{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Gravid kanin
  • #1   2. jul 2013 Først og fremmest så kommer det jo an på om den overhovedet har været ved han? :)..
    Men ellers så se efter ændringer i temperament, nogle kan mærke på dem om de er med unger længere fremme i drægtigheden men hvis man ikke ved hvordan man skal gøre det så det ik en god ide at forsøge sig med det :)..
    Ellers så vent til der et gået 31 dage og se om hun er nedkommet smiley


  • #2   2. jul 2013 Det er 31 dage siden hun er blevet parret og hun er begyndt at bygge rede når jeg rør hved hende siger hun en nekrolog lyd hun er også begyndt at bide

  • #3   2. jul 2013 Mærkelig lyd

  • #5   2. jul 2013 Giv hende fred og ro!!!

  • #6   2. jul 2013 Ja h

  • #7   2. jul 2013 Ja hendes brystvorter er vokset

  • #8   3. jul 2013 Det lyder meget som om, at din kanin hun er gravid, når du siger hun er startet på at lave en rede og siger noget. Det lyder som det samme som med min hunkanin til mine unger (uden vi Ikke vidste var gravid). Vi fandt ud af det ved, at den blev større og fik en anden `form` og så sådan oppustet ud, dievorter kunne ses på og om maven. Den ændrede temperement til at være mere ´på vagt` overfor os især når der var mad. Kastede sig nærmest over maden, slappede ikke ordentligt af og kom ikke hen som den ellers plejer. Alt det stod på i flere uger og jeg undrede mig. Det korte af det lange var, den blev for opmærksom og ville pludselig ikke bæres - sikkert fordi det ikke passede den at komme ud fra træburet og at gå fra dens "rede".
    Den samlede halm og tog sit hår af i træburet og samlede det- det gjorde den en uge inden, at jeg vågnede op til 4 store unger. ku faktisk ik se det var små kaniner for alt pelsen de lå under. Synes, det var noget meget mærkeligt noget, men vidste jo heller ikke bedre at det var pga unger, heldigvis var det det og ikke noget andet der var galt


  • #9   3. jul 2013 som jeg husker at ha læst i sommeren sidste år går der 28 til 32 dage plus/minus. Det kan godt være der kan gå 3-4 dage mere

  • #10   3. jul 2013 Hvis det er 31 dage siden og hun er igang med at lave rede så nedkommer hun nok lige straks.. smiley

  • #12   3. jul 2013 forresten, der er noget om, at hvis der går mere end 30 dage er der enten lidt færre og store unger,
    end hvis de bliver født allerede på ca den 28. dag, så kan der være flere unger og de er lidt mindre. Eller også er det omvendt, husker det ikke. Du må se de næste par dage ad


  • #13   3. jul 2013 Tak for svarene ??

  • #14   3. jul 2013 Hvornår begynder hun at plukke sig ???

  • #15   3. jul 2013 Hvor gammel er hun?

    Det gør hun nok i nat. Bare giv hende fred og ro og lad være med at rende hen til hendes bur hele tiden, så stresser du hende.


  • #16   3. jul 2013 Hun er 1 år og 2 måneder

  • #18   3. jul 2013 Ja det er en skrøne. Hun føder nok i nat eller i morgen.

  • #19   3. jul 2013 smiley

  • #20   3. jul 2013 Hun har ikke født endu er det Best hvis hun er alene eller sammen med en anden hun kanin når hun føder ???

  • #21   3. jul 2013 Alene

  • #22   3. jul 2013 Hvorfor ???? smiley

  • #24   3. jul 2013 Hun er blevet endu mere agressiv end i går hun angriber mig når jeg kommer med foder er det fordi hun er gravid ?? Normalt er hun meget kælende og bider ikke smiley

  • #25   3. jul 2013 Igen, giv hende ro til hun har født smiley

  • #26   3. jul 2013 Min kanin er også agressiv fordi at hun er gravid. Det er hormonerne. Desuden er kaniner kolonidyr. Dvs. at de ikke bryder sig voldsomt om at gå sammen med andre kaniner. De kan godt lide at se andre kaniner, men ikke at være sammen med dem. HEld og lykke med ungerne.

  • #27   3. jul 2013 Tak. min kanin står lige hved sidden af to andre kaninburrer, så den kan godt se andreres kaniner smiley

  • #28   3. jul 2013 Hun ligger rigtig meget ned er det også et tegn på at hun er gravid ????

