{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.363 visninger | Oprettet:

han og hun kanin sammen {{forumTopicSubject}}

jeg kom til at tænke tilbage på da jeg gik på landbrugs skole,
der gik alle kaniner sammen både hanner og hunner både inde og ude, og de fik selvfølgelig unger af og til det kan ikke rigtig undgås.
MEN så tænker jeg hvis en hun og en han kanin går sammen HELE tiden også når ungerne kommer til vil hannerne så ikke æde ungerne?

og hvornår ved du at hun kaninerne er gravide med sikkerhed?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  han og hun kanin sammen
  • #1   29. apr 2013 Jo, hannerne ville med stor garanti æde ungerne.
    Mht. til det sidste spørgsmål er jeg lidt i tvivl smiley Men man kan vist først være helt sikker når drægtighedspærioden er ovre. Altså 28-31 dage smiley


  • #2   29. apr 2013 Stakkels kaniner...

  • #3   29. apr 2013 Hannen Vil Ikke Altid Æde Ungerne
    Stampes Mor Og Far Gik Altid Sammen Også Når Der Var Unger Og Han Spiste Dem Ikke
    Men Det Kommer Jo Self Også An På Kaninen smiley


  • #4   29. apr 2013 Kaniner må bare ikke gå sammen.
    Ikke to hunner.
    Ikke to hanner
    Ikke en af hver.


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #5   29. apr 2013 Hunnerne vil blie parret igen og igen, dét er synd + at kaniner generelt er territorielle, så mange af dem havde sikkert sår.

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #6   29. apr 2013 Sofie: De MÅ gerne gå sammen, men om man BURDE holde fertile kaniner sammen er noget helt andet smiley

    Alle dyr må i terorien gå sammen


  • #7   29. apr 2013 Ja okay, men folk forstår det bare meget bedre, hvis man skærer det ud i pap..

  • #8   29. apr 2013 Hunnen kan ligeså godt slå ungerne ihjel pga. stress som det kan være hannen der gør det.

  • #9   29. apr 2013 Jeg er uenig med dig ~|'Sofie - Stald Unique'|~
    Jeg mener kaniner skal gå sammen to og to, en af hver køn. Kaniner skal efter min mening neutraliseres, for at komme af med sine seksuelle frustrationer. Folk vil gerne have to af samme køn, så de ikke får unger, og det er dét der er fejlen.. Det er derfor kaniner ikke kan gå sammen. To hanner eller hunner for dens sags skyld, som ikke er neutraliseret kan ikke gå sammen, pga. deres meget store territorielle adfærd. Og de kan i hvert fald ikke gå sammen, hvis man tror kaniner kan gå i et lille bur på fx. 2 m². Kaniner er sociale dyr, som skal have masser af plads til at løbe på. Personligt har mine kaniner et bur på 200 x 90 x 150 cm + at der er hegn rundt om buret på ca. 2 m², som de er ude i hele dagen. Og den skal udvides til sommer, da jeg synes det er for lidt.

    Jeg har også troet at kaniner skal gå alene, men så læste jeg www.kaninhaandbogen.dk og den har ændret min mening totalt, og det er jeg glad for.. Jeg har nu neutraliserede kaniner som går fredeligt sammen. De laver alt sammen. Spiser, sover osv. Og nu hvor jeg har set to kaniner være så glade for hinanden, vil jeg aldrig have kaniner til at gå alene mere! Det er bare min mening smiley


