{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.756 visninger | Oprettet:

> Simse <
> Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125

Hvid schecke - kanin {{forumTopicSubject}}

Jeg synes der er rigtig mange der laver kuld, hvor der er mulighed for hvid schecke unger - bliver det ikke taget alvorlig længere?
Hvis ikke, hvordan kan det være?

Laver du selv kuld, hvor der er mulighd for hvid schecke - hvorfor / hvorfor ikke?

Jeg ved ikke så meget om det, så I må meget gerne fortælle hvad I ved.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvid schecke - kanin
  • #1   12. nov 2011 Har aldrig selv oplevet at få en hvid schecke, og har heller ikke hørt om andre som har.

Har selv haft en som skulle være hvid schecke, og han blev/bliver tre i januar (Kan ikke huske det), og lever ganske fint smiley

• #3   12. nov 2011 Maria; Delle? smiley - Han bliver faktisk 4 til Januar smiley
    Men ja, han klarer sig udemærket, og jeg kan intet mærke på ham..

Schecke kan være født med sygdommen megacolon, og de vil dø i løbet af deres første leveår...

• #4   12. nov 2011 *Hvid schecker

• #6   12. nov 2011 Så vidt jeg husker er det desværre ikke noget man kan se på kaninen.. Eller også tager jeg helt fejl - kan ikke huske det :o)

Nogle kloge hoveder - kom frisk !

• #8   12. nov 2011 Tanja, ja, det var Delle jeg tænkte på smiley

Har det på samme måde som Nicole

• #9   12. nov 2011 Som Maja ville jeg aldrig lave et kuld med mulighed for hvidschecker. Jeg ønsker ikke at sætte unger i verden, hvor der er mulighed for at de er syge. Selvfølgelig er der altid en lille risiko for at en kanin dør af en medfødt sygdom, men jeg synes ikke at der er nogen grund til at forøge risikoen ved at parre schecke x schecke, kappe x kappe eller schecke x kappe.

• #10   13. nov 2011 jeg lavede et kuld med min veninde men det var over 1år siden ca.. men altså vi vidste det ikke?? og vi fik 4 unger ud af kuldet, den ene af ungerne gik bort kort efter 2-3uger, en tredje unge er på ekstra vitaminer og har en virkelig underlig pels men har det helt fint ellers, men de to sidste har lige lagt sig til at sove ind en uge efter hinanden.... en fejl som ikke kan rettes desværre):

• #11   13. nov 2011 Stald: nej, men det er derfor man ikke bare parre kaniner op, fordi man vil have unger..
    Man undersøger lige chancer først..

• #12   13. nov 2011 Nej, - jeg går ikke ind for kappe-kappe parring - er enig med Maja og Lykkeline. ;o)

• #13   13. nov 2011 Der kan læses om hvidschecker her: (link fjernet)

• #14   13. nov 2011 Tanja Zofia ¤ DK medlem ¤ .
    prøv lige at hør det var en fejl! og den kan ikke laves om, jeg vidste ingenting om det og jeg har intet fået advide om det?? i alle de år jeg har avlet har jeg aldrig hørt om det? jeg gider ikke at der kommer dumme kommentare om det det er derfor jeg skriver at det var en fejl og den kan ikke laves om... jeg er også utrolig ked af det over det men det skete og sådan er det...

• #16   14. nov 2011 Jeg har det også sådan, at bare fordi det ikke er sket for en del - så må jeg da indrømme at når jeg kigger på unger efter 2 kappetegnede forældre som dør 1 efter 1, så får det da mig til at tænke over at det med garanti er det som der er galt.

Jeg har set flere unger pludselig dø (Ikke hos mig selv) men hos andre hoppere, men det er som om at ingen tør at indse hvorfor det skete, og det kan da slet ikke være fordi det var 2 kappetegnede forældre - her er jeg så nok lidt selv modsat, for jeg tænker med det samme at jeg tror det skyldtes det er kappeparringer.

Jeg har selv haft 3 kappeparringer - før jeg kendte til hvidscheker.

1 kuld - 4 unger, 2 unger overlevede, de andre lå døde unden for de 8 første uger. Den ene af de 2 overlevende kaniner blev pludselig meget syg, og hun var meget sart i maven.

2. kuld - 2 unger, begge unger døde på mystisk vis, den ene nåede jeg dog at få solgt.

3. kuld - alle overlevede.

MEN, det ændre ikke på at jeg ikke gør det igen, tænk at de nye glade ejere kommer hjem med deres længeventede kanin, og så dør den et par dage efter - det ser jeg absolut ingen grund til at byde kaniner eller kommende ejere.

• #17   24. feb 2020 Jeg har lige parret min japaner hun med en kappe han
    Hannen's mor er kappetegnet
    Hannen's far er broget

Er der så også mulighed for hvid scheke?

• #18   24. feb 2020 Jeg har lige parret min japaner hun med en kappe han
    Hannen's mor er kappetegnet
    Hannen's far er broget

Er der så også mulighed for hvid scheke?

Kommentér på:
Hvid schecke - kanin

Annonce