899 visninger
|
Oprettet:
Dansk kaninavlerforening {{forumTopicSubject}}
Hvad er fordele og ulemperne for en hobby avler som mig at melde mig ind i den??
Jeg tager ikke til spring eller udstilling men er bare en der syntes det er sjovt at avle lidt.
Fortæl hvor I meldte jer ind eller hvorfor I valgte ikke at gøre det.
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 21 Emner: 2 Svar: 57
Men jeg avler bare efter en standart hvor dyret skal ha en god krop, ørne skal side rigtig, en god pels, og meget andet.
Jeg kan ikke ikke sige du får mange fordele ved at være medlem når du ikke vil udstille andet end du får et blad hvor der står mange gode ting i ellers kan jeg ikke se hvad du kunne bruge det til, men du skulle en dag prøve at komme til en udstilling det er ret hyggeligt, jeg elsker at være af sted med mine kaniner.
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Gnavere: 5 Emner: 46 Svar: 219
Syntes det vil kræve mere af min korte fritid at skulle træne til spring eller pusse den op til udstilling. Plus jeg ingen bil har og bor lidt ude på landet. Så har bare valgt at være hobby avler. ;o)
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 21 Emner: 2 Svar: 57
Men hvis du har nogen der kan køre dig ville jeg klart sige at du skulle prøve det.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 191
Også fordi at man bliver ved med at holde ''udstillings kanin'' levende, da de fleste avler er ældre, og ikke så mange unge der udstiller, men der er faktisk okay mange..
Og det er hyggeligt med kaniner.!
SÅ find den race, du vil avle med, og hør nærmere..
Og ja det er hyggeligt at komme med på udstillinger, o.v.s,
Og det ville være det samme for dig, hvis du avler, mens du er medlem. fordi så kan du bare tag til en udstilling i weekenderne, eller dyreskue, aflevere dyrene, og komme til præmie uddeling og hente dem igen,, ..
apr 2010
Har valgt race: dværgvædder simpel hen fordi at de er så børne vendelige at jeg aldrig har kendt magen.
1000 tak for svarene, bliv endelig ved med at komme med argumenter for og imod. Vil meget gerne høre jeres meninger. ;o)
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 191
apr 2010
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
men det er fordi jeg udstiller......men hopper også lidt....for sjov.
Som Tanja også siger, så prøv at tage familien med på en udstilling, eller til noget hop.....se hvordan det er.
Så kan du jo overveje det bagefter.
Dansk kaninavlerforening