{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Er hun gravid? *Kanin* {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Først og fremmest: Undskyld for alle de emner om Kokos. Jeg ved godt at jeg spørger liidt meget smiley

Nå, men nu til sagen. Kokos blev parret d. 3 august, så hun er jo ved at være rimelig langt henne. MEN hun har bare ikke taget specielt meget på. Det er svært for mig at veje hende, men det ser ikke ud til at hun har taget mere end 200 gram på. Nu ved jeg ikke om det er meget eller lidt men.. Så jeg tænker lidt om hun nu er med unger? Flere ting siger mig nemlig at hun ER med unger:

-Hun har ikke bygget rede som hun plejer at gøre hver 14. dag
-Hendes mave er lidt hårdere end normalt. Aner ikke om det er et tegn.
-Hun ligger meget ned (har jeg hørt at de skulle gøre)

Jeg ved godt jeg skal have tålmodighed og bare se om der kommer unger eller ej, men jeg glæder mig helt vildt til de unger, så jeg ville blive helt vildt skuffet hvis ikke der kom nogle. Derfor vil jeg gerne vide om jeg har grund til at "frygte" at der ingen unger kommer.

Derudover: Er der andre tegn der kan sige at hun er gravid/ med unger?

På forhånd tak
-Sofie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er hun gravid? *Kanin*
  • #3   25. aug 2013 Jeg syntes du bare du skal vente og se.
    Men alle vores hunkaniner havde altid meget hårde maver når de var drægtige, og når de var omkring de dage de kunne føde, slappede de meget af, og lagde meget ned smiley

    Held og lykke.


  • #4   25. aug 2013 Ja altså, jeg vejer ikke mine kaniner, vil ikke stresse dem unødvendigt i drægtighedsperioden. Hårde maver er som regel tegn på drægtighed, men måske har hun bare luft i maven, det er jo ikke til at vide. Sidst jeg havde parret Ea op, kunne jeg konstatere ca. en uge før forventet termin at hun ikke var drægtig, da hendes mave var blød, og ganske rigtigt, ingen unger til mig smiley Hvis man har lidt øvelse i det, kan det sagtens mærkes, jeg ved f.eks. at Jørgen kan drægtighedsundersøge en kanin bare ved at mærke på den når den er ikke særlig langt henne, men det har også taget 55 års erfaring som avler at kunne det.

    Det bedste du kan gøre er at give hende ro og tid, og lade være med at stresse rundt med hende den sidste uges tid og så bare vente og se smiley


Kommentér på:
Er hun gravid? *Kanin*

Annonce