{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.790 visninger | Oprettet:

Dina R
Dina R
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16

Hjælp!!! Døende marsvin :-( {{forumTopicSubject}}

Hej, mit marsvin er ca halvandet år gammel og skal til at føde for første gang, hun er meget stor og der var liv i hendes mave for nogen dage siden, men de sidste par dage har hun ikke spist og hun er fuldstændig afkræftet ... Jeg kan løfte hende og endda åbne hendes mund og hun virker helt upåvirket af det.. Hun kommer med nogen små lyde engang i mellem, men jeg tror hun lider smiley det er er marsvin jeg har arvet fra nogen børn, har aldrig haft et før... Hvad gør jeg? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!!! Døende marsvin :-(
  • #3   25. dec 2012 Har man ikke råd til dyrlæge, så har man heller ikke dyr
    Også selv om det er i en højtid.

• #5   25. dec 2012 Du må kunne lave en afdragsordning med dyrlægen. Det er utrolig vigtigt, at dyret får hjælp omgående.
    Hvis det er umuligt, så skal marsvinet aflives hurtigst muligt på en human måde.

• #7   25. dec 2012 Marsvinet lider. Hvis man ikke har råd skal man ikke anskaffe sig dyr.

Nu må du være stærk, marsvinet er i din varetægt! - Afliv det.. Der findes forskellige metoder, jeg ved ikke hvilken derpasser bedst til ligepræcis dig..

• #8   25. dec 2012 Nej Mie, det gør det ikke !!

Det er skrøne..

• #10   25. dec 2012 Mie - nej det gør ikke. Skrøne!

Dina - lugter hun? Altså ud af munden?

• #11   25. dec 2012 Ja det er, ellers ville alle mine marsvin der havde været drægtige, været døde nu smiley

Mange opdrættere parrer sine marsvin første gang når de er over et år, over i Engalnd gør de det nogle steder sågar når marsinet er 2 år smiley

• Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#13   25. dec 2012 Vi er på vej til dyrlægen nu! Tak for jeres seriøse henvendelser

• #15   25. dec 2012 LGF
    Rolig nu, hun er på vej til dyrlægen

• #17   25. dec 2012 hvor bor i ?

det er dog skrækkeligt synd for det arme marsvin som lider forfærdeligt, hvor kommer i fra ?

• #18   25. dec 2012 Slettede også indlægget da jeg så det!

• #19   25. dec 2012 Godt i er på vej til dyrlægen.

Udover, syntes jeg i skulle have taget afsted noget før, men det er jo en helt anden sag..

• Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#20   25. dec 2012 Det er rigtig synd for hende ja smiley vi bor på Amager er på vej til poppelstykket Valby hun ligger i mit skød nu smiley

profilbillede
  • Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#21   25. dec 2012 Stakkels lille nullergøj.. smiley

profilbillede
  • #22   25. dec 2012 nuhr altså det er virkelig synd tænk hvor ondt det må gøre, det er godt i tager afsted til dyrlægen ny, gerne omgående.... for det haster.

• #23   25. dec 2012 Godt I tager afsted, det er ikke alle der ville have gjort det smiley
    Ros til jer!

Kom endelig med en opdatering når I har været afsted, held og lykke herfra!

• #24   25. dec 2012 Jeg er enig i dyrlægebesøg (og at det nok burde være sket tidligere - men sket er sket) - men jeg synes umiddelbart folk lægger TS motiver/ord i munden. Så vidt jeg kan læse har denne ikke nævnt noget om ikke at ville tage dyret til dyrlæge eller at det var for dyrt?? - alligevel beskyldes hun for det ?
    Enten mangler der indlæg, jeg har overset noget, eller nogle burde geare ned og tænke lidt før de poster...

• #25   25. dec 2012 jo man har pligt til at gå til dyrlæge når man har et sygt dyr, så det forhåbentlig alle der gør det når de har et så sygt dyr der vil lide en smertefuld og langsom død.

håber da ikke der er nogle der har hjerte og samvittighed til bare at lade det ligge og dø selv, når man har taget et dyr til sig har man forpligtet sig til at passe det godt og sørge for dyrlæge hvis det blir sygt, det er kriminelt ikke at gøre det og man kan straffes for ikke at sørge for dyret kommer til dyrlæge og blive behandlet eller aflivet.

de elsker forhåbentlig også deres marsvin og vilpasse godt på det.

