{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Laura H
Laura H
Tilmeldt:
16. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Godt at vide - kanin avl {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at anskaffe mig en kanin, en smuk minirex dame fra en mand, der har hende gående under meget dårlige forhold. Planen var egentlig bare, at jeg skulle have hende gående lidt tid, hvor hun kunne komme sig oven på de dårlige forhold, få genopbygget sine muskler og blive flot og stærk igen smiley .
Da jeg præsenterede min ide for min far, synes han det var en god ide - dog havde han en lille indskydelse... Han foreslog om vi ikke skulle beholde hende og få et kuld på hende med min belgiske hare dreng, Lucky. Jeg har ikke haft kaninunger siden jeg var 8 år gammel og synes egentlig at det ville være hyggeligt at prøve at få unger igen. Jeg har plads til at beholde overskydende unger - jeg ved altså godt at det er svært at komme af med kaninunger. Men heldigvis har jeg stor have og masser af løbegårde, så det ville ikke være noget problem.
Nu til mit spørgsmål; hvad er godt at vide og hvad skal man sørge for, når man får kaninunger?
Jeg ved at der skal være rigeligt med mad og redemateriale, men hvad mere?
Tak!
Billedet er af kaninen, som jeg er ved at overtage


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt at vide - kanin avl
  • #1   16. jul 2015 Der skal ikke være rigeligt med mad imens hun er drægtig smiley
    Hun skal først sættes op i foder når hun har født, da ungerne ellers kan blive for store til at hun kan føde dem.


  • Laura H
    Laura H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   16. jul 2015 Okay, tak smiley

  • #4   16. jul 2015 Synes den ser stor ud på billedet - er du sikker på, at den er mini? Vægt?
    Det er for stor forskel på han og hun i vægt. Men lad hende nu lige blive sig selv og udsæt enhver tanke om avl foreløbig.


  • Laura H
    Laura H Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   16. jul 2015 Hun er 10 måneder og har ikke haft unger før. Kender ikke vægten, men ejer siger at hun er sund og rask - bortset fra at hun er fysisk svag grundet hendes burforhold. Hun ville heller ikke skulle have unger med det samme, men bare på et tidspunkt. Ejer sagde at hun var minirex, efter jeg forklarede ham forskellen på almindelig og mini.

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #6   16. jul 2015 Jeg ville ikke gøre det, medmindre du kender de linjer der er i hende og hannen. Du kan i princippet ikke vide om der er eventuelle skjulte genfejl i generne hos hende smiley

  • #8   16. jul 2015 Nu kender jeg ikke til størrelsesforskellen på de to racer. Men så længe at hannen ikke er meget større end hunnen, ser jeg ingen problemer i at de ikke skulle kunne få nogle fine unger. smiley

    Selvfølgelig skal hun være sund og rask, og have det godt. Inden at hun skal have unger. smiley


Kommentér på:
Godt at vide - kanin avl

Annonce