{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Kaninunger døde. {{forumTopicSubject}}

Hej GG.

Ja, så fødte Emilie, 5 unger, så jeg imorges. Da jeg kom derned lå de spredt i hele buret, og var døde. Den ene af dem var spist af... Og hun havde ikke bygget rede.

Har hun ikke kunne finde ud af at være mor?? Eller hvad tror i grunden kan være? Øv øv, havde glædet mig ret meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninunger døde.
  • #1   18. okt 2012 Hun er 7 mdr gammel.

    Jeg har læst at det er meget normalt at de ikke kan finde ud af det, når det er første kuld. Er det rigtigt?


  • #2   18. okt 2012 7 mrd er også tidligt, prøv igen når hun er et år.

  • #3   18. okt 2012 Jah, jeg tror også jeg venter til foråret/ sommeren.. Men er der nogle kaniner der bare ikke egnet som mor? Eller var hun bare ikke klar?

  • #4   18. okt 2012 Der er nogen kaniner der har svære ved at tage sig af unger end andre.
    Har hørt fra en bekdnt at hun havde en hun der ikke ville passe ungerne hun fødte, så prøvede hun med en nu han, og der virkede det.

    Lige her tror jeg dog bare at hunnen er for ung.


  • #5   18. okt 2012 Okay, jamen det kan godt være. Men min anden hunkanin var 6 mdr da hun blev parret, og hun klarede det til et 12 tal.. Derfor jeg fik lidt et chok da jeg kom derned imorges.

  • #6   18. okt 2012 Jeg tror ikke nødvendighvis det har noget med alderen at gøre, det er selvfølgelig tideligt, men nu ældre de bliver nu mere "dovne" kan de også blive og miste lidt deres moderinstinkt. Men som også skrevet det handler nok mere om den enkelte kanin hvis det er fordig hun ikke kan finde ud af at være mor, der kan jo også være mange andre grunde. hvis det har været en rigtig hård fødsel kan hun være blevet stresset og da det er første gang kan stresset have overtaget instinktet og så har hun ladet fustrationen gå ud over ungerne, Det ses ikke tit men det ses hos første gangs gylte.

    Men jeg har haft en som 3 gange i træk trampede og spiste sine unger, hun havde slet ikke det der gen.

    Jeg har haft en der ved et uheld også blev parret ved 6 mdr alderen og hun var den bedste mor overhovdet.

    øv det er smadder ærgeligt når det sker


  • #7   18. okt 2012 Personligt ville jeg prøve igen, men hvis det sker 2 gange i træk, så droppe al avl på den specifikke kanin.

  • #9   18. okt 2012 Jeg bad IKKE om at blive kritiseret, men råd og vejledning.. Så drop det.

    Tak Lene og *Furrytails*, vi må se hvad der sker til sommer. Hvis det samme sker, avler jeg ikke på hende. smiley


  • #10   18. okt 2012 Ja måske egner hun sig ikke, jeg ville prøve igen og hvis det heller ikke går så ville jeg droppe avl på den ( den ville blive slagtede hos mig)

    Men 7 mrd er en fin alder at parre første gang, hvis du har produktion dyr, for de gamle slagter, fortæller at de netop er mere på, er letter at få gravide sener hen, og vil lave større kuld. Jeg har 5 første gange møder i stalden som er 8 mrd, og de har alle klare det flot de ligger med 5-6 unger alle sammen.

    Har man kæle kanin sker der nok ikke noget ved at vente den den omkring et år.
    Men intet galt ved en 7 mrd.


  • #11   18. okt 2012 Tusind tak Sanne, rart med noget ''ros'' istedet for kritik. Jeg prøver igen til foråret, så må vi se om det går bedre. Ellers forbliver hun bare en kæle kanin.

Kommentér på:
Kaninunger døde.

Annonce