{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

hvornår er de race rene? {{forumTopicSubject}}

hej med jer, jeg har gået og tænkt på hvornår man som avler ville sige sine unger er race rene, jeg har læst flere steder læst at det er forholdsvist normalt at krydse en anden race end den man endelig avler ind over sin avl for at få en bestemt egenskab. for at proppe det på et eksempel: vi fik her til morgen tre unger mor er 50% dværgvædder 25% løvehoved og 25% ukendt (nok hollænder) , far er ren dværgvædder. i dette eksempel er ungerne 75% dværgvædder, 12,5 løvehoved og 12,5% ukendt.
parre jeg en hun fra dette kuld med en dværgvædder ville disse unger være 87,5% dværgvædder. går man kun 2 generationer frem og forestiller sig at man ved hvert kuld benytter sig af en dværgvædder han ville de være 96,87% rene. er det nok til at man hypotetisk set ville kalde dem race rene? eller hvor syntes i grænsen går?


Nærlokale nyheder til Thisted og omegn
Læser du heller ikke den fysiske avis mere, så kan du på Vores Thisted få alle opdaterede nyheder fra lokallivet i Thisted. Det gælder alt fra den lokale sportsklub til artikler om de dyreste villaer i byen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er de race rene?
  • #1   21. jun 2020 De skal leve op til de krav, der er for racen / varianten i nordisk kaninavlerstandard.
    Der står vægt, ørelængde, pelslængde Osv.
    På en udstilling bør de i min optik få minimum 92 point.

    Det er helt normalt at blande varianter, men det er først når de og deres afkom lever op til de krav der er, man kan kalde dem racerene.

    Vi har også prøvet at blande løvehoved med dværg vædder, selv da der kun var 6,25 procent løvehoved, så vi stadig unger med løvehoved pels.


Kommentér på:
hvornår er de race rene?

Annonce