{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.194 visninger | Oprettet:

Keld D
Keld D
Tilmeldt:
19. sep 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Slagtekanin krydslinger {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg vil i gang med at avle kaniner til eget forbrug som skal erstatte de gængse kyllinger og vores brug af svinekød. Jeg bor i et hus med en mindre have og en familie på to voksne og to børn, jeg er derfor på jagt efter en mellemstor sag som hvid land og evt krydse den med en fransk hvædder, sådan som jeg læser det herinde er det et ok valg, er der andre forslag?
Er der evt nogle der har eller kender nogle i Kolding omegn med rene racer til slagteavl?
På forhånd tak
Mvh
Keld


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slagtekanin krydslinger
  • #1   19. sep 2013 Prøv at melde dig ind i gruppen "for os der slagter". Er sikker på de gerne vil hjælpe dig smiley

  • #2   19. sep 2013 til selve udvalget af kaniner skal du oprette en annonce, jeg har dog selv en ren hvidland hun tilsalg og kommer til bredsten 7182 torsdag smiley

    men jeg er selv personligt været mange forskellige racer igennem og jeg ender nok med at lande på hollænder og rex og krydsninger deraf, men ellers er hvidland, newzealand red eller krydsninger nok ikke helt dumme til en familie af din størrelse, men fransk vædder og hvidland er også gode mix smiley


  • #3   19. sep 2013 Jeg har også været noget rundt. Og for mig er mixet også blevet hvid land og fransk vædder, Det er dem der giver flest unger samtidig med de vokser hurtigt. Jeg slagter ved 4 mdr og for et rigtig godt udbytte.

    New Zealand red er også en super god slagte Kanin men rent avls mæssigt syntes jeg ikke den er god nok da der bare ikke kommet særlig mange unger.

    Belgisk kæmpe syntes jeg vokset for langsomt og sætter knogle masse før kød så der går for lang tid inden der er noget brugbart.

    Ren fransk vædder bruger jeg også, det er også rigtig godt syntes jeg.

    Men Ja kom ind i vores gruppe. smiley



  • #5   20. sep 2013 Er der nogen der kan melde mig ind i den gruppe, eller linke til den, for hvis jeg søger, dukker der ikke noget op.

  • #6   20. sep 2013 anja det er en lukket gruppe smiley sender dig en inv

  • #7   20. sep 2013 Tak....

  • Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #8   20. sep 2013 Tak for alle de fine og hurtige svar! Jeg er temmelig usikker på den med vædderen, da jeg flere steder har læst, at den spiser for et godt ord grundet dens slutvægt. Rent udseende in mente er hvid land ikke for køn, selvom det ikke skal være det afgørende. Uden held har jeg søgt efter bourgogne og blå wiener, men det virker som en sjældenhed nærmest umulighed at finde, kender i noget til de to og evt krydsning heraf? Forresten tak for inviterer til slagtegruppen, ildermor.

  • Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #11   21. sep 2013 Hvis du har et rimeligt overblik over avlere af NZR må du gerne undersøge det for mig, helst så tæt på Kolding, men desto billigere desto længere kører jeg også. Er den bedst at holde ren eller skal den med fordel krydses med anden herkomst? I så fald gerne en hl, hvis den holder orden i sit bur, med småbørnsfamilier er ren- og venligheden højtprioriteret. Mht krydsning er der så nogle fordele ved at kigge på kønnet eksempelvis med en fv og en NZR hvilken er bedst at have som han eller hun?
    På forhånd tak


  • Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #13   21. sep 2013 Jeg har fundet ud af, at jeg har en bekendt her i Kolding med dværgvædder af begge køn. Jeg vil helst en størrelse op efter krydset og uanset tilfælde, så er det bedst, hvis hannen er størst, er det korrekt? Ja hold da op det rækker, hvor mange Kimo vejede de hver især? Nu har rækkerne vel ikke noget med smag at gøre:)?

  • #14   21. sep 2013 nej hunnen skal helst være størst så er risikoen for fødelskomplikationer nemlig nedsat

  • Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #16   21. sep 2013 Ville de la, du må meget gerne undersøge nzr, men indtil afklaringen dertil forekommer, satser jeg på en koldingensisk han dv og tager turen til Haarby for at importere en blå wiener madame. Det må være ok opstart?

  • Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #18   21. sep 2013 Nej, jeg har ikke fundet nogen bw herinde?
    Grunden til at jeg vil have dv indover er at dens størrelse samt dens charme. Mens jeg har en tillæst idé om, at dv med bw vil give en dejlig tempereret kanin med en lækker modsætning. Det med for nært beslægtede bliver vel både meget dyr og synes det er svært nok at finde bw unger i sig selv?


  • Keld D
    Keld D Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #20   22. sep 2013 Hun hedder Mie Nielsen. Ved nærmere eftertanke, tror jeg også bw er en tand for stor til vores situation pt. Holder stadig på en dv, måske krydset med hvid Lan, selvom den ikke er for køn, men men hvis du kan finde nzr er det helg sikkert en jeg foretrækker. Og som du nævner er en dv mor og får heller ikke af vejen.

  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #21   18. aug 2014 Kunne jeg komme i betragtning til at komme ind i "for os der slagter" ?

  • #22   18. aug 2014 invitation sendt

  • Charlin A
    Charlin A Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #23   14. apr 2016 Jeg vil også slagte men hvordan? Økse eller? Må jeg være med i slagtegruppen

Kommentér på:
Slagtekanin krydslinger

Annonce