{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den søde ventetid - Marsvin
  • #1   3. jan 2012 Jeg er ikke panisk, men jeg glæder mig helt vildt - selvfølgelig ved nogle parringer mere end andre.
    Lige nu har jeg to sprækkeklare - den ene en lækker skinnybærer som venter lækre mørke skinnyer, som har kunnet føde siden 28/12 og den anden er en ensfarvet sort som venter sort/sort tan babyer, som har kunnet føde siden 1/1.
    ..... og jeg er utålmodig smiley

• #2   3. jan 2012 puha kan jeg godt forstå da !!! smiley
    jeg har dog kun chanel, men hun er også min lille baby, så har max sovet 2 timer hver nat de sidste 2 dage, skal bare være klar til at hjælpe hende ! smiley hun står også kun en meter fra min seng, og i højde, så jeg kan se hende konstant fra alle steder i lejligheden xD (lidt desperat måske)

men kan se dem bevæge sig og rumstere rundt derinde, ved ikke helt om det betyder hun er tæt på ? smiley

• #3   3. jan 2012 Åhjo, jeg har fået et marsvinekuld her d. 12. december, og fik et kaninkuld d. 3. december - og jeg var sgu helt ærligt lidt panisk ved begge smiley

Kaninkuldet fordi det var første gang jeg skulle ha' et kuld kaninunger, og jeg var SÅ ræd for at gøre noget forkert - ville jeg nu opdage kuldet, ville hun kunne finde ud af det - hunnens første kuld!, var der for koldt osv.

Og marsvinekuldet var jeg også nervøs over, for var det første kuld i noget tid, jeg har været ramt af så meget uheld i sommers og oveni var kuldet efter en meget speciel han (for mig) som døde inden de blev født.
    - Så var SÅ nervøs da jeg så hun gik i gang med at føde.

Heldigvis gik begge kuld helt fantastisk, ungerne er søde, smukke og lækre smiley

Men ÅH, selvom man nyder ungerne og elsker at ha' dem - så kan man altså blive helt hooked, jeg vil ha' meeeeer'! *GG*
    - Savner allerede spændingen ved et kuld, hvilke farver, køn, antal, at se ungerne første gang, se dem udvikle sig osv. - uh altså smiley

Men der kommer ingen unger i lang tid, - kun måske hvis jeg finder en passende han til min teddyhun Silver, men ååååh...!

• #4   4. jan 2012 øj, nu glæder jeg mig kun mere, men kan godt følge, det er også "mit" første kuld, altså når man ikke bor hjemme ved moar mere, så er man pludselig totalt bange for at gøre noget forkert, xD

og hende der skal føde, det var mig og hende der flyttede, så har været sammen med hende 24/7 siden hun blev født, og vi har et helt bestemt bånd, hun kan komme når jeg kalder, og svare når jeg kalder på hendes navn, og hun stikker af med ALLE mine ting når hun løber rundt i sengen, alt fra kuglepen, papir, det er totalt umuligt at lave lektier når hun er ude smiley

• #5   4. jan 2012 Jeg har pt en hun, der er drægtig og vejer 2007 gram. Må indrømme, jeg er lidt små-nervøs efterhånden.

• #6   4. jan 2012 Puha ja kan jeg godt forstå smiley
    Hva vejede hun inden, for det lyder Som om der er mange og store babyer smiley

• #7   4. jan 2012 Jeg har også ventet spændt på min skulle nedkomme, ventetiden er sååå laaaang, men..... i nat sket det, min fik 3 søde unger smiley

• #8   4. jan 2012 Hun vejede omkring 1100 gram tror jeg.

• #9   4. jan 2012 Hyldevang - kæmpe tillykke med dem den smiley synes også godt snart det må ske her smiley

Cavy cat - puha så er det også en stor mut. ( krydser fingre )

• #10   4. jan 2012 Nu har jeg kun prøvet at få et par kuld.
    Og jeg er total et nervevrag!
    Men nu har jeg så desværre også oplevet at finde en sund, fin og frisk højdrægtig hun død i sit bur om morgenen smiley
    Det var lige op til og babyerne var ganske aktive (som deres mor) aftenen før.
    Det var et hårdt slag, for det var min Prinsesse-mut smiley
    Jeg har ikke så mange marsvin..

Men jeg har fået et kuld siden den oplevelse.
    Og jeg vogtede hende som en høg!
    Heldigvis havde hun haft ét kuld før som hun klarede til UG - og det gjorde hun også med kuld nr. 2.