• #26   25. dec 2012 Von Fancy
    Hun har slettet en kommentar, som stod over min øverst, hvor hun skrev de ikke havde råd til dyrlæge

• #27   25. dec 2012 jeg tænkte det samme som benedikte - at jeg ikke kunne finde noget omkring penge til dyrlægen.

Anyways, når du nu er ny med marsvin, så er det godt at være obs på visse alarmsignaler. Det største er når et marsvin bliver sløvt og/eller ingen appetit har.
    De er sådan indrettet at hele deres system går i stå, hvis ikke de spiser (nok) jævnligt - og mangel på appetit (og sløvhed) er så den helt store alarmklokke, for der går ikke ret lang tid før systemet lukker ned, og stort set ikke kan komme igang igen... vi kan tale noget så lidt som 24 timer.

Når sofie spørger til om hun lugter, så tænker hun på sådan acetone-agtigt. Det er et symptom på det vi kalder drægtighedssyge (teknisk set et dumt navn, for hanner kan osse få det). Men det er osse et kæmpe alarmsignal, hvor kroppen forgifter sig selv (sådan kort sagt).

Held og lykke hos dyrlægen - giv os endelig en update.

• Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#28   25. dec 2012 Vi er hos dyrlægen, ungerne er desværre døde inde i maven, nullergøj er meget bleg og afkræftet, hvis vi bedøver hende vågner hun ikke op igen.. Så vi venter på at få hende aflivet desværre smiley vi er så triste og kede af det...

• Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#29   25. dec 2012 Vi er hos dyrlægen, ungerne er desværre døde inde i maven, nullergøj er meget bleg og afkræftet, hvis vi bedøver hende vågner hun ikke op igen.. Så vi venter på at få hende aflivet desværre smiley vi er så triste og kede af det...

• Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#30   25. dec 2012 Vi er hos dyrlægen, ungerne er desværre døde inde i maven, nullergøj er meget bleg og afkræftet, hvis vi bedøver hende vågner hun ikke op igen.. Så vi venter på at få hende aflivet desværre smiley vi er så triste og kede af det...

profilbillede
  • #31   25. dec 2012 Held og lykke ...! smiley

• #32   25. dec 2012 Åh, det er jeg ked af at høre... smiley

• Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#33   25. dec 2012 Nullergøj er hermed blevet sendt op til det dejlige marsvin paradis. Min kæreste og jeg er på vej hjem for at begrave hende nu. Tak for jeres håb og gode tanker, Hun kæmpede bragt til det sidste... Hav en dejlig aften. smiley smiley

profilbillede
  • #34   25. dec 2012 Benedikte og Sweet Leaf, hun har slettet et indlæg med at de ikke havde råd til dyrlæge..

Sådan kan det desværre gå hvis man vælger at få unger. Og så vil jeg råde jer til at hvis i får marsvin igen, at sørge for den har en burven smiley

• Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#35   25. dec 2012 Hun har også haft en burven nemlig sin søster... Ved ikke hvordan det vil tage på hende at være alene nu..

• #36   25. dec 2012 Arh, troede jeg bare ikke da du skrev - Jeg har et marsvin smiley

Jeg vil råde dig til at købe søsteren en ven med det samme, eller sælge hende.

• #38   25. dec 2012 Dina: RIP smiley

du skal have en ny burven til søsteren..

• Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#39   25. dec 2012 Tak skal i have smiley meget trist når vi har gået og puttet og nusset om hende og glædet os til at se ungerne.. Vi har allerede en han, han Bor bare i buret ved siden af.. Er det meget vigtigt at hun får en burven?

• #41   25. dec 2012 Ja en bur ven er meget vigtigt! Din han burde også have en!

• #42   25. dec 2012 mange hunner kan virkelig mistrives alene, så ja, supervigtigt at hun får en ny ven hurtigst muligt. Nu bor du i storkøbenhavn et sted, så bør det være muligt at opdrive en lille sød hun til hende - vi er nemlig ret mange opdrættere i storkøbenhavn smiley

• #43   25. dec 2012 RIP.......

