heller mærke nogen.

Jeg tænker at hun bare har været falsk drægtig, da hun ikke har været i brunst siden parringen, og hun har ændret adfærd. Nu kaster hun dog lidt rundt med halmen i buret. Men jeg går ud fra, at hvis der havde været unger, så havde dyrlægen set det.

Mit spørgsmål er dog, hvornår er det bedst at parre hende op igen? Jeg synes at have læst noget om et vist antal uger efter parringen eller forventet fødsel, hvor der skulle være ret god chance for god brunst og at det plejer at gå let og lige til. Hun virker stadig ikke til at være i brunst endnu.


Kommentarer på:  Parre kanin op igen efter at være gået tom
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   11. apr 2017 Jeg ville gøre det med det samme eller ved første brunst. smiley

  • #2   11. apr 2017 Jeg tænkte også på at gøre det med det samme. Hun er dog bare umiddelbart ikke i brunst nu. Jeg har så bare læst et sted, at et vist stykke tid efter parringen og falsk drægtighed, så plejer de at komme godt i brunst, så det går let og ligetil, jeg kan simpelthen bare ikke huske hvor lang tid efter det var..

  • #3   12. apr 2017 Altså jeg har en del gange parret kaniner op, selvom de ikke lige var i brunst. Og der har ligget unger i reden 31 dage efter, alligevel smiley

  • #4   12. apr 2017 Byt om på hende og hannen's bur/pladser, så kommer hun hurtig i brunst når hun går i det bur hannen har gået i. smiley Og om nogle dage kan du så sætte dem sammen til parring.

  • #5   12. apr 2017 Du har ikke skrevet noget op om, hvornår din hun blev parret. Hvis det er mindre end 20 dage siden, kan hun være skindrægtig og bygge rede og plukke uld, som om hun skulle have unger I så fald vil parring et par dage efter redebygning ofte være et godt tidspunkt. Du får størst drægtighedschance, hvis hun er i god brunst, når hun bliver parret. D.v.s. kønsdele er hævede til noget over normal størrelse og friskt røde eller violette.

  • #6   12. apr 2017 Det er omkring 35 dage siden parringen..

  • #7   13. apr 2017 Så gælder det blot om at finde en god dag at få hende parret på.

  • #8   11. nov 2018 Jeg har et spørgsmål kan en kanin selv bestemme om hvornår hun er færdig med at få unger og kan hun selv bestemme sin partner min hunkanin tulle har været i brunst 2 gange og det har også været vellykket han har faldet af to gange men alligevel er hun ikke med unger hun er 1 år og hannen 2 år km hun har gjort det to gange med at hun har vist brunsttegn og han er faldet af hende og jeg er blevet snydt to gange jeg er en nybegynder inde for kaninavl så jeg har ingen erfaring i det men jeg fik et kuld fra april i år men det er også den eneste gang og de andre gange var snyderi hvordan kan det være er hun bare en kanin der selv vil bestemme håber i vil hjælpe mig hilsen christina

  • #9   14. nov 2018 Der var engang, man talte om at "yngle ligesom kaniner", men det ser ikke ud til at være tilfældet overalt i vore dage. I min besætning bliver hunnerne drægtighedsundersøgt ca. 12 dage efter parring, og hvis ikke-drægtig bliver de parret om igen (de fleste er i brunst på det tidspunkt). Så spilder vi ikke så megen tid.


Kommentér på:
Parre kanin op igen efter at være gået tom

Annonce