{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har marsvin foster-vand?
  • #1   13. apr 2013 ja det er præsis som vd mennesker at fostret ligger i to lag hinder med en smule fostervand imellem. Kort før fødsel brister den yderste hinde og det kan godt give lide væske der løber ud. Når ungen så presses nedaf i fødselsvejen samler der sig fostervand i hinden foran hovedet der hjælper med at åbne op for ungen, det kaldes en fosterblære. Den brister normalt først når hovedet er lige ved at være ude. Men den kan godt briste før og man vil så se lidt større mængder vand. Men i og med marsvin og deres fostre er så små tror jeg ikke det drejer sig om mere end et par spsk fulde pr unge...

• #3   13. apr 2013 der findes ingen æglæggende pattedyr;)

• #5   13. apr 2013 nej, det er kloakdyr, ikke pattedyr. pattedyr har jo patter.... det har de ikke. Næbdyret har nogle kirtler der producerer en mælkelign substand som ungerne slikker af, men de har ingen patter.
    Hvis næbdyr er pattedyr burde duer vel også være: lægger æg og producerer mælkelign. væske til ungerne (kromælk).
    Men mange betragter pattedyr som værende alt med hår og en fast temperatur, selv wikepidea klokker i den der... pattedyr har patter, dermed basta;)

• #7   13. apr 2013 de har fælles stamfader med pattedyrene men er mere reptil end pattedyr.... at kalde dem pattedyr svarer til hvis jeg kaldte dig en abe...;) kald dem dog det de hedder: kloakdyr

• #9   13. apr 2013 altså det er ikke fordi jeg vil diskutere det mere men jeg har da forsøgt at vende den om og sige at "ok, hvad er så beviserne for at næbdyr og myrepindsvin er pattedyr?" Pattedyr har hår!
    Ok det har de begge, tjek
    pattedyr sveder med svedkirtler!
    det gør de vist også begge, tjek
    Pattedyr føder levende unger og dier dem ved mælkekirtler!....hm.... og det er så der de skiller sig ud, for de lægger jo æg og ungerne slikker mælken af moderens bug hvor der er svedkirtler der er omdannet til mælkeproduktion. Og det er derfor de ikke er et rigtigt pattedyr.... så vi kan godt blive enige om at de er lige ved og næsten, men ikke helt...:)

• #10   13. apr 2013 Man plejer nu at kalde kloarkdyrene for pattedyr.
    Præcis som pungdyr også går under pattedyr.
    http://animaldiversity.ummz.umich.edu/accounts/Ornithorhynchus_anatinus/
    Kig ude til højre undre klassifikation - de går under Mammalia, så Mice Galaxy har ret smiley

• #11   13. apr 2013 Der står ordret at de skilte sig tidligt ud fra de øvrige pattedyr og dannede ordenen kloakdyr, jeg kan ikke rigtig forlige mig ved tanken om bare at proppe dem i pattedyrskassen. Mener stadig kloakdyr er en orden for sig selvom i andre mener det modsatte. Der sker jo hele tiden ændringer og rettelser til disse ordner. Nyeste viden om næbdyr er at de faktisk er MERE reptil end pattedyr genetisk så spørgsmål er hvor længe i får lov at kalde dem mammals. Man troede jo også jorden var flad førhen...

• #12   13. apr 2013 Godt så, men lige nu går de altså under Mammalia.
    Så er det sådan set lige meget hvad DU mener, for ind til videre, er de til stadighed klassificeret som pattedyr.

• #13   13. apr 2013 det er fint, vil også forbeholde mig ret til at kalde en kanin en gnaver så, de udspringer jo også fra gnaverne i deres egen orden som åbentbart ikke betyder noget;)

• #14   13. apr 2013 Tak for de svar der kunne bruges smiley

• #16   13. apr 2013 Jeg har altid fået afvise at næbdyr er pattedyr, og det siger de også på animalplanet..

• #17   14. apr 2013 Lucky Star:
    Desværre er Animal Planet en virkelig dårlig kilde til information. Mange af deres programmer er spækket med fejl.
    Hvis du hører noget der fra, du senere vil bruge som argument, bliver du nødt til selv at slå det efter smiley

• #18   14. apr 2013 Pia okay, det vidste jeg ikke smiley så lærte jeg også noget nyt i dag smiley men mener stadig at næbdyr er pattedyr.

• #19   14. apr 2013 Jeg har altid hørt at Næbdyret er det eneste æglæggende pattedyr..

Kommentér på:
Har marsvin foster-vand?

Annonce