1.249 visninger
|
Oprettet:
Hvilken farve har den brune kanin? {{forumTopicSubject}}
Ja det lyder måske ret dumt for den er jo brun, men altså. hvad kalder man den?
ISabella? (nej vel). Madagascar?
jan 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 24 Svar: 320
Kaninmor til disse søskende er blevet vrissen overfor dem. I dag så jeg hende jage efter den ene i løbegården. Og hun brummede af den anden da den ville tage fra madskålen. Jeg skilte dem et par timer og bagefter gik det såvidt jeg kunne se fint igen, da jeg satte dem sammen (i en kæmpe løbegård).
Men nu når jeg kigger i buret (som består af to bure sat sammen med en tunnel igennem) kan jeg se, at hun igen har været efter den ene (den sorte som er en dreng). Der ligger endda en tot hår fra ham i buret. Han har absolut ingen sår eller bidemærker!
Hvad handler det om? Er det opdragelse? Skal jeg tage dem fra nu allerede, de er fyldt 6 uger!
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Hmm, lige med adfærden, skal jeg ikke kunne sige. Har ikke oplevet det selv.
jan 2014
Adfærd: Nej det har jeg godtnok heller ikke! Har hende mistænkt for at være i brunst igen? Men ved det ikke!
Hun er stadig meget sød når vi kommer til buret, men gider ikke snakke helt så meget som hun plejer!
apr 2010
jan 2014
Men så mangler jeg et bur til moren i nat. Lige nu må hun være i løbegården!
jan 2014
Hvad så med mælk. Skal jeg slet ikke prøve at sætte mor ind til dem igen? Er det helt slut nu!
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
Unger på 6 uger kan sagtens klare sig selv. Masser af hø og lidt kraftfoder og grønt som de er vant til.
Men godt du reagerede ved at fjerne hunnen.
Men selvom de nu går uden mor, er det stadig vigtig at de ikke udsættes for stress ved flytning eller salg før de er 8-9 uger.
jan 2014
Men skal jeg sætte dem i løbegård sammen med mit andet kuld unger, så de lærer kaninadfærd af dem? (de er 7 uger)
okt 2011
Det vil stresse dem unødigt at skulle sammenføres med andre.
jan 2014
Hvorfor gør hun dog det??? Er det fordi moren ikke er der mere?
okt 2011
apr 2010
TS - Jeg havde skilt dem ad.
apr 2010
Så ja, jeg havde skilt den, selvom de er under 8 uger.
Men ja sådan er vi jo så forskellige
jan 2014
Jeg ville også skille dem, hvis hun gjorde det igen! De virker ikke stressede, de løber med langs hegnet når jeg går forbi dem og selv når min mand slår græs omkring løbegården løber de med af nysgerrighed! De er slet ikke bange for græsslåmaskinen som ellers larmer helt vildt! OG de bider ikke efter hinanden eller slås om maden eller noget!
De ligger også og slikker hinanden og det ser ud til at de begge bliver slikket på hovedet af hinanden! Der ser ikke ud til at den ene kuer den anden! Jeg har ladet dem gå sammen fortsat og holder godt øje og har givet dem den store løbegård!
Hvilken farve har den brune kanin?