{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår? (marsvin)
  • #1   26. sep 2012 jeg vil sige at det er ca en 6-8 måneders alder, hun må ikke være over 1 år da hendes bækken groer sammen og hun kan få besvær med at føde og dø af det.
    men ja 10 måneder max da de drægtige i 2 måneder

• #2   26. sep 2012 Det er forkert Ravenclaws.

Det er bedst at sætte hunnen til han når hun er OVEr 1 år da hun så er færdigudviklet. Det er en gammel skrøne det med bækkenet.

Jeg kan ikke fortælle så meget på det punkt men kryds fingre for at Cavy Cats opdræt ser dette indlæg for hun er ekspert på det smiley

• #3   26. sep 2012 Så vidt jeg ved, er det med, at hunnens bækken vokser sammen, når hun bliver et år, en myte. Der var en aldeles fremragende artikel om det i Agurke Tidende i denne måned.

Jeg foretrækker, at mine hunner er så tæt på udvoksede som muligt, når de første gang sættes til han. Butterfly var knap 11 måneder gammel, da jeg satte hende sammen med Aslan.

Man skal dog - efter min mening - ikke kun kigge på alder, men også se på hunnens kondition. Hun skal have en vis størrelse, før det er tilrådeligt at sætte hende til han.

• #4   26. sep 2012 Ja ny info viser at det er bedre at man venter til hunnerne er ældre før de sættes til han. De skulle klare fødsel og ungernes opvækst bedre.
    Hunnens bækken vokser ikke sammen - det mister elasticitet med tiden, men hvornår er der ingen der ved. Der er tilsyneladende intet der beviser at det skulle ske så tidligt som man hidtil har troet.

Da marsvin samtidig først er udvoksede ved 1½ års alderen, er man begyndt at råde til man venter med at parre sine hunner før de er ældre end hidtil - gerne 10+ mdr.

Det vigtigste er deres størrelse og kondition. Det gør heller intet at hunnen vejer over 1000g., bare hun ikke er fed og flæsket.
    Hunnen skal være kompakt og fast og ikke flæsket.

• #5   26. sep 2012 iorden, så lære man da noget nyt smiley

• #6   26. sep 2012 Hvor fantastisk du acceptere det! smiley

• #7   26. sep 2012 jeg har ikke noget problem med at acceptere det, jeg suger bare til mig, og elsker den info jeg får, min holding er at man altid kan lære noget nyt :b

• #8   26. sep 2012 Har man mon overvejet om det bare er ok at kopire fra et blad der kun er for medlemmer ?

Bare en tanke...

• #9   26. sep 2012 hende jeg vil sætte ind til han, er 14 måneder - og vejer 732g - er det iorden, eller skal hun, efter jeres mening være større?

• #10   26. sep 2012 Hun bør ikke bruges i avl.
    Hvis en hun på 14 mdr. ikke vejer mere end sølle 732g. så er hun i min verden absolut ikke egnet til avl!

• #11   26. sep 2012 Enig med von Fancy. En hun på 14 mdr. bør veje meget mere

• #12   26. sep 2012 Hun har aldrig været over den vægt, jeg troede bare de to teddyhunner jeg har var små.. Men okay, så lader jeg være - det var rart og få på plads smiley

• #13   26. sep 2012 Jamen fint fint - Så sletter jeg da hvis man ikke må kopiere.. smiley - det tænkte jeg ikke yderligere over smiley

• #14   26. sep 2012 Jeg er enig med Von Fancy og Sortfod ang. din huns størrelse. smiley

Men kan se, du også allerede har skrevet, at du så lader være med at sætte hende i avl - det synes jeg, er en god beslutning for din marsvinehuns skyld. smiley

• #15   26. sep 2012 jeg har opdrættet siden 2000 ca og har altid haft flere problemer med hunnerne på under 1 år end med dem på over. Den ældste jeg har haft som fødte en unge første gang var 2½. Pga der kun var en unge var den nået op på 160g og var død ved fødslen, men hun fødte den på under ti min... Jeg sætter hunnernene til han når de vejer ca 900g hvis de er over 10 mdr og har oplevet at de er hurtigere til at finde ud af det med at være mor end de helt unge hunner på 7-8 mdr var før i tiden. Jeg læste noget om på et forum at den undersøgelse som havde ligget til grund for skrønen om at bækkenet fusionerede ved 10-12 mdr alderen faktisk var udført på en flok unge hanner... og så kan den jo ikke bruges til noget når det er hunnerne der føder..