  • #29   3. jul 2013 Giv hende nu ro

  • #30   3. jul 2013 Du skal lade hende være de næste dage, og den første uge efter hun har født. Hun vil ikke fodre ungerne med mindre der er fuldstændig ro, og hun gør det i forvejen kun en eller to gange i døgnet.

  • #31   3. jul 2013 Nogle kaniner er ligeglade med at man ser på smiley Corona lader mig se når hun fodrer sine unger, og jeg så Biva føde smiley

  • #32   3. jul 2013 Er du sikker på at hun bør få unger?! Når du er så meget i tvivl om alting og ikke vil lytte til de råd der kommer?? Synes det virker LIDT uansvarligt.. Og lige en tilføjelse: det hedder ikke gravid, men drægtig. Graviditet omhandler mennesker.

  • #33   3. jul 2013 Den kanin skal bare have ro smiley
    Og når du alligevel ikke lytter til de svar du får, og bliver ved...

    Lad kræet være i fred. Kig til hende, igen iaften og måske næste morgen. Hvis jeg havde en kanin der skulle nedkomme når som helst, ville jeg kigge om aftenen og om morgenen. Ikke flere gange om dagen smiley


  • #34   3. jul 2013 Undskyld jeg spurte men var ikke helt sikker smiley

  • #35   3. jul 2013 Ej lad hende nu være! Selvfølgelig har hun da ret til at få unger, ligesom alle andre! Hvad bilder I jer ind? Pigen er 11 år for fanden.

    Skræntens-kaniner, du ved da ikke om Eva lytter til dit råd? Jeg er nu ret sikker på at hun lader dyret være i fred. Og hvis ikke, hvad er så dit problem?

    Undskyld, måtte bare ud med lidt vrede.


  • #37   3. jul 2013 smiley

  • #38   3. jul 2013 Ja pigen er 11 år, er man så gammel nok til at avle?

    Svaret er:
    - Ja det er man, hvis man har styr på de ting der sker, og ved hvorfor tingene er som de er (og samtidigt har undersøgt alt det man kan om avl, før man startede)

    - Nej, hvis man konstant kigger til kaninen, når den kan nedkomme når som helst og ikke ved hvilke ting der betyder hvad? Hvordan skal hun så kunne se om en kanin er syg f.eks?

    Mit problem er at der sker noget MEGET useriøst og jeg er meget bekymret over den kanin, som bliver forstyrret få timer før hun måske skal føde. Hun stresser hende og ender måske med at stå med en kanin, som ikke vil/kan føde - hvilket gør at kaninen dør, hvis ikke hun opdager det i tide.. Og mit problem er at hun ikke har undersøgt alt om avl, inden hun gik igang med at parre hendes kanin.
    Det synes jeg er ret uansvarligt faktisk - og når man kun er 11 år, kan/skal man så tage ansvar for liv? Min søster er 11 år og hun ville ikke ane hvad hun skulle gøre, hvis kaninen fødte døde unger, eller hvis kaninen ikke passede ungerne..


  • #41   5. jul 2013 Hun har endelig født smiley

  • #43   14. jul 2013 der kom 2 unger smiley

  • #44   14. jul 2013 Tillykke med dem på 9. dagen idag :O)
    Der gik mere end 31 dage. Så det passer måske det jeg skrev om, at der ikke kommer så mange uger og ungerne er større når der går mere end 30 dage, end hvis de kommer før, ville de være flere og mindre. Har hvertfald fået det fortalt af en sidste år i forbindelse med de 3 unger jeg fik der og har de 2 hun"unger"
    Ajh, men det er nok bare en fjollet skrøne jeg nu tror på, som Stumpen og LGFKaniner siger. Ellers vidste I det sikker også:-)


  • #45   14. jul 2013 Det virkelig lidt utroligt at den er gået så meget over tid.. så er du sikker på parringsdatoen? :)..
    Precious jeg har engang fået to kuld begge født på 31 dagen og der kom 1 & 2 unger smiley


  • #46   14. jul 2013 Precious: Det er nok bare en skrøne eller et heldigt gæt. Min gik også 31 dage og hun fik 8 unger. (en var død, 7 lever i bedste velgående) og de er alle store. Tror det hele kommer an på racen af kaninen og hvordan det normalt hænger sammen.

Kommentér på:
Gravid kanin

Annonce