{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Overvejelse af parring.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har gået de sidste par dage og overvejet at lade min hunkanin parre, det er bare en tanke og jeg ved endnu ikke om det er noget jeg vil gøre, endnu.
Men, jeg har min lille hunkanin, en sølvgrå en, og der hvor jeg bor, er der en hankanin (ikke kastereret), som jeg er helt vild med. Ingen af dem har tavle eller noget som helst, og bliver brugt som hygge kaniner, men jeg går og overvejer lidt at sætte dem sammen, for at lade dem parre og lade min hunkanin få et enkelt kuld unger..

Men jeg har ikke prøvet det før og vil helst ikke gøre noget før jeg har fået lidt råd osv omkring tingene, og dertil har jeg nogen spørgsmål, som kan hjælpe mig lidt på vej til min beslutning.

- Hvordan gør man? Altså når de skal parre, man sætter dem vel ikke ind i en af burrene (han kaninen ind i hunnens bur, og omvendt) eller kan man godt det uden at de begynder at slås pga territorie?

- Er der noget man skal kigge efter? F.eks om der er en periode hvor hunnerne er 'klar'? (Altså når hopper(heste) f.eks er i brunst)

- vil det være godt for min kanin at få et enkelt kuld?

- og er der andre ting jeg skal være opmærksom på?

Tak på forhånd for svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejelse af parring..
  • #1   21. jan 2017 Lad være - der er i forvejen så mange uønskede kaniner på markedet smiley

  • #2   21. jan 2017 Du har glemt en af de allervigtigste ting - hvad med ungerne?
    Hvad skal der ske med dem... beholdes... sælges? Og hvad hvis de ikke bliver solgt, har du tid/råd/plads til at beholde x antal kaniner fra kuldet?

    Hvis du IKKE har tid/råd/plads til at beholde hvad der ikke bliver solgt... så giver det lidt sig selv om du skal eller ikke skal lave et kuld.


  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #3   21. jan 2017 Hvor gammel er hunnen? De må jo maks være 2 år ved første kuld, da der ellers kan opstå komplikationer. 2 år synes jeg selv er lige sent nok.


  • #4   21. jan 2017 Jeg tænkte mest på at beholde dem selv, men det er også kun en ting jeg overvejer og tænker rigtig grundigt over smiley
    Tror hun er ca 2 år, så hvis 2 er for sent, så vil jeg hellere lade være, så der ikke sker noget smiley


  • #5   22. jan 2017 Du kaan i bedste (værste) fald få 9 hanunger, du ikke kan sælge. Kan du administrere det ?

  • #6   22. jan 2017 Det ved jeg ikke om jeg kan. Men tror jeg har taget en beslutning om at lade være, da hun er 2 år ca og jeg fik råd om at det ikke ville være en god idé at få sit første kuld når hun er 2 smiley

  • #7   22. jan 2017 Meget fornuftigt at lade være, alle dyrebørn er søde - Så forstår godt du kunne tænke dig nogle søde små unger. Men din hunkanin er alt for gammel og det vil da være så øv at miste hende ved at forsøge at få nogle unger.

    Der næst er der så mange andre ting man skal have på plads inden man bare laver unger. smiley Men godt at se du søger noget information inden du bare parre din kanin.


  • #8   22. jan 2017 Ja, det vil det nemlig. Er rigtig glad for min kanin, så vil hellere undvære det og så købe en unge senere smiley

    Jeg vil heller ikke begive mig ud i noget som jeg ikke ved noget om uden at få lidt viden først.

    Så mange tak til alle for svar smiley


Kommentér på:
Overvejelse af parring..

Annonce