• #17   26. sep 2012 OT: hende der du har som i mine ører lyder MEGET tynd/lille, ER hun lang og tynd eller også meget kort i kroppen men velproportioneret?

• #18   26. sep 2012 "Være en måned før de kan føde" - mener du at de bliver kønsmodne, eller hvad skal sætningen betyde?

• #19   26. sep 2012 jeg tror "salatbladene" (ville ønske folk ville skrive et navn...) mener at de kan blive gravide som 1 måned gamle.... men at de kan er jo bestemt ikke ensbetydende med det er smart! mange menneskepiger får også mens som 9 årige, det er jo heller ikke smart de bliver gravide så tidligt...

• #20   26. sep 2012 Ja det er også sådan jeg tolker indlægget, jeg skulle bare være sikker på at det skulle tolkes sådan smiley

• #21   26. sep 2012 Man kan sige det lidt sådan her: Bare fordi noget kan lade sig gøre, er ikke ensbetydende med, at det er etisk korrekt.

• #23   27. sep 2012 Nja, det er nok lidt misvisende at sige de kan føde der. De kan blive drægtige der.
    Bare så ingen tror at marsvin kan føde som 4 ugers gamle smiley

Men helt enig - slet ikke smart smiley

• #24   27. sep 2012 der er sgu da ingen marsvin der kan føde som 4 ugers hvis vi skal gå helt i flueknepperi.... de går jo ligesom drægtige i 10 uger først. Så hvis vi nu siger nogle hunner faktisk kan blive drægtige i 3 ugers alderen (det ER set hvis der har gået en voksen han i buret) så kan de tidligst føde i 13-14 ugers alderen...

• #25   27. sep 2012 Jeg formoder ikke, det er mig du skriver det til - jeg behøver i hvert fald ingen forklaring på området smiley

• #26   27. sep 2012 nej det var ikke henvendt til en bestemt, mere for at opklare evt misforståelser...jeg skriver det bare fordi der nu er blevet sagt to gange i træk at de kan føde som fireugers... det er jo drægtige de kan blive som fire ugers.... og faktisk også ofte før. Det er set at voksne hanner der har gået med en mor og unger har nået at gøre hunungerne i kuldet gravide også i 3 ugers alderen allerede... det er derfor jeg ALDRIG har haft en fertil han gående med mor og unger hvis der var hunner imellem ungerne...

• #28   27. sep 2012 Salat-blade: Marsvin går drægtige i 10 uger. Hvis de skulle kunne føde fra de er 4 uger, så skulle de blive drægtige 6 uger før de selv bliver født. Det er der jo ikke nogen logik i.
    Tror bare du skal smide den bog ud smiley

• #30   28. sep 2012 Ok, men så send den tilbage til biblioteket *GG*

• #32   28. sep 2012 Susan: Hun er velproportioneret ( aner ikke hvordan det staves ).

Hun er ikke tynd og hun har en "kort" krop - hendes søster vejer 655g og er nøjagtig lige sådan, dyrlægen ved heller ikke rigtig hvorfor de to teddytøser ikke er større, da jeg jo blev bekymret over at de var så "små", når nu Cocio vejede omkring 933g og Balou jo er helt oppe ved 1100g..

• #33   28. sep 2012 det er jo altid noget hun ikke er tynd, så er det jo ikke sygdom der er årsagen i hvert fald. De fleste menneskepiger er jo også omkring 170 cm, men derfor dukker der alligevel sunde og raske tøser op som at en eller anden mystisk grund stopper med at vokse når de er 1½ meter allerede...:)

• #34   28. sep 2012 Ja præcis, jeg var jo også helt henne i hampen da jeg så de to piger ikke blev større - jeg har haft marsvin i 15 år med et par års mellemrum, så jeg havde aldrig set et marsvin under 900g , medmindre det var sygt. men de to tøser er sunde og raske, heldigvis smiley

• #35   28. sep 2012 Men hvis der er tale om en eller anden form for dværgvækst, så skal de jo i hvert fald slet ikke i avl.

• #36   28. sep 2012 Det kommer hun heller ikke.

Kommentér på:
Hvornår? (marsvin)

Annonce