• #44   25. dec 2012 det var rigtig godt at i fik hjulpet hende så hun ikke skulle lide en langsom død, hun havde lidt nok.

ja bevares i burde have været afsted noget før, men det er nemt at være bagklog og i er en erfaring rigere.

det er aldrig sjovt at miste et kæledyr og i gjorde det rigtige for hende.

• #45   25. dec 2012 Jeg syntes ikke at man kan sige at de skulle have været afsted før.
    Fordi at de prøvede nok at gøre det så hurtigt som i kunne, og det er selvfølgelig også meget meget svært at sige farvel til sit kæledyr....
    Alt godt fremover til jer smiley

• #46   25. dec 2012 jo man kan da godt sige at når dyret er blegt slapt og døende burde man jo nok have taget afsted noget før, især taget i betragtning af det er et højgravidt dyr ???? det kunne jo formentlig også have reddet mor og måske børn......

men nu er det for sent og det var godt i kom af sted trods alt.

det er aldrig nemt det ved jeg godt og det er absolut ikke det sjoveste i verden i har oplevet idag, men i kan have god samvittighed for hende nu, nu skulle hun ikke lide længere.

• #47   26. dec 2012 Mht søsteren, så kan I jo evt. få hannen kastreret så de kan gå sammen smiley
    Rigtig godt at I kom afsted til dyrlægen med hende smiley

• #48   26. dec 2012 Hvor er det synd at hun blev nød til at blive aflivet.. Hun var ellers rigtig fin - R.I.P

• #49   26. dec 2012 da jeg læste "de sidste par dage har hun ikke spist og hun er fuldstændig afkræftet" så tænkte jeg de ligeså godt kunne spare dyrlægen og marsvinet for køreturen og aflive hende med det samme, jegk an så også se hun er død nu. En anden gang ville det være mest humant at aflive med det samme fra for at køre med dyret for et marsvin der ikke har spist i over 12 timer når den er højgravid KAN ikke reddes.
    Det er ike for at "pære" det men dyr der er voksne ved ankomst hertil kunne jeg aldrig finde på at sætte i avl: jeg kender ikke deres alder eller opvækstforhold og selvom grisen ser fin ud udenpå kan den være uegnet til avl pga dens opvækst, forkert foder osv under opvæksten.
    Jeg oplevede forøvrigt præcist det samme med min allerførste hun der var gravid, også en jeg havde overtaget, jeg vidste så at hun VAR 1 år da hun kom i avl, så hun var ikke for gammel. Det mener jeg heller ikke jeres var hvis hun var under 1½ år. Men jeg vidste jo intet om hun var blevet ordentligt fodret osv mens hun var i voksealderen... jeg har ikke haft problemer i mange år efterhånden med drægtigheder så man lærer sålænge man lever... trælse lærepenge, men de fleste af os skal igennem dem en af de første par gange...

• #50   26. dec 2012 susan skide være med pengene, det er da langt værre for et højdrægtigt marsvin der har haft det så skidt og er døende i store smerter pga drægtighedssyge eller fordi hun er for gammel til at føde sine unger, det er simpelthen den mest skrækkeligste pinefulde død for et marsvin, og det skulle have været til dyrlæge samme dag eller dagen efter det ikke har spist og været noemal i opførsel, man skal være meget påpasselig og opmærksom på et drægtigt dyr.

ja man sætter ikke et uykendt marsvin til han, risikoen er stor på marsvin men himmelråbende høj her idet alderen var ukendt .... men de gjorde det rigitge at køre til dyrlæge og få det aflivet og bedre sent end aldrig.

det havde bestemt ikke været "pænt" at lade det ligge og dø selv fordi man ikke havde råd til dyrlæge eller vilje til at offer det....

• #51   26. dec 2012 Ja du har jo ret Pia j - jeg er helt enig med dig nu du er god til at forklare ting på en stille og rolig måde- ros til dig..…. :D:D:D:D

• #52   26. dec 2012 pia j som Susan skriver kunne de lige så godt ha spare dyrlægen og aflivet dyret selv med det samme.
    Susan skrev ikke man bare skulle lade dyret ligge og dø.

