{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Har fået 6 kaninunger igår. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skriver ang. Disse 6 unger vi har fået, hvordan opflasker jeg dem bedst og kan man bruge kaffefløde midlertidigt de har fået råmælk for igår var de godt buttede på maverne men idag er de lidt tyndere så derfor må jeg opflaske. Dem da mor tramper på dem og ikke giver dem mad øv håber at jeg kan få dem til at overleve. Gode råd modtages med kyshånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har fået 6 kaninunger igår.
  • #1   15. feb 2019 Husk moren kun er ved dem 1-2 gange i døgnet

  • #2   15. feb 2019 Ja ved det godt men de har ikke fået mad siden igår og hun tramper på dem mm. Hun er også ligeglad med dem. Men de er godt livlige det er vel et godt tegn.

  • #3   19. feb 2019 Jeg opflaskede en unge her sidste år og brugte 50/50 kaffefløde og piskefløde...🙂

  • #4   20. feb 2019 Ved du at de ikke bliver passet eller tror du det??
    Jeg ville finde en plejemor til dem, hvis moren er ligeglad med dem som du siger. Men du skal være sikker, da det ikke gavner nogen at tage dem fra hvis hun rent faktisk passer dem


  • #5   22. feb 2019 Det kan godt se lidt hårdt ud når moderen går rundt omkring og over reden. Har du sørget for hun har fået fuldstændig ro? De får kun mad et par gange i døgnet og oftest når man ikke er der. Det er meget svært at opflaske unger der er helt nyfødte. Og hvis ungerne er varme og livlige får de også mad. Giv moderen ro og fred til at passe sine unger

  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #6   22. feb 2019 Jeg synes ikke, at de ikke ser ud til at få mad. Deres maver ser fine ud.
    Derudover er det ikke unormalt, at det ser lidt voldsomt ud, når moren vil give ungerne mad. Man skal huske på, at deres knogler er bløde i denne alder og kan holde til mere.

    Skal der derimod opflaskes, så ville jeg slet ikke begynde på det. De dør oftest ved opflaskning i den alder. Find i stedet en plejemor.


  • #7   27. feb 2019 Hvordan er det gået?

  • #8   28. feb 2019 Det kan godt være at det ser lidt voldsomt ud, når kaninmor er ved reden.

    Er par råd er at lade dem få så meget ro som muligt, da kaninen er byttedyr og i det fri vil skjule sin rede for rovdyr. Derfor er den heller ikke ved reden mere end et par gange i døgnet. Den passer ikke sine unger som fx en kat eller en hund gør det og det kan virke som om hun er ligeglad.

    En måde at tjekke om de får mad er ved at mærke blidt på deres maver om de er fulde. Hvis de er tykke så får de mad -og ofte vil hun die dem, når ingen ser det.



Kommentér på:
Har fået 6 kaninunger igår.

Annonce