  • #10   29. apr 2013 KaatrineeeeG: Det der er med kaniner er, at de er koloni dyr, hvilket vil sige at de lever i en stor koloni, på baggrund af, at de skal kunne advare hinanden mod fare, da de jo er bytte dyr. Men de lever ikke i samme hule. Så jeg er enig i, at de sagtens kan gå sammen, hvis de har masser af plads at rende på, og har hver sin hule.
    Jeg tror også at de finder en hvis form for tryghed, når der er flere kaniner, da de så ved, at hvis der nu skulle komme et rovdyr, eller andre farlige ting, så kan de advare hinande..
    Men som sagt, de skal ha masser af plads, ellers synes jeg personligt det går hen og bliver synd for dem (:
    Jeg er derimod ikke så enig i at de SKAL neutraliseres, for det er jeg ikke meget for, medmindre der er en god grund til det.. At en hun ikke skal have unger, bliver skruk og kommer i brunst konstant. Eller at hannen parrer alt og alle, eller er meget aggressiv (hvilket han også kan blive af at blive kastreret, pga stressen i det).
    Hvis der ikke er sådan en grund til det, er det jo kun fordi folk ikke vil have de strinter, eller fordi de absoulut skal have flere kaniner gående sammen. (:


  • #11   29. apr 2013 Jamen kaniner kan sagtens gå sammen - men ikke i et bur. De skal have plads til, at kunne sige 'stop - nu vil jeg være alene' - og det kan de simpelthen ikke i et lille bur.

  • #12   29. apr 2013 nej ingen af kaninerne havde sår.
    nu var det ikke fordi de fik i bure..
    de havde et stort redskabsskur hvor der var massere af hø og halm du kunne putte sig i og udenfor var der en kæmpe "indhegning" hvor der var en kæmpe jordvoldt hvor der var massere af gange i,

    tror ikke man kommer ret meget tættere på naturligt sted det var på størrelse med en græsplæne dvs 40 meter bred og 50 lang. smiley

    jeg syntes på ingen måder det var synd.


  • #13   29. apr 2013 Selvfølgelig havde kaninerne sår hvis flere fertile hanner gik sammen! Hankaniner kan ikke og skal ikke gå sammen, de slås gerne til døden.

  • #14   29. apr 2013 Og så på en skole der skulle forestille at have forstand på dyr - FØJ!

    Og katrine - jamen hellere tvinge dem gennem total unødvendig operation for at stille vores egne behov. Kaniner har ikke behov for at pussenusse hinanden. Hvis man gerne vil have flere sammen får de fuldt ud ligeså meget ud af at gå i bur ved siden af hinanden så de kan bruge hinanden som i kolonien. Det er en risiko at tage med ens dyr. Nogle gange er man måske heldig at det går udmærket men selvom der ikke er slåskampe og blod kan den ene kanin stadig være møjstresset over at blive domineret af en anden som vi mennesker måske ikke opdager


  • #15   29. apr 2013 og nej lykkeline de havde ikke sår, dette tror jeg måske hænger sammen med den store indhegning de havde at løbe i de kunne sagtens være der alle sammen uden af skulle ligge op af hinanden alle sammen .

  • #16   29. apr 2013 Fertile Hanner kan ikke gå sammen, og slet ikke hvis der går hunner sammen med dem.

    Det er jo imod deres natur, hannerne har intet at lave samme sted.


  • #17   29. apr 2013 okay maria louise hvis hanner ikke kan gå sammen og slet ikke hvis der er hunner hvad gør de så i naturen fx på endelave hvor der er såååååå mange vildekaniner?
    det er en ø der kan de jo ikke ligefrem flygte. efter hvad jeg har lært lever kaniner i kolonier i naturen med både hanner og hunner hvor de fx lever i skrænter og læhegn hvor hver hun har hver sit redehul og hvor hvor deres gange er så stort at der er plads til alle...


  • #18   29. apr 2013 Du kan aldrig sammenligne dem i det fri og dem i fangeskab. I naturen kan de flygte, det kan de ikke i fangeskab, ligegyldigt hvor meget plads de har.

  • #19   29. apr 2013 Hannerne holder sig for sig selv? De render ikke op og ned af hinanden.. Og hvis hannerne gør det, kommer de op og slås... De går efter kønsdelene på hinanden... (:

Kommentér på:
han og hun kanin sammen

Annonce