{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et spørgsmål og ja det er nok et dumt/logik for burhøns.

Men vil det være helt forkert og sætte mine kaniner sammen da jeg synes det er synd den ene "kun" har en "kravlegård" det er et søskendepar på 8 mrd en han og hun. Jeg får nyt bur hjem i morgen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp
  • #1   3. jan 2019 Ja, det ville det.
    For det første er kaniner ikke flokdyr, og trives derfor helt fint alene. Skal de gå sammen skal begge kaniner neutraliseres, og gå i 6-8 uger før hormonerne er ude af kroppen. Derefter kan man forsøge at bonde dem.

    Hvis du sætter dem sammen vil der ske det, at hannen parre hunnen - gentagende gange, indtil hun får nok, og bider ham. Hun kan nemt kastrere ham ved at bide hans kønsdele helt i stykker.
    4 uger senere vil du så have unger, som vil være indavl.

    Hvis du kastrere ham, vil hunnen stadig have alle sine drifter og derfor blive dybt frustreret over at han ikke vil parre hende, hvilket også ender ud i at hun bider ham.
    To kaniner af samme køn ville også slås.

    Så hold dem meget hellere adskilt. De mangler ikke hinanden.


  • #2   3. jan 2019 Lisa B

    Mange tak for dit svar.

    Har så et spørgsmål mere, jeg har lige fået dem hjem, men ka mærke at min dreng er overhovedet ikk vantil mennesker, har fået afvide de er 8 mdr. hvis jeg tager ham op trækker han vejret meget hurtigt, godt nok sidder han stille men efter noget tid begynder han og spjætte og kommer til at kradse mig på brystet.. hva ka jeg lige gøre her?


  • #3   3. jan 2019 Giv ham tid:)
    Lad ham meget gerne blive på jorden, indtil i har skabt et bånd, og når han skal sidde hos dig, så brug et håndklæde:)

    Tålmodighed og godbidder, så når man længst:)
    Sæt dig ved lågen af hans bur, og tilbyd mad fra hånden. Han lære hurtigt at forbinde dig med noget rart:)


  • #4   3. jan 2019 Lisa B

    Tusinde tak igen for svar
    Det hjælper rigtig meget, det er mange år siden jeg sidst havde en kanin så det her er en stor hjælp smiley


  • #5   17. feb 2019 Kaniner er kolonidyr, og de lever ikke naturligt sammen. Du kan godt sammenføre kaninerne, dette kræver dog en del arbejde og tålmodighed!
    Du skal neutralisere/kastrere begge kaniner, og kaninerne skal mødes på et neutralt sted. Det er en god ide at have et hegn mellem kaninerne, så de lige kan se hinanden an først.

    Du kan læse meget mere om sammmenføring på frikanin.dk


Kommentér på:
Hjælp

Annonce