{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.628 visninger | Oprettet:

transport af smådyr {{forumTopicSubject}}

Når jeg haren aftale med en køber siger jeg altid "husk en transportkasse til dyret ved afhentning" og så dukker folk op med en af dem her typisk... (link fjernet)
jeg er SÅ ræd for marsvinet bliver bange når den kommer ud under åben himmel og springer ud af kassen. Det er så vidt jeg ved ikke sket endnu (ingen har da kommet tilbage og bedt mig hjælpe med at lede efter dyret...) så jeg ville gerne have nogle små papkasser liggende som jeg kunne putte dyret i i stedet. Ved i hvor man kan købe sådan nogle? de skal helst være så store at der godt lige kan klemmes et ½ års marsvin i og så tykke at den ikke lige får tisset hul i den i løbet af en ½ time hvis de skal køre lidt...?
i andre der sælger dyr må da også være ude for dette tit?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  transport af smådyr
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   29. dec 2012 Seriøst? Det har jeg heldigvis aldrig oplevet.

Har oplevet nogen tage papkasser med når de har skulle hente hamsterunge, men det har kun været når de har boet i samme by som jeg. Ellers har folk taget buret med, en "rigtig" transportkasse eller fået en hjemmelavet transportkasse af mig. smiley
    Ville ikke godkende noget åbent (ligesom den kasse) når jeg sælger hamstere - jeg ved dog ikke med marsvin. Jeg ved dog at jeg ikke selv ville hente et smådyr i en åbent kasse.

• #2   29. dec 2012 Da jeg solgte hamster unger sagde jeg transportkassen skulle kunne lukkes så den ikke kunne komme ud.
    Jeg tænker på sådan nogle man kan få i dyrehandleren når man køber et dyr? Men ved ikke lige hvor man får fat i disse, sidder og Googler lidt

• #5   29. dec 2012 susse: noget i den stil, tror dog ikke de kan holde til meget tis hvis nu dyret er ½ år gammel er den også lige lidt lille...:) men de er sikkert gode til hamstere.

• #6   29. dec 2012 jeg har flere gange hjulpet med transport af marsvin, hvor de er kommet i de her:
    http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00100467/

Det har fungeret helt fint på selv "længere strækninger" som Aalborg til Kbh smiley

har også fået marsvin i "alm. papkasser" hvor jeg tog dyr med via tog, hvor der bare var godt med bundstrø og hø i og lufthuller - og så lukket sammen, så gik det lige så fint fra Randers eller Aalborg til Kbh smiley

Hamstere er værre til at gnave hul - her vil jeg ikke have hamstere i transport i mere end 5-10 minutter i papæsker! det er simpelthen for risikabelt.
    Bruger ofte de små samla
    http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60206319/
    Med låg på (med MANGE lufthuller i!) og så et stykker gaffa tape i hver ende til at holde låget på. Det har fungeret upåklageligt som billig transportkasse smiley
    (de større Samla kan jo også bruges til marsvin! smiley )

• #8   29. dec 2012 Generelt oplever jeg faktisk købere værende gode til at komme med ordentlige kasser - enten deciderede transportkasser eller kasser der kan lukkes, til transporten.. Altså de der husker en kasse (derfor jeg er gået over til altid at huske dem på det - det er ikke alle der tænker på det).
    Jeg oplever meget få der kommer med en åben kasse som den i indlægget, men det er som regel også kun de der kun lige skal ned i bilen med dyret.

Jeg ved nogle dyreforretninger tilbyder nogle små papkasser der kan "samles" (lidt ala en flyttekasse) når de selv sælger et dyr, sådan nogle har jeg ofte tænkt over om man ikke kunne købe et eller andet sted..

• #9   29. dec 2012 Von fancy: prøv at de det link jeg lagde ind tidligere smiley

• #10   29. dec 2012 Ja lige præcis noget i den stil smiley

• #11   29. dec 2012 jo jo sortfod, de skal som regel også bare lige ned i bilen med dyret. Men min opgang ligger 80 meter fra parkeringspladsen og 80 meter gennem åbent terræn, måske larmende børn eller gøende hunde på vejen, kan godt skræmme et marsvin ret meget. Især når det er en unge her om vinteren: de har jo ikke været på græs så de er ofte meget bange for åben himmel. De der IKEA pap-kasser har jeg to af jeg har fået foræret engang, troede ikke de var så billige, dem skal jeg da have fat i en stak af næste gang jeg kender nogle der skal i ikea...:) de er perfekte til marsvin og hånd-hullet er fint som lufthul og lige smalt nok til et marsvin nok ikke vil forsøge at stikke af den vej heller...

• #12   29. dec 2012 *Host* ..... von fancy ..... *Host*

Jeg har parkering foran blokken - derfor oplever jeg ikke problemet så stort med åbne kasser, men jeg har så heller ikke så mange der kommer med den slags - faktisk er de fleste dygtige til at komme med en kasse der kan lukke.

Træls jeg bor så langt fra en ikea... De var ellers super smarte og billige...

• #13   4. jan 2013 Ville aldrig transportere mine chins i andet end en rigtig transportkasse! Der er jeg måske lidt streng smiley

• #14   4. jan 2013 nu kom der lige en køber i dag, og yes, hun havde en af de kasser med som jeg linkede til før... og et håndklæde til at lægge over som "låg", jeg er et nervevrag hver gang de bruger sådan en, men jeg kan jo ikke forlange de køber noget bestemt. Jeg har ikke liiiige været i ikea endnu...

• #15   4. jan 2013 Susan: man kan da altid sige man anbefaler en transportkassen med låg.

• #16   4. jan 2013 ja, og så dukker folk op med en avis eller som her: en håndklæde som låg:)

• #17   5. jan 2013 Min kusine købte 2 marsvin (unger) og hentede dem i en papkasse, der kunne lukkes til. Da hun lige ville kigge ned til dem, så sprang den ene op ad kasen - og det gjorde den flere gange :-). Så jeg kan godt forstå, at du er nervøs Susan S smiley

Kommentér på:
transport af smådyr

Annonce