{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.486 visninger | Oprettet:

Christina K
Christina K
Tilmeldt:
29. jul 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Min hamster er "måske" gravid {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Min guldhamster blev den 16. juli parret af en anden guldhamster og jeg har læst mig til at hun skal føde om 3-5 dage så derfor har jeg en masse spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med smiley
1) Hvornår må ungerne tages op?
2) Hvordan kan man tjekke køn?
3) Skal moren have noget specielt foder?
4) Hvornår skal de tages fra deres mor? og skal de deles op efter køn? og må hunneren forblive hos moren?
5) Hvornår er de salgsklare?

Jeg håber i kan hjælpe mig smiley

Hilsen Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hamster er "måske" gravid
  • #1   29. jul 2012 skriv til simse hun kan svare på det hele smiley

  • Christina K
    Christina K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   29. jul 2012 Så er det gjort smiley tak tak..

  • #3   29. jul 2012 hvis du nu googlede alle de spørgsmål 1 efter 1, så fik du svar også.

  • Christina K
    Christina K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   29. jul 2012 Ja sikkert men vil hellere have andres erfaringer end teori smiley

  • Christina K
    Christina K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   29. jul 2012 Lige præsis smiley

  • #7   29. jul 2012 ja nemlig der er nogen som fylder en masse sider på internetten med en masse lor... øøh møg smiley
    som slet ikke passer


  • #8   30. jul 2012 Jeg fik unger d.22.06.12 smiley Også guld babyer

    1. Jeg rykkede lidt til siden i redet den første dag for at tjekke dem. derefter lod jeg dem være til de var blevet en uge, tog dem alle op, en efter en, og tjekkede dem. Også lod jeg dem være indtil de selv kom ud af reden.

    2.Jeg brugte denne hjemmeside (link fjernet) der er billeder

    3. Min fik nogen ekstra melorme, og katte mad smiley

    4. Jeg tog mine fra da de var præcis 1 måned smiley Pigerne var hos deres mor i 2 dage mere, da jeg manglede et bur, og hannerne kom for sig selv. hunnerne er også kommet for sig selv nu.

    5. når de er 1 måned. smiley


  • #9   30. jul 2012 1 det kommer an på din hun, jeg har min e unger oppe fra dag 1, det er godt nok dværghamstere men gjorde det samme da jeg opdrættede guldhamstere.
    2 det er svært at tjekke køn før ungerne er 3-4 uger gamle, før kræver det en del træning og selv erfarne opdrættere kan tage fejl, men hunner sidder anu og kønåbning helt tæt sammen ved hanner sidder de et stykke fra hinanden.
    3 sørg for moren får godt med animalsk protein fra f.eks. katte foder eller hundefoder, og giv hende lidt ekstra fed mad, solsikkefrø, hasselnødder og lignende.
    4 guldhamstere skal tages fra eres mor som 4 uger gamle og skal kønsdeles med det samme da de kan blive kønsmodne allerede ved 5 ugers alderen, det er ikke en god ide at lade guldhamster unger blive hos moren for længe da de ikke er sociale dyr og derfor kan de finde på at slå ungerne ihjel hvis hun bliver træt af dem.
    5 når de er 4 uger gamle


  • #10   30. jul 2012 Night jeg kunne NEMT se kønnet på mine, da de var 10 dage.

  • #11   30. jul 2012 1) Hvordan kan jeg se om hun er gravid eller ej?
    Vægten øges for hver dag, og så burde man også kunne se det på hende. Hvis de får mange unger bliver de oftest meget tykke.

    2) Hvornår må ungerne tages op?
    Vi kiggede i reden hver dag for at tjekke at alt var som det skulle være.
    Når de er 10-13 dage gamle, får de pels og begynder at kravle rundt i buret, og når de er 14-16 dage begynder de at åbne øjnene. Så når de er 2-3 uger kan man begynde at gøre dem håndvante for alvor.

    3) Hvordan kan man tjekke køn?
    Der er billeder her: http://www.hobbydyrene.dk/Guldhamster-opdraet.htm

    4) Skal moren have noget specielt foder?
    Jeg gav følgende:
    Babymos
    Havregrød
    Vådfoder til katte
    Grønt i form af persille, dild, basilikum, gulerod.
    Godbidder til katte og hunde

    Hun og ungerne fik lidt af det dagligt. Jo større ungerne bliver jo mere spiser de. Og de spiser MEGET.

    5) Hvornår skal de tages fra deres mor? og skal de deles op efter køn? og må hunneren forblive hos moren?
    4 uger gamle skal hannerne tages fra. Hunnerne må godt blive en uge ekstra - men det er ikke noget der anbefales da moderen bør få ro, det er jo hårdt at opfostre unger.

    6) Hvornår er de salgsklare?
    4 uger gamle.

    Håber det var svar nok. smiley
    Ellers kig her: (link fjernet)


  • #12   30. jul 2012 Psyko det kan være forskelligt fra person til person hvor godt man kan se det, da jeg opdrættede guldhamstere kunne jeg også sagtens se det omkring de 10 dage eller før ved at se pletter til dievorter i huden.

  • Christina K
    Christina K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   30. jul 2012 Tusind tak alle sammen for de gode svar. smiley
    Lige endnu et spørgsmål: hvor mange mekorm må hun få om dagen? Og er det en god ide at dække buret ind, så ungerne ikke kravler ud mellem tremmerne?


  • #14   30. jul 2012 Hvor stor er tremme afstanden?

    Hun må gerne få 3-5 melorme om dagen, hvis hun ikke er overvægtig. Når ungerne begynder at spise, kan du også godt give dem en melorm hver.


  • Christina K
    Christina K Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   31. jul 2012 Afstanden mellem trammerne er ca 1 cm smiley

  • Nadia P
    Nadia P Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   3. nov 2014 Hej alle sammen
    Jeg har lige 1 spørsmål om min kvindlige Dvæghamter
    1. Hvordan kan man se om den er gravid
    Min pige hamster har været inde hos min drenge hamster og jeg hved ikke helt og hun er gravid men vis hun er er hun ca 2 uger hene
    Hilsen nadia smiley


  • #17   6. nov 2014 Nadia
    hvis hun tager på i vægt
    Men medmindre du er helt sikker på de er renartede begge to, bør du ikke parre dem


Kommentér på:
Min hamster er "måske" gravid

Annonce