Hvad ville i gøre? *kanin* {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
jeg havde jo for omkring 1,5 år siden ikke det store forstand på kaniner de var kæledyr, de skulle have mad, vand, halm, hø og bur osv. andet vidste jeg ikke fx ikke de var kolonidyr, derfor havde jeg 4 kaniner gående sammen i et 2 etagers bur med stor løbegård, med et træhus i løbegården og en vandflaske, vi havde fået at vide at de 2 sidste unger vi havde købt var 2 piger (ligesom de 2 andre) men da vi skulle flytte lå der unger i reden.. (dette kuld var blandandet det Nysgerrig var i.) vi fandt hannen han skulle kastereres men fik desværre for meget bedøvelse. men ingen havde vi fundet nogle døde unger fjernede dem og tænkte ikke videre over det fordi en af hunnerne kunne jo have været med unger da vi købt den eller andet og igen sagt vi havde ikke meget forstand på dem, nu har i fået en lille historie så kan i så svare mig på dette:
de 4 kaniner der gik sammen hed: Molly, Nusser, Putte og Silke, Silke var hannen så ham fjernede vi jeg ved det var Putte der var mor til de overlevede unger men kan det have været Nusser der var mor til de døde? da hun efterfølgende og inden havde bygget rede det var både hendes og Puttes pels der var i reden men kun 6 unger. fordi hvis det var Nusser der var moren til de døde (er 90%sikker på det var Putte der var moren til ungerne da det var hende der gav dem mælk og var oppe hos dem) kan hun jo godt få et kuld unger herhjemme nu til foråret da jeg gerne ville have et kuld løvehoveder på hende hvis der var intersseret nok..
men ville i tage chancen når hun er 3,5 år? altså 1 år for gammelt til at få første kuld hvis hun ikke havde det da hun var 2?
Undskyld hvis det er blevet en del inviklet det er lidt svært at forklare.
hold jer venligst til enmet, da jeg både har mål osv. med kuldet.
//Hyben//
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Når de to hunner har fået sammen, så kan man ikke være sikker på hvem der er moren, da de kan hjælpe hinanden med pasningen af ungerne, og derved begge give mælk.
Men man ved ikke hvem der har født dem
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
hun har både før der kom unger og mens plukket sig så vi næsten syntes det var synd for hende pga hun ingen pels på maven havde næsten og også ryggen, derved fik hun ekstra halm jo, men hun gjorde det tit og nu med jævne mellemrum..
men venter lige på nogle flere svar og mange tak for jeres.
apr 2010
Så du er nød til at gøre op med dig selv.
Vil du have unger på bekostning af hendes liv ? Er et kuld unger det værd ?
apr 2010
Problemet er at hun ikke ved hvem det var der fødte ungerne, så jeg ville ikke turde tage chancen og håbe jeg ramte rigtigt med at det var den hun der lige havde haft et enkelt kuld
sep 2012
Som billedtekst står deres navne og ihvertefald Stampe og pepsi lignede deres far.
Som i kan se er der ingen der lignede Putte men 1 der lignede Nusser på en prik og fik også pelsen.
3 der ligner faren.
1 der ligner nusser
1 der var næsten var helt grå
også Nysgerrig der både var hvid og grå..
så syntes da godt det kunne tyde på det kunne være Nusser der kunne være deres mor?
eller hvad syntes i?
apr 2010
sep 2012
Putte er blevet aflivet pga hjerneblødning Silke døede jo af for meget bedøvelse og har nu Nusser og Molly tilbage..
Molly var bror til Silke og Nusser og putte var søskende..
Håber der er en måde jeg kan vurdere det på..
apr 2010
apr 2010
Men jeg ville ikke gøre det, jeg ville ikke kunne tilgive mig selv, hvis hun ikke klarede fødslen, hvis det var min kanin.
Det er jo kun din fornøjelse at få unger, ikke hendes
sep 2012
dog har jeg allerede taget den beslutning jeg tror bliver den rigtige, det er ikke og lave kuldet på hende, da jeg heller ikke som Maria også skriver ville kunne tilgive mig selv hvis hun ikke klarede fødselen og døede..
mange tak for jeres svar..
Hvad ville i gøre? *kanin*