{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Alder? {{forumTopicSubject}}

Heeeeejsaaaaa!:)

Hvor gamle skal hamstere være før de kan parre sig med andre?
Min hamstermand er lige nu ca. ½ år gammel:)

Hvis der er et svar der minder om dit så bare tryk på hånden ud for svaret:) Så er der ikke så mange ens kommentarer herinde;)

Mvh. Musse og Hamstermansen<3


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder?
  • #1   11. jan 2013 Jeg ville ikke anbefale at avle på hybrider. Men en hybrid må ikke parres før at hun er 3 måneder, og maks 7 måneder. smiley Men det er bedst at lade vær med at avle på hybrider. Hannerne kan næsten parre hele livet omkring de er 2 måneder til lidt over et år.

  • #2   12. jan 2013 Hvad gør forskællen på en Hybride og en ren? Bortset fra at den ene ikke har en skriftlig stamtavle?

  • #3   12. jan 2013 En hybrid er en blanding mellem 2 hamster arter, cambels og vinderhvid, i dyrehandlere osv. kaldes de for Sirbirisk dværghamster, selvom der ikke er noget der hedder det, og det i virkeligheden "bare" er en hybrid smiley

    Fandt denne her hjemmeside med god information, der står meget.. Bla. hvorfor man ikke bør yngle på hybrider.

    (link fjernet)

    "I naturen ville de aldrig parre sig. Det er en unaturlig blanding præcis som, når man parrer løve og tiger sammen. Selvom de lever så tæt, holder de sig for sig selv. Skulle deres vej krydses, vil de gå forbi hinanden eller måske slås om territoriet.
    De renartede er truet! På kæledyrsmarkedet er det mere end svært at opstøve en renartet vinterhvid eller campbells! Vinterhvide er i Danmark ved, at få lidt fremgang, men ikke meget. Campbells er stort set væk herhjemme. Jo mere markedet er mættet af blandingerne, jo sværere bliver det for de renartede, at komme ind på markedet igen. De er fredet i naturen, og det er meget svært, at få lov til, at lave indfangninger af dem for, at skabe nye rene stammer af arterne. Dermed er artsblandingerne med til at true bestanden af de renartede.
    Sundheden er ikke i top. Det er ikke nogen hemmelighed, at deres kromosomantal er ens, men deres DNA er ikke. Deres DNA har små forskelle – forskelle som er nok til at påvirke deres sundhed. I England har de større problemer med diabetes hos campbells end vi har herhjemme, men mere og mere tyder på, at artsblandingerne i mange tilfælde er mere disponeret for diabetes end renartede. Dabetes kan de nemt gå med skjult i lang tid – især hvis man ikke kender diabetes symptomerne hos hamstere.
    Cancer er også en stor risiko. Hybriderne er faktisk i højrisiko for, at danne de celleforandringer som kan give kræft, netop fordi deres DNA ikke passer sammen. Det kan give store problemer i forhold til, at cellerne skal fungere ordentligt. Cancer har faktisk i mange år været en “almindelig” dødsårsag blandt “sibiriske dværghamstere” – og samme tendens ses altså ikke i samme grad hos de renartede.
    Deres gener passer bare ikke perfekt sammen, som hos de renartede – det er i risiko for at skabe sundhedsproblemer for vores kære hamstere!
    Usikkerheden – især på adfærden. Artsblandinger har jo rødder i både vinterhvide og campbells, og hvilke artstræk der vil blive mest synlige er et puslespil. Man ved faktisk aldrig rigtig, hvad man får! Der er mange fordomme om hamstere, der bider og at dværghamstere er nogle hysteriske bæster. Her har artsblandinger helt sikkert været en faktor som har spillet ind! Adfærden hos vinterhvide og campbells er ikke helt ens og det skaber altså problemer, når det så blandes sammen.



  • #4   13. jan 2013 Little Pigz - Jeg syntes da at min hybride er et dejligt hamster? I realiteten syntes jeg faktisk hybrider er bedst, fordi de har både Campbells og Vinterhvid- hamsterens egenskaber og farver..:)

  • #5   13. jan 2013 Problemet er bare de har større risiko for sygdomme, hvilket bestemt ikke er noget man burde avle på, og ja hybrider kan være noget så søde og flotte, men de egner sig bare ikke til at avle på da man på den måde fotsætter avl på dyr som ikke har gode linjer grundet de forskellige dna tråde de har.

    Selvfølgelig er det dit ejet valg, men jeg vil stærkt fraråde det. smiley

    Dette er et lille billede jeg har lavet om netop dette emne: http://www.gnavergalleri.dk/fotoalbum/hamster/13117-hybrid_hamstere


Kommentér på:
Alder?

Annonce