{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

for mange unger ?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skriver for at høre jeres mening, jeg har en lille løvehoved der har fået 10 unger her d. 4 april, den ene unge dødede her d. 9, men der er stadig 9 unger tilbage alle meget livlige, dog er der 2 der er meget mindre end de andre, men der er li´ge så meget liv i dem som alle de andre og jeg tror at de vil over leve alle sammen, men det er moren jeg er bekymret for, for hun har tabt sig rigtig meget selv om hun får al det hun kan spise foder, hø,halm og masser af frisk græs, gulerødder m.m. så jeg tænker at det er fordi hun har så mange unger og overvejer at få de to mindste aflivet i håb om at hun så får det lidt bedre huld mæssigt, hvad vil I gøre hvis det var jer ?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for mange unger ??
  • #1   14. apr 2010 Hej

    Hvis det var min hun der havede fået så mange unger og så hurdig var mærket af det ville jeg tag nogle unger fra, hvis jeg havede flere reder så flytte dem, men har jeg ikke flere reder ja så ville jeg aflive en del af ungerne.


  • #2   14. apr 2010 jeg ville nu ikke aflive, jeg ville´give moderen ektra fed mad, hun skal nok klare den, ungerne diger jo kun2 gange om dagen, suplere deres kost med mælkebøtter, de findes jo nu. giv gulerødder og lidt græs, samt banan, ungerne vil spise det så snart de kan, det vil aflaste mor en del

    men aflive ungerne ville jeg ikke gøre


  • #3   14. apr 2010 nej jeg ville heller ikke aflive, evt. supplere med flaske til de mindste

  • #4   14. apr 2010 har prøvet noget lign engang , vi gav hende en masse mas og forskellig mad, for hun havde meget at vælge imellem så vi var sikre på hun spise meget, også holdt vi øje med ungernes str , og er der en enkelt eller to som ikke tager på, så give dem flaske smiley

  • #5   14. apr 2010 Jeg ville også undgå at aflive, jeg mener, det er jo hverken deres eller hendes skyld?

    Flaske som suplement og findes der ikke noget fedende foder, evt. noget digegivende noget, ligesom jeg fx køber til mine heste?


  • #7   15. apr 2010 Hun burde umiddelbart godt kunne klare det.
    Men selvfølgelig tager det hårdt på hende at have så mange unger, og de tager meget af den nærig hun optager fra maden.

    Det med flaske til kaninunger, det plejer sjældent at kunne lade sig gøre.
    De er meget sarte, og mange unger overlever ikke en opflaskning.
    Men det er forsøget værd.
    Hvis man ikke vil fjerne de 2 mindste.


  • #8   15. apr 2010 jeg synes det er svært hvad man skal gøre, hun får kun det bedste af det bedste og alt det hun kan spise og lidt til, men er det humant at lade de 2 små leve, en af mine veninder har lige været forbi, hun synes de skal aflives de 2 små, pga at de er under halv str. af de andre og hun menere at de langsomt sulter endtil de er døde, men jeg synes det er svært :o( fordi de er lige så livlige som alle de andre, bare meget mindre, så de bliver kaldt mini 1 og mini 2

  • #9   15. apr 2010 Hold da fast sikke mange unger sådan en lille kanin fik!!!
    Nå men hvis du har andre kaniner med unger så flyt dem over til dem, hvis de ca er lige gamle..

    Ellers masser af mad som hun allerede får,. og hvis de dør, så er der ikke andet at gøre jo, når de alligevel er så mange.. smiley
    for det er vel altid de stærkeste der får lov at leve selv om det er svært at acceptere nogle gange..:(


Kommentér på:
for mange unger ??

Annonce