Det susan S sådan set mener er at når man lader et marsvin gå hvor det ikke spiser i over 12 timer så har man ventet for længe med at tage til dyrlægen hvis man håbede på man skulle ha dyret med hjem i live.

• #53   26. dec 2012 Bestemt ikke, men hvis ikke man kan det, skal man også være klar på at skulle akut til dyrlæge hvis det er nødvendigt - uden at vente flere dage.

• #54   26. dec 2012 enig med von fancy

• #55   26. dec 2012 fancy du har ret at har man dyr og kommer i en situation om akut aflivning eller dyrlæge og man ikke selv kan aflive er det så absolut en tur til dyrlægen.

men nu er der ikke ret mange der kan aflive selv, eller skal aflive selv.

jeg foretrækker en kyndig til at aflive mit dyr og på en stille og rolig måde, så jeg gætter på ca 1 % selv kan det humant og det er ikke iorden selv at prøve hvis man ikke er en garvet person.

• #56   26. dec 2012 pia j: jeg syntes det er irrelevant at fortælle den skulle have været til dyrlæge før, det tror jeg hun har fundet ud af pt, både ved selvsyn og en masse andre der har sagt det. Men ingen andre nævner muligheden for at forkorte dyrets lidelser ved en nødaflivning. Det Er lovligt at aflive mindre dyr selv og man bør benytte sig af den mulighed når dyret lider meget. Og Line H: jo alle voksne kan aflive et marsvin selv, det er vi fuldt ud fysisk i stand til, der skal ikke ret meget til.
    Hvis man ikke er psykisk i stand til det (taler igen KUN om voksne) så handler det om at man tænker mere på sig selv end man tænker på at forkorte dyrets lidelser, for ser man nøgternt på det: man har selv anskaffet sig dyret og dermed gjort det til ens ansvar. -jammen så er det bare at lægge sine personlige følelser på hylden og komme i gang når dyret lider... jeg tror de fleste opdrættere er enige og selv har fortaget en enkelt nødaflivning eller to for at spare et dyr der ikke KAN reddes en tur til dyrlægen...

• #57   26. dec 2012 Jeg må ærligt indrømme at jeg har ondt af det lille marsvin. Godt den har fået fred nu, men for pokker hvor har den lidt!

Jeg forstår slet ikke man kan lade et dyr ligge i et par dage uden at den spiser- og da slet ikke når den er drægtig.

Det mindste man kan gøre er da at reagere. Hvis nu ejeren havde spurgt til råds herinde, eller have ringet til dyrlægen da grisen gik fra foderet, kunne den måske have været redet...

• #58   26. dec 2012 pia j: det er da i orden at prøve selv selvom man ikke er "garvet", alle skal jo lære det. Selv en såkaldt "garvet" har også haft en første gang...
    Første gang jeg måtte aflive et marsvin selv fik jeg forklaret grundigt over en netchat hvordan jeg skulle gøre. Jeg gjorde præsis som jeg havde fået forklaret og det lykkedes i første forsøg. Jeg mener alle voksne der vil avle bør forberede sig på hvad de vil gøre den dag de står i situationen (døende marsvin og længere køretur til dyrlægen kl l*rt om natten evt). Og hvis de er for svage psykisk til at tage ansvaret selv skal de have en i baghånden der kan...

• #59   26. dec 2012 første gang jeg skulle havde jeg svoret det kom jeg aldrig til. Og jeg tudede og tudede timer efter jeg havde aflivet grisen. Og sagde endda undskyld til grisen inden jeg aflivede hende.

• #60   26. dec 2012 Sortfod (ja og andre): de fleste får en fysisk reaktion første gang, det er jo lidt noget andet at "dræbe" et dyr med sine bare næver, end det fx er at være en jæger og pløkke det på afstand..., personligt måtte jeg kæmpe imod at kaste op i flere timer efter de første par gange. Meget af ens reaktion kommer vel også af at man indser at det man gør nu er noget man er nødt til at gøre fordi man ikke har været hurtigt nok til dyrlæge, eller har gjort noget forkert i pasningen (givet en gravid for meget spinat eller lign) eller har sat dyret i avl (mens den var for fed/gammel/ung) eller... det er meget sjældent man står og er nødt til at aflive et dyr som fejler noget man ikke på en eller anden måde har haft "en finger med i"... så personligt er det nok meget den dårlige samvittighed der spiller ind... selvom jeg forsøger at overbevise mig selv om at "jeg kunne sgu da ikke vide HUN ville få døde unger i maven" eller lign... man HAR sat det dyr i avl, ergo er det ens skyld UANSET hvad den fejler.... og det er nok meget det som giver mig kvalme/reaktion.: at jeg måtte dræbe dyret pga noget jeg selv havde gjort oprindeligt. Jeg fik fx ikke kvalme dengang jeg aflivede en mus min kat havde lemlæstet, det var jeg jo totalt uforskyldt i...