Jeg forstår godt du er både panisk og elektrisk for at se bebser.
    Jeg har det på præcis samme måde.
    Men samtidig er jeg simpelthen så nervøs for, at noget skal gå galt - det er den følelse der lidt overskygger det hele når det er lige op til.
    Mest når jeg ikke kan være sammen med mutten.

• #11   4. jan 2012 puha det lyder som en slemt oplevelse, jeg ville blive fuldstændigt knust, hvis noget går galt! smiley men risikoen er der bare desværre altid

men ved ikke helt om det betyder at de er tæt på fødsel når man kan se babyerne sparker og rumstere rundt? smiley

jeg kan ikke få mig selv til at løfte hende, der er et totalt no-go for mig, så ved bare ikke helt hvornår jeg kan sige at nu er det meget tæt på, ved ikke om i har nogle tips ? smiley

• #12   4. jan 2012 Mit ene længe ventede kuld (de sorte tans) kom idag smiley

Jeg har også oplevet flere dårlige fødsler med tiden desværre. Jeg bliver altid ked af det, men nogle mere end andre. For ikke så længe siden måtte jeg få min dejlige FlipFlap aflivet højdrægtig i fødsel fordi hun udskød sin livmoder - DET var slemt smiley

Heldigvis er der flere fødsler der går godt, end dem der går skidt, og det er det man skal holde fast i, hvis man vil avle.

Flintstones - ja når du kan se bevægelser derinde med det blotte øje, plejer der ikke at være såå langt til fødsel. Altså det behøver ikke betyde at der er fødsel indenfor det næste døgn eller sådan noget, men der går ikke flere uger endnu smiley

• #13   4. jan 2012 stort tillykke med dem smiley

jamen altså det er meget tydeligt at de bevæger sig, hun sidder også tit og puster og rokker lidt frem og tilbage, ved ikke om det har noget betydning smiley

• #14   4. jan 2012 Havde min Dina på vægten igen her i eftermiddag og hun er nu på 2028 gram. Dvs hun har nu næsten taget 1 kg på siden hun blev sat til han. Det er ikke helt normalt :S

• #15   4. jan 2012 Flintstones - Puster og rokken kan være plukveer. Nogle hunner gør det ofte til slut i drægtigheden.

Har lige uploadet et gammelt videoklip af min første drægtige skinny. Der kan man tydelig se bevægelserne i maven (selv om klippet ikke er så god kvalitet): http://www.gnavergalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=9060

• #17   5. jan 2012 Jeg skulle op kl. 4 i nat for at aflevere 2 marsvin til en bekendt, som så skal have dem med til Kolding imorgen aften.
    Da han ringede og vækkede mig og jeg tændte lyset havde min 2028 grams hun født 5 store døde unger og kun 1 levende.
    Jeg havde en mistanke om, at det nok ville ske, for hun var ganske enkelt for stor til at kunne nå ned og pakke ungerne ud når de kom ud. Jeg havde håbet at være der når hun fødte, så det er mega ærgeligt hun vælger at gøre det i løbet af de 2½ time jeg sov inden jeg skulle op igen smiley
    De døde unger vejede 79, 95, 102, 133 og 153 gram. Den levende er en lille pige på 130 gram.
    Der er ikke noget at sige til at hun vejede over 2 kg med alle de kæmpe basser hun havde i maven smiley

• #18   5. jan 2012 Ej hvor ærgeligt ! smiley

og man kan jo ikke stirre hele tiden, så vil de jo ikke føde, smiley

• #19   5. jan 2012 Det var ærgerligt Cavy Cats. Puha jeg ville også være nervøs hvis mine drægtige vejede så meget. smiley

Jeg fik til gengæld endnu et godt kuld i morges. Min skinnybærer havde født da jeg stod op og det var gået super, så begge mine sprækkeklare gik godt. Det regnede jeg dog også med, men man ved jo aldrig smiley

• #20   23. apr 2012 flintstones opdræt har hun født????

• #21   23. apr 2012 ja hehe, hun fødte i januar smiley

• #22   24. apr 2012 nå okay;D

• #23   13. aug 2012 glæder mig som en sindsyg til midt i september der skal latte og uno smiley have kuld for første gang smiley ved der er regler for hvad hunner skal veje men er der også regler for hannernes vægt ?

• #24   13. aug 2012 De fleste bruger min. 6 mdr. og en god vægt, for parring.
    Ved skinnyer vil jeg dog mene det bør være højere.

