{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Forstand på avl af Marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne hører fra en der har erfaring i avl på marsvin.

Ændre hannerne adfærd efter første parring, altså vil den stadig godt kunne gå med den han plejer at dele bur med?

Kan hunnerne stå samme sted som hannerne eller skal de helst være et andet sted?

Har et dobbeltbur, altså 2 etager....vil man godt kunne have hunner i en etage og hanner i en anden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstand på avl af Marsvin
  • #1   18. jan 2013 Nogen hanner ændrer adfærd når de har dyppet snablen første gang.. altså at de får svært ved at acceptere andre hanner bagefter. Det kan ikke siges på forhånd om det sker.

    Hunnerne kan sagtens stå samme sted, og ja, du kan sagtens have etager på den måde.
    Mange af os med skabsbure, har jo netop et 'rod' rundt omkring på hylderne. Jeg har hangrupper der både har hunner over og under sig, uden problemer.


  • #2   18. jan 2013 Men kan det ske at mine to hanner så pludselig ikke kan sammen mere?

  • #3   18. jan 2013 ja, det kan det godt.
    Det kan teknisk set osse ske bare ved at skille dem ad i x antal tid, uden nogen hunner.
    Jeg er kommet hjem fra udstilling med 2 hanner, hvorefter de så slet ikke kunne enes.

    Det er jo ikke sikkert at de ikke kan, men det er ihvertfald en god ting at have med i dine overvejelser, så du er forberedt på det, hvis det nu sker.


  • #4   18. jan 2013 Ja nemlig...tak.

    Det er ikke noget der skal være lige nu....men måske om nogle år, men meget rart lige at overveje tingene *S*


  • #5   18. jan 2013 Tror du egentlig at man kan låne et par piger et sted, for så at få ungerne eller to af dem???

  • #6   18. jan 2013 svært at sige, det kommer jo an på ejerne til den tid.
    Men da det er hunnerne der løber risikoen ved drægtighed og fødsel, så er ods nok ikke supergode for at nogle vil låne en hun ud 'bare sådan'.


  • #7   18. jan 2013 anonym - det var ikke det jeg skrev, så hvis du endelig skal bruge mig som reference, så gør det lige ordentligt, ik


Kommentér på:
Forstand på avl af Marsvin

Annonce