• #61   26. dec 2012 Pia J: De skal faktisk være temmelig gamle før de er for gamle til at kunne føde selv. Der er både 3 og 4 årige marsvin, der har født uden problemer. Det er ikke alderen der har nogen betydning for, hvorvidt marsvinet kan føde, det er nogle andre faktorer, der spiller ind.

• #62   26. dec 2012 Sortfod: Jeg er fuldstændig ligesådan når jeg har skulle aflive en af mine i situationer hvor det var mest humant at lade det gå hurtigt. Jeg tuder også og undskylder overfor grisen.

• #63   26. dec 2012 Ingen skal aflive noget dyr hvis man ikke er i stand til det og har det godt med det.

ja selvfølgelig er vi stærke nok til det, det er overhovedet ikke det det handler om, men nu er det altså ikke alle der har lyst og har det godt med at aflive dyrerne. jeg ville personligt aldrig kunne det, men til gengæld tager jeg til dyrlægen når det behøves, jeg venter ikke to dage på dyret lider og nærmest er ½ død af sig selv.

jeg er sikker på trådstarter har lært lektien til en anden gang hvis det skulle komme dertil, måske det kunne være en ide at finde en tæt på en som kan aflive og så have det i banhånden.

jeg kender flere avlere men foretrækker altså dyrlægen, jeg betaler gerne det det koster for at have ro i sindet at det er gjort ordentligt og roligt, jeg kan bedst lide de bliver bedøvede før det sker.

• #64   27. dec 2012 Jeg vil så hellere nød aflive end at slæbe et dyr der alligevel skal aflives med på en unødvendig tur når jeg kan gøre det lige så let og smertefrit som dyrlægen kan.

Der er for mig ingen grund til at tage dyret med på en tur til dyrlægen og stresse den ved det, når det kan gøres hurtigere og lige så godt hjemme.

Og jeg mener stadig i bund og grund man som dyre ejer altid har pligt til at kunne selv, eller ha en plan B således dyret på ingen måde skal udsættes for noget der kan undgåes.

• #65   27. dec 2012 Sussan: nu er det jo ikke alle der er i stand til at aflive et dyr. Jeg har haft marsvin i 26 år og har aldrig aflivet et dyr selv. Jeg har aflivet grise (altså øf-grise) i mit gamle job, men at aflive mine kæledyr det kan jeg ikke.

• #66   27. dec 2012 Undskyld men små-grinte lidt da du skrev "Jeg har aflivet grise (altså øf-grise)" smiley

• #67   27. dec 2012 Katrine: det er ok:)

• #68   27. dec 2012 Tak, det er jo bare mig og min sorte humor.. smiley

• Dina R
    Dina R Tilmeldt:
    dec 2012

#69   27. dec 2012 Jeg havde skam været obs på nullergøj i flere uger, især de sidste dage... Men det skete meget pludseligt... Dagen før vi tog til dyrlægen var der liv i hende, indtil om aftenen hvor hun blev mere og mere sløv..jeg tænkte at hun vel bare var højgravid og træt... Så det blev ikke gjort så meget ud af det.. Indtil om morgenen hvor jeg kiggede til hende og hendes salat ikke var blevet spist og hun så helt afkræftet ud.. Jeg tænkte at det nok var forsent , så vi var faktisk klar på at aflive hende selv.. Men valgte at gå til dyrlægen i håb om at hun kunne reddes alligevel...

