{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Guldhamster han til avl {{forumTopicSubject}}

Hej det er sådan at jeg leder efter en han guldhamster i Københavns området som kan bedække min hamster da jeg godt kunne tænke mig at få et kuld.
Hun er 8-11 måneder gammel, hun har stamtavle. Hun er fuldblods løvehjerte. Jeg har ikke nogen krav til hanen hverken farve eller pels.
Håber at der er nogen som kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guldhamster han til avl
  • #1   4. maj 2019 Det er godt nok lige i sidste øjeblik..
    En guldhamster hun skal have st første kuld senest når den er 8 mdr gammel, og sit sidste kuld senest når den er 1 år.
    Så det er en god idé at finde ud af om hun er 8 eller 11 mdr.


  • #2   4. maj 2019 Altså jeg har kun tænkt mig at hun skal have 1 kuld. Så tror det går

  • #3   5. maj 2019 Anna du risikere både din hamsters og ungernes liv ved at lade hende få et kuld selvom hun er for gammel. Der er en grund til man anbefaler de ikke får kuld efter de er en bestemt alder smiley

    Derudover skal man altså ikke få et kuld bare for at få et kuld. Jeg forstår godt at (hvis det går godt) det er hyggeligt og sjovt at prøve. Men der er altså en grund til at de seriøse opdrættere bruger tid, penge og energi på at lære om genkoder, finde de allerbedste match, gå på udstillinger for at vide hvordan hamsteren er i forhold til det ønskede osv.

    Så jeg vil anbefale dig at vente, din hun er for gammel. I stedet kan du bruge tiden på at sætte dig rigtig godt ind i det, og så kan du jo overveje at købe en sød guldpige fra en opdrætter, som du så kan få et kuld på smiley

    Du kan gå ind dansk hamsterforenings Facebook side, der er rigtig mange søde mennesker og opdrættere der hellere end gerne fortæller og hjælper smiley


  • #4   5. maj 2019 Hun er for gammel, som Solvej skriver.


  • #5   5. maj 2019 Jeg vil gerne komme med en rettelse, efter at have snakket med flere opdrættere af guldhamstere, at man godt kan bruge en guldhamster hun når den er 8-9 mdr gammel, man skal dog være opmærksom på at det er sidste udkald og at der vil være større risiko for at noget går galt jo ældre den bliver. Jeg vil dog stadig ikke anbefale at bruge en ældre hun hvis man ikke har prøvet det før eller ikke har en rigtig god opdrætter i ryggen til at hjælpe. smiley

  • #6   7. maj 2019 Hvis hun er fra Lars/Løvehjerte, så få hendes stamtavle, så du kan se hvad hun bærer på af farver og find en egnet han ud fra det.
    Vær dog opmærksom på, at de færreste seriøse opdrættere låner deres dyr ud til en parring hos en, der (undskyld udtrykket) virker lidt useriøs.

    Her er lidt du kan spørge dig selv om:

    - Hvorfor vil du have unger?
    - Hvad vil du opnå med kuldet?
    - Hvad kan din hamster bidrage med til hamsteropdrættet i Danmark?
    - Hvad gør du hvis der opstår komplikationer under drægtighed eller ved fødsel f.eks. en søndag aften kl. 23? Kan du komme til dyrlægen? Har du råd?
    - Har du sat dig ind i hvordan mor-hamster skal passes i drægtighedsperioden?
    - Har du sat dig ind i hvordan hun og unger skal passes efter fødsel?
    - Hvis der kommer 16 unger, hvad gør du så ved dem du ikke kan komme af med? Husk at de fra 5 ugers alderen skal bo alene. Har du plads til 10-15 bure?

    smiley


  • #7   8. maj 2019 Loannis, den er fra Sinding's, og hun har haft fat i hende, så den del er i hvert fald på plads smiley

  • #8   8. maj 2019 Jojo, jeg ved godt det er én af thereses afkom, men det er stadig klogt at stille sig selv alle de spørgsmål før man kaster sig ud i opdræt.
    Nu ser TS ikke synderlig gammel ud på sit foto, så spørgsmål om f.eks. dyrlæge synes jeg er ret vigtige, da der måske skal forældre ind over i akutsituationer.


  • #9   9. maj 2019 Det kan vi kun være enige om smiley det er det øverste med om hun et fra løvehjerte, det er hun jo ikke når hun er fra Sinding's smiley

Kommentér på:
Guldhamster han til avl

Annonce