{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Kristina J
Kristina J
Tilmeldt:
28. aug 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15

Avl {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har en løvehoved kanin som fylder to her om 14 dage. Jeg skal passe en anden løvehoved i sommerferie (en han). De to har meget gode temperamenter og er rigtig søde kaniner begge to. Er det for sent for min hunkanin at få unger? Vil nemlig gerne have ungerne til sommer så jeg kan planlægge det med ferie så jeg er hjemme hele tiden. Håber i kan svare smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avl
  • #2   19. mar 2015 jeg syns også at det er forsent for hende.
    mine er MAX 18mdr første gang..
    men de når ikke og få den alder før de har fået kuld (dem der skal)
    jeg parre mine op når de er 8-9 mdr første gang.

    du risikere ved du parre hende op så sent at hun ikke kan føde dem
    og i værste tilfælde og miste din hunkanin.

    jeg ville helt ærligt IKKE avle på hende nu..


  • Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #3   19. mar 2015 Hendes kondition er rigtig fin. Hun går ude hele året og har fint med plads. Hun er i god form og en rigtig flot kanin.

  • Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #5   19. mar 2015 Motion får hun. Hun har stor løbegård og er tit i den.

  • Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #7   19. mar 2015 Okay. Tak for svar..

  • #8   19. mar 2015 hvis du VIL avle så anskaf dig en anden hunkanin og start avl på den.
    det er forsent på den du har..

    du risikere hun dør..
    så lad nu vær


  • Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #9   19. mar 2015 Okay. Tak for svar

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #12   19. mar 2015 Man plejer altså at sige senest 2 år ved første kuld. Min ene hun fik sit første kuld som 2 årig og klarede det til UG.
    Men ja. Som de andre skriver ville jeg ikke gøre det, da hun er over to, når du vil parre hende op.


  • #14   19. mar 2015 Jeg parre mine gode hunner op, når de er 1,5-2 år, så det er absolut sidste chance hvis du parre NU!!
    Hvis du får hende drægtig skal hun nok klare det smiley


  • #16   20. mar 2015 Sorry men "vi" kan jo ikke gøre for, at folk ikke kan få solgt deres unger, jeg kunne aldrig finde på, ikke at parre en hun op, fordi der er mange kaniner tilsalg, har jeg lyst til parringen, så bliver de parret!
    Synes det er SÅ plat, at den kommentar kommer HVER gang, nogle skriver at de vil lave et kuld!


  • #17   20. mar 2015 ja det er det..
    men tænk så på din hunkanin..
    hun risikere og dø pga hun ikke kan føde ungerne syns du det er en chance og tage..
    jeg ville ikke være stolt af mig seæv hvis jeg valgte og gamble med et andet væsen's liv.

    men ja valget er 100% op til jer, men husk du spurgte selv til råds...
    hvorfor så spørge til råda hvis man alligevel ikke vil lytte.
    syns du da så ikke det er og gøre os til grin og spild af vores tid.. ??


  • #18   20. mar 2015 Stevil's Kaninopdræt:
    Der er jo delte meninger om det, så er det vel ikke spild af andres tid at spørge? smiley


  • #19   20. mar 2015 jamen vi alle har frarådt dig og parre hende da det er for sent...

  • #21   20. mar 2015 Det er ikke mig der har oprettet emnet smiley

    Jeg har avlet i så mange år, at jeg ikke behøver spørge til råds herinde smiley

    Jeg har aldrig haft problemer med at få unger første gang på en næsten 2-årig hun, det sværeste er at få unger i dem. Er hunnen i god foderstand, så kan de unden problemer klare det..

    Og ja Nicole, selvfølgelig er det sådan det fungerer? Selvfølgelig forventer jeg at min hunkanin passer sine unger, og gør hun det ikke godt nok, så kommer hun ikke i avl igen. Jeg avler med formål, og har altid reserveringer inden de bliver parret, så jeg har ikke problemer med at sælge, hvis jeg har er det fordi jeg er for kræsen med mine købere smiley
    Jeg oplever aldrig at mine hunner bliver trætte af deres unger, her bliver de kun skilt, hvis en hanunge er for dominerende overfor sine søskende..


  • Kristina J
    Kristina J Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #24   21. mar 2015 Ej rolig rolig! Det er MIG der har oprettet dette, og så vildt jeg ved har jeg ikke modargumenteret omkring jeres svar om at det er en dårlig ide. Tværtimod jeg har takket for svarene. Ingen grund til at flyve helt til tops. Jeg har netop meddelt ejeren af hankaninen at han bliver passet ved mig i sommerferien i hver sit bur et godt stykke fra hinanden så jeg UNDGÅR unger. Min kanins vel og ve er vigtigere end at prøve at få unger. Jeg har mulighed for at få ungerne afsat, der er bure osv klar hvis de ikke skulle kunne sammen indbyrdes men det venter til en dag jeg har mulighed for at finde en anden kanin når min nuværende engang er væk. Hendes ve og vel kommer som første prioritet.

Kommentér på:
Avl

Annonce