• #70   27. dec 2012 I gjorde det rigtige Dina R

• Julie L
    Julie L Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #71   5. jan 2013 Stakkels dig og din lille Nullergøj, håber du og de andre marsvin klarer det Kondolerer smiley

• #73   25. mar 2013 Caroline: så skal du sørge for at du rammer plet, og hårdt nok, så du ikke har et marsvin der lider.. Men man skal brække halsen på den, eller give den et ordentlig slag... Men ikke noget jeg ville anbefale.. Man skal godt nok være kold for at kunne gøre det Puh...

• #74   25. mar 2013 Tråden er fra januar..
    Hvorfor hive fat i den igen ?

• #75   25. mar 2013 Eftersom denne debat stadigvæk står åben, har jeg vel lov til at ytre mig som det nu engang lyster mig? smiley

• #76   25. mar 2013 "Caroline: så skal du sørge for at du rammer plet, og hårdt nok, så du ikke har et marsvin der lider.. Men man skal brække halsen på den, eller give den et ordentlig slag... Men ikke noget jeg ville anbefale.. Man skal godt nok være kold for at kunne gøre det Puh..."

Hvorfor skal man være kold ?

Mit ene marsvin faldt og brækkede ryggen for øjnene af mig, jeg kan lige love dig for hun fik fred på stedet! Nogen gange skal man bare tænke på dyret..
    Og jeg er ikke kold, mine dyr betyder stort set alt for mig.

• #77   25. mar 2013 Jo, men det giver stadig ingen mening, når det var i december og januar måned den kørte.
    Og så straks konstatere at en person irritere dig, nok ikke den smarteste måde at starte på..

• #78   25. mar 2013 Tja, det er jo din mening.. Kan ikke bruge den til noget smiley

• #79   25. mar 2013 Jeg siger bare at man skal sku have nosser for at kunne gøre det... Jeg ville ikke kunne gøre det ... Så tilkaldte jeg hellere dyrlægen

• #80   25. mar 2013 Så er det fint du kan ignorer den, men hvis du må svarer, så må jeg også smiley

Marsvinet har fået fred, og det var det bedste for den smiley

• #81   25. mar 2013 Ja det skrev jeg skam også at der var godt den fik fred, men at de irriterede mig at folk har så travlt med hvad hun skrev og hvad hun sagde osv... Hovedsagen er jo den at hun gjorde det mest ansvarlige og tog den til dyrlægen smiley

• #82   25. mar 2013 dønvilds opdræt (pisseirriterende når folk ingen navn har): du ville tilkalde dyrlægen siger du? altså det kan godt være du har de gode forbindelser men jeg ved 100% at ingen dyrlæger i Århus i hvert fald ville komme ud til et marsvin lige meget hvor sygt det var... så her er man pinedød nødt til at slæbe dyrene af sted til dyrlæge. Og hvis så dyrlægen ligger 1 time væk (og det kan de sagtens gøre hvis man skal til den som er på vagt en søndag aften) så er det mere dyreplageri end bare at aflive selv hjemme...

• #83   25. mar 2013 Har aldrig sagt at det var synd at gøre ... Og så du ved det Susan.. Så hedder jeg Julie... Jeg siger igen bare, at det ville jeg ikke selv kunne lide at gøre... Det er sku bare en ærlig sag ...

• #84   25. mar 2013 Og ja det ville jeg egentlig smiley jeg ville tilkalde dem med det samme... Og ja jeg har gode forbindelser, men det er jo bare set fra min synsvinkel og hvad jeg ville gøre ... Har prøvet at aflive en hamster selv, fordi katten havde havde haft fat i den, og det syntes jeg sku ikke var sjovt... Så helst ikke noget jeg ville gøre igen... jeg har ikke lyst til at dræbe noget jeg elsker med sine bare hænder...

• #85   25. mar 2013 Mine *

• #86   25. mar 2013 Dønvild: men vil du hellere lade dyret lidt til du kan komme til dyrlæge? Tænk hvis dyret skal ligge og have ondt i flere timer?
    Vi har aflivet fire hamster unger da deres mor bed dem halv ihjel da de var 3 uger..
    ^det var bestemt ikke sjovt men vi vil ikke bare lade dem ligge og forbløde og lide midt om natten.. Men jeg er ikke et koldt og ufølsomt menneske det var hårdt og jeg var grædefærdig resten af natten..

