{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Vedr frikanin {{forumTopicSubject}}

Hej. Min kæreste og jeg ønsker os en frikanin som skal have adgang til hele huset, men vi er i tvivl om det skal være en han eller hun? Hvad har i af erfaring og kan man undgå at skulle neutralisere den? ☺️

Håber på at høre jeres erfaring ☺️


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr frikanin
  • #1   8. jul 2019 Hej Sofia. Har ikke selv noget erfaring med at have kaninerne indenfor, men af hvad jeg har af erfaringer med kaniner; synes personligt helt klart hannerne har tendens til at være lidt mere kælne, opsøgende og fjollede. Nogen hankaniner behøver ikke kastration, men det kommer meget an på deres individuelle personlighed, så man ved det aldrig helt før man står i situationen. Ville helt klart anbefale at købe en neutraliseret kanin der måske har været frikanin i lejlighed før, så er i 100 på at i ved hvad i får med at gøre. Der er en rigtig sød facebookside der vidst hedder frikanin, hvor der er mange neutraliseret kaninerne der søger nyt hjem gratis smiley

  • #2   8. jul 2019 Jeg ville nok vælge at gå ud fra, at en neutralisering skulle til, fremfor at regne med at man kunne slippe. Man kan selvfølgelig også få en hvor det allerede er ordnet smiley

    Min første frikanin var en han (teddy-blanding). Så snart han blev kønsmoden, blev han urenlig og med det samme blev han kastreret og problemet blev løst. Han var meget stille og rolig og af sådan en type der ville finde sig i alt man bød ham, ikke umiddelbart meget personlighed i ham.

    Den næste kanin var en hun (noget løvehoved-blanding). Jeg fik hende fra internat, så hun var allerede steriliseret og renlig fra første dag herhjemme. Hun var modsætningen til min han. - Hun var OVERALT herhjemme, fuld fart på, hoppen og floppen. Hun ville IKKE løftes/holdes, men hun ville meeeget gerne sidde ved siden af en og nusse - hun var fyldt med personlighed.

    Jeg tror ikke forskellen skyldtes køn, men havde nok mere noget med race og type at gøre. Grunden til at jeg først valgte og gå med en han, er fuldstændig ærligt fordi det var billigere at kastrere end at sterilisere.


  • #3   9. jul 2019 Hejsa! Jeg har af to omgange haft fritgående kaniner i hjemmet. Den jeg havde før, og den nu var/er begge hanner. Hanner er generelt mindre territorielle end hunner, og har også en tendens til at være lidt mindre aggressive. Derimod har kaniner jo deres egne personligheder, og det kan variere! Med en hankanin kan det sagtens undgås med en kastration - (vi gjorde det ikke på vores første; Det største problem var, at han prøvede at humpe folks ben) vores dyrlæge fortalte, at så længe kaninen, når den når sin kønsmodne alder, ikke bliver aggressiv, så er det okay ikke at få den 'fikset'.

    Med vores nye hankanin var det største problem, at han tissede i min seng konstant, lige da han var begyndt at blive kønsmoden. Hanner har det med at strinte og tisser også gerne på dine ejendele for at gøre kur til dig smiley vi planlægger at få ham kastreret. Han tisser dog ikke i min seng længere - virker som en overstået fase.

    Vi har også derudover haft rigtig meget held med væddere. Jeg får både kys og kæl og begge hankaniner var og er så hengivne!


  • #5   16. jul 2019 Tusind tak for jeres søde hjælp, Min kæreste og jeg har nu skrevet os op til en dværgvædder han og så er planen at han skal kastereres. Igen tusind tak for hjælpen ☺️

Kommentér på:
Vedr frikanin

Annonce