{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Frikanin {{forumTopicSubject}}

Hej GG. Jeg har en kanin som lige nu går udenfor i bur (stort ude bur som vi selv har bygget) Men jeg ønsker at have en fri kanin indendørs. Da jeg stadig bor hjemme er det dog derfor kun på mit værelse at hun må gå. jeg er bange for at hun keder sig og vil gerne have hende mere omkring mig samt have nemmere med at få kontakt til hende.
Nu til mine spørgsmål.
1. Hvad erfaringer har i med frikaniner?
2. hvornår kan man få "konverteret" min Gucci til en forhåbenligt lidt mere tam frikanin?
3. hvordan med tissekasse osv?
4 hvordan kanin sikre i jeres hus? med hensyn til ledninger og diverse ting.
Er der noget andet jeg bør vide før jeg evt. får frikanin på værelset så vil jeg meget gerne høre det smiley
- Ønsker selvfølgelig at stadig at Gucci kommeer udenfor hverdag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frikanin
  • #3   12. okt 2014 Hvorfor svare på noget, hvis man alligevel ikke ved noget om emnet... smiley

    Jeg har en fritgående kanin herhjemme i lejligheden. Han var dog bakketrænet og gjort fritgående før jeg fik ham.
    Jeg holder meget af at have ham fritgående - personligt er jeg ikke til det med kaniner der sidder i bur, så synes jeg let de bliver kedelige. Han er mere som en lille hund end som en kanin.
    Kaniner skulle være meget lette at bakketræne. Jeg har ladet mig fortælle man skal lave en bakke og så lægge deres afføring derop i, så skulle de hurtigt finde ud af hvor de skal gå på bakke.
    Kaninsikring af hjem er straks værre.. De er nogle snu nogle og 99% af dem kan ikke stå for ledninger, papkasser og lignende. Herhjemme tog det lang tid, at kaninsikre.. Men ingen papkasser eller andet der kan gnaves i, på gulvet.. Ingen tilgængelige ledninger, og hvis de ikke kan skjules så i kabelskinner så de er sikrede.. Min er også glad for tapet og bunden af min seng, så ikke alt er lige let at sikre smiley Jeg vil sige det er ikke altid lykken med en fritgående ballademager, men tager man de små uheld og eskapader med, så går det, det meste af tiden smiley


  • #5   12. okt 2014 Prøv at tjek den her hjemmeside www.frikanin.dk

  • #6   12. okt 2014 Min kanin har et bur han opholder sig mest i.. Men så snart vi er vågen og hjemme er der åbnet, så han kan hoppe rundt i hele stuen hvis han lyster..

    Det er langt fra hver dag han gider det, men han har da muligheden smiley


  • #7   12. okt 2014 1. Hvad erfaringer har i med frikaniner?
    Jeg har en der går frit rundt hjemme hos mig. I starten måtte jeg heller ikke have kanin inde, fordi han ville svine, lugte (kan lugte hvis den ikke er neutraliseret) bla, bla bla smiley - Nu er det lige før jeg ikke må tage ham med når jeg flytter hjemmefra, fordi min mor simpelthen er blevet så glad for ham. Jeg tror at når folk som er vant til "burkaniner" og tænker på dem som kedelige, svinende dyr, bliver overrasket når de finder ud af hvilken fantastisk personlighed de besidder.

    2. hvornår kan man få "konverteret" min Gucci til en forhåbenligt lidt mere tam frikanin?
    Det kommer helt af sig selv. Tro mig. Det første halve år jeg have min kanin, sad han i et bur indenfor, og han var virkelig ikke særlig spændende. Dengang måtte han nemlig kun være i bur for min mor. Få måneder efter han blev fritgående, kunne man virkelig se hvordan hans personlighed blussede op. Han blev livlig og kontaktsøgende smiley

    3. hvordan med tissekasse osv?
    Se på kaninhaandbogen.dk
    Men udover det vil jeg sige at du skal starte med at afgrænse hans område, og derefter udvide gradvist. smiley - På kaninhaandbogen er et forum for huskaninejere, som jeg tror du vil finde nyttigt hvis du vælger at have din kanin frit smiley

    4 hvordan kanin sikre i jeres hus? med hensyn til ledninger og diverse ting.
    Er der noget andet jeg bør vide før jeg evt. får frikanin på værelset så vil jeg meget gerne høre det

    Den måde jeg kaninsikrede på var billig og nem. Jeg brugte flexrør, som egentlig er beregnet til at lægge i jorden, men da de er lavet af hårdt plastik, gør de det umuligt for kaninen at bide igennem smiley (link til kaninsikring: http://www.kaninhaandbogen.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=2334)

    Du skal stadig huske på, selvom du har kaninsikret, at din kanin skal stimuleres. Derfor må du aldrig gå ned på legetøj! smiley Toiletruller er fx fantastiske til at lave kaninlegetøj af smiley


  • #8   14. okt 2014 Jeg har stor erfaring med frikaniner, men magter ikke at skrive om det - så prøv at tjekke mit album med Mini, hvor du kan se hvordan han bor, og læs om det på www.kaninfo.weebly.com

    Der er også nogle gode grupper på facebook:
    Dansk Kaninforum
    Frikanin
    Den Store Kaninboka


Kommentér på:
Frikanin

Annonce