• #87   25. mar 2013 Susse: nej hun har så gode forbindelser at hun ville TILKALDE dyrlægen, det har hun skrevet to gange nu...;)

• #88   25. mar 2013 Ingen, der afliver, synes det er sjovt...

Jeg afliver også selv, hvis jeg ved der ikke er håb for helbredelse. Det gør mig ikke til kold... Jeg hader det - men mine dyr skal ikke lide mere end højst nødvendigt, så kan jeg hjælpe dem over regnbuen hurtigt og smertefrit, så gør jeg det.

• #89   25. mar 2013 Årh hold dog kæft Susan, hvad ved du om det!? Og Susse og Maria: det er også i en god mening ... Men jeg kan bare ikke få mig selv til det efter den gang, ja så vil jeg sku hellere få min bekendte til at gøre det... Eller også skal det være en anden der gør det, jeg kan bare ikke selv...

• #90   25. mar 2013 Skriv da pænt

• #91   25. mar 2013 Tsk... At en dame på 38 år kan være så barnlig... Ja og hvad så hvis jeg har forbindelser? Hvad rager det i det hele taget dig? Og hvorfor skal du føle dig så højt hævet over andre? Fordi du sikkert bare er en 38 årig dame på landet der ikke har andet liv end dine gnavere, behøver det sku ikke være mig der ikke er human over for mine dyr...

• #92   25. mar 2013 Ja sorry, men gider ikke folk der skal være frække over for en, fordi man har en anden mening...

• #93   25. mar 2013 Susan: ja så kan dyrlægen være en kold person..

Dønvild: jeg synes bare ikke du kan dømme folk som kolde mennesker fordi de gør hvad der er bedst for dyret! Det er med hjertet at man gør det.

• #94   25. mar 2013 Dønvild: Så modererer vi lige sproget, ikk?

• #95   25. mar 2013 Det har jeg haft en mor til .... Har ikke og jeg siger IKKE sagt at man er En kold person fordi man afliver dyret selv, læs nu for helvede da før i skriver... Jeg siger at man skal sku kunne være lidt kold for at kunne gøre det ... Kold kan sku være ment på flere måder... Så lad mig formulere det: man skal kunne få sig selv til at kunne gøre det og have nosserne til det.. Bedre? Det har jeg ikke.....

• #96   25. mar 2013 Nevermind....

• #97   25. mar 2013 Læs det igennem før du trykker på opret indlæg, for jo det har du skrevet!

• #98   25. mar 2013 Ej, jeg lader bare være... Det er ligesom at prøve at få et 5 årigt barn til indrømme at han/hun er træt... I må bare lære at ikke alle har samme måde eller mening at høre tingene på som jer... Få et liv ... Og kom videre... Og god aften

• #99   26. mar 2013 Hvor er du bare provokerende!

• #100   26. mar 2013 "Man skal godt nok være kold for at kunne gøre det Puh..."
    ^det var hvad du skrev, dønvild.

Det er okay hvis du ikke mente det.. Men du kan jo ikke nægte det, vi kan jo alle se det.. Så skriv i stedet at du fik formuleret dig forkert og skriv hvad du rigtigt mente..

• #101   26. mar 2013 Dønvild hvem har tisset på din sukkermad?

• #102   26. mar 2013 ja altså jeg er stadig nysgerrig efter hvilken dyrlæge hun bruger siden hun kan få dem til at komme rendende midt om natten også...

• #103   27. mar 2013 Kan godt lide, at Dønvild brokker sig over, at en 38 årig er barnlig, når hun selv kun er 19 og bruger et 10 gange mere barnligt sprog end nogen anden i den her tråd. Det er sq da for underholdende lol

• #104   27. mar 2013 Cavy: Havde slet ikke gættet på hun var så gammel, troede helt ærligt hun var 12-14 år.. (intet dømmende mod den aldersgruppe, BTW)

• lene J
    lene J Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 28
    #105   4. maj 2019 Dyremishandling... Hun har lidt i flere dage uden i har gået til dyrlægen, det bliver man straffet for. Det er ikke en undskyldning man ikke har penge!

• #106   4. maj 2019 Og tråden er så fra marts 2013...

Kommentér på:
Hjælp!!! Døende marsvin :-(

Annonce