{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Hvordan gør i klar? *unger**kanin* {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Da jeg (måske) får unger på søndag - regner ikke selv med den, men hvis de kommer, så er der klart...

Så har jeg nu ''gjort klar'' til dem.. Har flydt hendes bur godt om med hamp og hø - måske lidt for meget hø - men så er jeg sikker på at jeg ikke behøver at forstyrre hende de første par dage smiley

Men... Hvordan gør i klar til de små pus? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør i klar? *unger**kanin*
  • #1   8. maj 2014 sørger bare for rigeligt halm, ikke hø men halm! Og rigeligt at drikke!

  • #2   8. maj 2014 Jeg har hørt fra en landmand at det ikke er godt for dem med halm pga noget jeg ikke kan huske xD
    Og hun har også rigeligt vand - hele to vandflasker smiley

    -også har jeg heller ikke heltttt godt af halm...


  • #3   8. maj 2014 Hø skal de spise, halm er til strøelse de kan putte i, holde varmen osv smiley

  • #4   8. maj 2014 Ja det ved jeg godt smiley

    Men jeg brugte faktisk halm... Men da min far arbejder sammen med en landmand, så spurgte min far om vi ikke kunne købe halm af ham til min kanin... Landmanden begyndte så at sige at det var ikke godt at bruge det da det var noget med stråforkortere (mener jeg)...

    Så nu får hun alm hø til at spise og "fint" hø til hulen...

    Hun bruger alligevel aldrig sin hule, hun bruger den som toilet xD

    Men tak for information- hvis jeg nu ikke vidste det smiley


  • #5   8. maj 2014 Den med halm er ihvertfald en løgn. Mine går på halm og savsmuld, og spiser hø som høre til i deres hø hække. smiley

  • #6   8. maj 2014 Der er masser af halm fra kornmarker, der er ikke er behandlet med stråforkorter.

    Med min opdragelse som efterkrigsbarn er det ødselhed at bruge hø som strøelse.

    Halm er det absolut foretrukne, og det sætter kaniner i alle aldre pris på at bruge som strøelse.


  • #8   8. maj 2014 Har lige Google ordet ødselhed da jeg ikke vidste hvad det betød smiley
    Men jeg mener da ikke at jeg ødsler (hedder det det? xD) med hø? Den må har jeg valgt at holde kanin! Min kanin lider ingen last af at have hø i stedet for halm, og det med at jeg bruger hø er også bedre for mig smiley

    Men det var da overhovedet ikke det emnet handlede om?

    Men stald unnerup - så lyder det til at jeg har gjordt noget rigtigt - bortset fra det med halm...

    Men hun er også stille trappet op i mad, og hvis hun ikke smider et par unger til mig, så trapper jeg ned igen smiley

    Men min, hun har fri adgang til løbegård om dagen, og der er en vandflaske, og hun har en i buret... Ville du sætte en til i buret så hun altid ville have to fast? smiley


  • #9   8. maj 2014 Man må vidst slet ikke bruge stråforkorter..

    Og hvis det er frøgræshalm kan det bruges som hø, men har ikke smame foder værdi


  • #10   8. maj 2014 Jeg ved ikke lige hvad det er... Men hun spiser flittigt af det smiley

  • #11   8. maj 2014 halmstrå er rørformede og har luft indeni, derfor isolerer det og er velegnet som fyld i hule og til at ligge på, det er også godt beskæftigelsesmateriale og godt for kaninens tænder.
    Hø giver ingen varme. En rede med nøgne unger skal bygges af halm, kommer der kun en unge kan den næppe holde sig varm i hø alene!


  • #12   8. maj 2014 Jeg har altså set unger der har overlevet en hø hule?;-)

    Men ja, det kan godt være det er bedre... Men jeg skifter ikke af flere årsager... Også er jeg måske uansvarlig, men jeg gør det ikke...

    Jeg tror nu heller ikke selv på at der kommer unger, og kommer de ikke skal hun aldrig have unger igen...
    Hvis hun fryser til vinter på jeg overveje det -trods konsekvenserne, men det kan jeg ikke tage stilling til nu.

    Men jeg ville bare høre hvordan i gøre klar til de små pus? Bare så jeg ved jeg er inde på det rigtige spor smiley


  • #13   8. maj 2014 Det er super, at du researcher for at gøre det bedste for din kanin og måske kommende kuld.
    Nu er det jo heller ikke et meget koldt forår, så ungerne har da store chancer for at overleve selvom du vælger ikke giver dem det optimale og mest isolerende redemateriale!


  • #14   9. maj 2014 Jov mange tak:-)

    Nu er det sådan at min kanin har bygget rede et dumt sted (men har ikke ville rykke den), hun har lagt den bag sin trappe og der er total isoleret...
    Jeg mærker self efter på min kanin om hun fryser eller ej, og til vinter ryger ham halt indenfor smiley

    Hvis det pludselig skulle begynde at sne mens hun har unger så må hun jo self få noget halm, også må jeg se bort fra mit eget helbred... Men så længe vi ikke ryger på minus græder (eller meget under de 10) så har jeg det godt med mig selv smiley


Kommentér på:
Hvordan gør i klar? *unger**kanin*

Annonce