{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

MIN KANIN HAR FØDT 7 UNGER! {{forumTopicSubject}}

DAV!

Min kanin født natten mellem 26 april og 27 april jeg kunne kun først se 3 unger men jeg endte med at finde ud at at der var 7 hele unger!
I dag er de omkring 2 dage gamle.
MEN... jeg har et lille problem i måske kan hjælpe mig med.
Der er én enkelt unge som er alt for lille og får ikke nok mælk og jeg er bange for at den ikke klare sig.
Den er meget svag og dobbelt så lille som de andre.
Indtil videre hjælper min veninde med at give den mælk.
Vi tager først moderen ud af buret og så holder min veninde hende og så (vasker/tørre) jeg hænder i hende så jeg lugter godt og grundigt af hende, så tager den svage og lille unge ud og så giver vi den mælk på kommando.
Jeg ville spørge om der er andre lettere måder jeg kan gøre at min unge bliver stor, rask og sund? (:

Mvh Sarah og Lachris & ungerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MIN KANIN HAR FØDT 7 UNGER!
  • #1   28. apr 2014 Tja, nogle gange findes der bare ikke lette måder når vi snakker avl - det er risikoen og den må man ta' med smiley

    Tror ikke du finder en lettere måde og hjælper det ikke, ville jeg personligt nok vælge at aflive ungen og lade hunnen koncentrere sig om de resterende 6 unger, for det er jo et stort kuld. Det lyder hårdt, for man synes de alle er skønne når de er kommet til - men jeg tænker bare at der nok er en grund til at den er bagud smiley


  • #2   28. apr 2014 Jeg har ikke tænkt mig at aflive den smiley
    vil gerne give den en chance, jeg synes nemlig ikke at det er fair at den skal leve i 2 dage og så dø så jeg giver den en chance men tak for svar smiley


  • #3   28. apr 2014 Hvornår fandt du de sidste unger og hvor?

  • #4   28. apr 2014 Nu sagde jeg også hvis du ikke så en bedring - hvis ungen slet ikke tager på eller tager imod mælk m.v. så ville jeg aflive, for alt andet er synd for ungen.

  • #5   28. apr 2014 Sådan en unge havde vi siste år og i dag lever hun det bedste liv som en kanin kan leve. Jeg syntes også at i skal give den en chance. får den unge vi havde siste år der viste vi ikke hvad vi skulle gøre. Så vi spurte nogen der har meget styr på kaniner. Men de mente også vi Skulle aflive den. Men vi ville give hende en chance. Men der er ikke andet at gøre end det du gør.

  • #6   28. apr 2014 Der er altid en risiko ved at avle, og jeg er enig med "Rollo's Dyr" i at tager ungen ikke imod og vokser, ser man ikke en bedring, er det mere humant at aflive, end af ungen dør af sult. Det er simpelthen for synd.

    - Nu ved jeg ikke hvor ofte ungerne dier ved kaniner, men du kan ikke sørge for den dier om natten, du kan ikke sørge for den får mad så ofte som de andre, og det er synd.


  • #8   29. apr 2014 Jeg kan godt se pointen i at alive den hvis den ikke bliver større men der er allerede stor forskel fra i går eftermiddags og nu.
    Vi hjælper den med at die 3-4 gange om dagen, tror i det er nok?
    Og jeg har også lige et billede her i kan se af ungerne


    profilbillede
Kommentér på:
MIN KANIN HAR FØDT 7 UNGER!

Annonce