{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Dværghamstrerne Sigurd Bo og Pinje {{forumTopicSubject}}

Hej GG!
jeg er ny her på siden, og har nogle spørgsmål som jeg næsten er sikker på at i kan svare på!
- for godt og vel et halvt år siden fik min kæreste og mig, et dværghamster, det var rimelig meget et impulskøb, og vi vidste ikke særlig meget om dem. Men trods manglen på viden og ellers bare den umådelige nuttethed Sigurd Bo indebar, blev vi(specielt mig) mere eller mindre fanatiske omkring de her dyr! Det skal så lige siges at jeg ikke ved hvilken slags/art Sigurd Bo er, eftersom han er købt i en dyrhandel(mit bud er hybrid). Nå, men her for en lille månedstid siden begyndte jeg jo at syntes at det var synd for ham at han skulle være helt alene, så jeg læste mig jo frem til lidt af hvert, både herinde, men også andre steder på nettet. Vi køber så et bur og alt det som sådan et nyt hamster skal bruge, og så tog vi ud for at købe hende, for en hende skulle det jo være, så kunne vi have en mindre hobby ved siden af studiet. Vi havde haft hende i en uges tid, og hun havde ikke været i kontakt med Sigurd Bo, trods deres burer står lige ved siden af hinanden, men hun begynder simpelthen at bide i os, ikke kun nappe, min BIDE, før det her, havde vi haft hende oppe jævnligt, 1-2 gange om dagen, og intet var sket. Nu er der gået en månedstid og hun bider stadig når man tager fingrene hen til hende SPECIELT i hendes bur, der gør det nillernaller! jeg har ikke turdet lukke dem sammen fordi hun er så aggressiv imod os og jeg vil ikke have at der skal ske min lille yngling Sigurd Bo noget!
Har i nogle gode råd til håndtering af hende, noget jeg umiddelbart gør forkert, eller lign. så må i MEGET gerne sige til!

jeg har ikke nogle gode billeder af dem, men jeg skal prøve og så om jeg ikke kan få nogle her idag!

De bedste hilsner fra mig - Jesper smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværghamstrerne Sigurd Bo og Pinje
  • #1   13. jan 2015 Nu er du vel opmærksom på at når du køber en hun til at gå sammen med din han så vil du risikere at få unger hver 18.-22. dag indtil du skiller dem ad igen?
    Derfor er det, efter min mening, ikke særlig gennemtænkt at købe en hun når formålet er at give hannen selskab. Det er synd for hunnen og så ender man med alligevel at måtte skille dem ad - og så opnåede man jo ikke hvad formålet var med at købe endnu en hamster...

    Når det er sagt, så er dværghamstere ikke sociale dyr fra naturens side. De kan gå sammen i en lang periode for derefter pludselig at blive voldsomt aggressive overfor hinanden og så slås de ganske voldsomt. De har det mindst ligeså godt ved at have deres eget bur og få lov til selv at bestemme over deres territorium. Det er et misforstået hensyn og forsøg på at give dem menneskelighed at ønske at give dem selskab. Mit råd vil derfor være at lade dem leve hver for sig.

    I nævner ikke hvor I har købt hunnen henne? Mon ikke den stammer fra en dyrehandel og dermed fra tvivlsomme linjer, hvor der desværre ofte ses aggressive hamstere, der bider og det er utrolig svært at ændre denne adfærd. Skal det gøres, så er vejen frem at bruge nogle gode handsker til håndtering. Så kan hun bide uden at det gør ondt på jer og så bør hun stille og roligt lære at lade være med at bide. Kommer hun fra en privat opdrætter så ville jeg nok henvende mig der og bede om hjælp til at håndtere hende / få hende byttet om ...


  • #2   14. jan 2015 uh, jeg tror du har misforstået mig!
    - jeg har skam købt et bur til henne, så de går ikke sammen.
    det jeg mente med selskab var nu mere i form af en nabo, jeg har ikke turdet sætte dem sammen, grundet den aggressive opførsel hun har lagt ud men.
    men hun kommer fra en tvivlsom baggrund, ja smiley heldigvis har hun lært os så meget at kende at hun gerne vil komme ud og snakke, men vi må IKKE sætte hånden ind i hendes bur smiley
    hvad med slik sten, skal hun have sådan en ?


    profilbillede
  • #3   14. jan 2015 hun er en livlig en! smiley

    profilbillede
  • #4   14. jan 2015 Okay ja for når folk snakker om selskab så er det typisk fordi de ønsker at de skal gå sammen. Men godt at høre at I har tænkt over det og at det mere er så de kan fornemme, at der er en anden end reelt at komme i kontakt med hinanden.

    Med det du beskriver nu vil jeg gætte på at hun er "burterritoriel". Hun forsvarer simpelthen sit territorium mod indtrængende. Hamstere er jo byttedyr og kan let udvikle denne adfærd. Det er min erfaring, at de simpelthen skal lære, at det ikke er farligt at der kommer en hånd ind. Så på med en handske og lad hende gå "amok" på denne. I løbet af noget tid vil hun erfare, at hånden ikke er farlig og lære at kravle op på den for at komme ud. Og så kan man stille og roligt introducere en hånd uden handske, men først når man er sikker på at hun ikke bider og kender "øvelsen"


Kommentér på:
Dværghamstrerne Sigurd Bo og Pinje

Annonce