• #25   14. aug 2012 Jeg vil sige
    Hun: 7 mdr ca, men vægt før alder og den skal være over 800g gerne 900,
    Men inden hun kommer over 1000g
    Han: 6-8 mdr, men også størrelse før alder, og her snakker vi også ca 900g smiley
    Men han må gerne veje over 1000g
    Det er bare min mening, alle har forskellige smiley
    Men man skal også huske på at hunnen ikke må være "fed" for at ha fået vægten, den skal være "fast" smiley
    Håber det hjalp søde smiley

• #26   14. aug 2012 Faktisk er der kommet fakta på bordet om at marsvin først er udvokset når de nærmer sig 1½ år, og at det med at bækkenet vokser sammen når de bliver 1 år mere er en myte. Derfor er der faktisk flere der er begyndt at råde til man venter længere før man sætter hunner i avl..

Det gør intet at hunner kommer over 1000g. før første kuld - så længe hun ikke er fed og slasket. Jeg har en skinnyhun gående herhjemme som lige er blevet et år, der ligger på omkring 1020g. uden at være hverken fed eller slasket, så hende er jeg ikke bekymret for i forhold til vægten når hun skal i avl her om et par uger (jeg er altid bekymret for mine hunner når de skal i avl, men altså ikke forhøjet fordi hun vejer over et kilo).

• #27   14. aug 2012 Det ved jeg godt, smiley
    Og det med hunnen så ligger Chanel også fast på 1100 og hun er ikke fed, men til første kuld ville jeg nok mene helst inden de 1000g men stadig på de der 7-8 mdr, gerne senere, men tidligst! smiley

• #28   14. aug 2012 Helt klart tidligst der.. Vi er bare ikke enige om de 1000g. smiley

• #29   14. aug 2012 Nej, men man kan jo ikke være enige om alt smiley
    Men jeg tænker mere graviditetssyge, og ikke alle kan se ordentligt om deres marsvin er for tyk, derfor vil jeg normalt sige at et kilo er ved at være max smiley For det er ikke alle hunner på 7- 8 mdr som vejer 1100g også være i god form smiley

• #30   14. aug 2012 Nej det kan man jo ikke smiley
    Jeg er så bare tilhænger af at man streger vægtgrænsen men til gengæld siger fast og kompakt og ikke fed. Jeg har set flere der fejlagtigt tror at kommer et marsvin over 1000g. ved første parring, er det noget nær den visse død - og nej...
    Men hvad man vil råde til er jo smag og behag smiley

Jeg synes dog min. grænsen generelt bør hæves - der er ingen grund til at råde til avl ved 7 mdr. allerede generelt set, der kunne grænsen godt tåle at blive hævet (ikke specifikt dig - bare generelt ment).

• #31   14. aug 2012 Ja det synes jeg også, men hvis vi alle begynder at råde til ældre mon det vil ændre sig? Eller vil bøger og hjemmesider vinde smiley

• #32   14. aug 2012 Men det med man siger fast og kompakt, så tænker de "nå nu er den 7 mdr og vejer måske 700g, så det må være nok" og det synes jeg jo er alt alt for lidt, men hvis man så siger de skal vente til den er oppe på mellem 900-1000 så bliver den også lige de mdr ældre, og den del større smiley

• #33   14. aug 2012 Flintstones opdræt: Nej, ikke nødvendigvis, for nogle dyr når 900-1000 gram når de er 4-5 mdr. Betyder det så, at dyrene skal sættes i avl når de er den alder?

Jeg er enig med von Fancy. Når bare man er sikker på, at dyret vejer over 800 gram, så skal man pakke sin vægt laaaaaaangt væk og hellere bare kigge på, om hunnen forbliver i en god form og så ignorere hvad hun rent faktisk vejer.
    Vægten har ingen betydning overhovedet, så længe hunnen bare er stor nok. Det er hendes generelle form og kondition der betyder noget.

• #34   14. aug 2012 Ja, men nu snakker vi skinny, og der er det ikke alle som vejer 800 g når de er 4 mdr smiley

• #35   14. aug 2012 Nej, men du vil godt kunne finde nogen, der gør.

• #36   14. aug 2012 Og skrev også mindst 7-8 mdr, så der kunne det aldrig betyde at jeg mener at den så skal i avl ved 4 mdr :S

• #37   14. aug 2012 Nej, du skrev vægten før alderen, og det kan meget nemt misforstås smiley

• #38   14. aug 2012 Ja, det var mere hvis den var over de 7-8 mdr den var ment, smiley at så ville jeg ikke sætte hverken han eller hun i avl hvis den er under 800-900 g smiley

• #39   14. aug 2012 Det er derfor jeg siger, at så længe man har sikret sig at dyret vejer over 800 gram, så skal man bare pakke vægten langt væk og lade den vokse færdig i sit eget tempo indtil den er gammel nok.

• #40   14. aug 2012 Ja

Kommentér på:
Den søde ventetid - Marsvin

Annonce