{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

> Simse <
> Simse < Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
10. apr 2010
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140

Kontrakt ved salg af dyr {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne være sikker på at mine chinchilla unger kommer et godt sted hen, derfor tænker jeg på at lave en kontrakt, hvor den nye ejer blandt andet skal skrive under på at jeg skal have dyret tilbage, hvis de skal af med den. Den må ikke avles på, og at de skal holde kontakten med mig hele dyrets liv.

Men hvor meget betyder sådan en kontrakt?

Kan man overhovedet gøre noget, hvis personen har skrevet under, men stadig ikke overhovedet det?

Hvad skriver I i jeres konkrakt? Send evt. pb.

Kan jeg tillade mig at lave en kontrakt, når der ikke er stamtavle osv. på ungen?

Håber I vil hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrakt ved salg af dyr
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #2   4. maj 2011 Men hvad gør man, hvis køberen ikke overholder det som h*n skriver under på?

  • #3   4. maj 2011 Medmindre du har tænkt dig at indvolverer og betale en advokat så kan det ikke betale sig med kontrakter.

    For ved smådyr er det så små summer vi snakker om i forhold til hvis vi snakker ride heste osv.

    Og en advokat og rets omkosninger til civilt søgsmål er langt højerer end det man kan få ud af det.

    Så medmindre du har pengene til at kaste efter advokat osv. så sker der altså ikke en skid for vedkommende som skriver under på kontrakten.

    Så altså i sidste ende kan du tørre dig i røven med sådan en kontrakt.


  • #4   4. maj 2011 1. Hvis du vil sælge et dyr der ikke må avles på, skal du enten finde en du kender godt, eller beholde dyret selv. Hvis det er en han, kan du vælge kastration.

    2. Den type kontrakter er ikke det stykke papir værd de er skrevet på.
    Som Sortfod siger, kan du hive folk i retten hvis de ikke overholder den. Her vil du stå over for et nyt problem. Gennemsnits advokaten vil råde dig til at droppe det. Det er simpelthen for dyrt at gå i gang med.

    ---
    Vores chinchillaer sælges ikke på kontakt, af den simple grund at jeg finder kontrakter på smådyr dybt tåbelige.
    Nye ejere kommer her hjem og ser dyrene, og så prøver jeg at tage de forholdsregler jeg kan, for at de ikke kommer ud i dårlige hjem.
    Jeg gør desuden folk opmærksomme på, at hvis dyret skal videre, vil jeg gerne vide hvor det skal hen, og hvis dyret dør vil jeg rigtig gerne vide det, især hvis det er noget der er potentielt arveligt.

    Når folk køber dyr her fra, er det deres dyr.
    Jeg kunne kun finde på at hente dem, hvis jeg fik at vide at de ikke gik ordentligt. Jeg har været lige ved at hente en, og ærgre mig stadig over at jeg ikke hentede hende.


  • #6   6. maj 2011 At en høj pris skræmmer nogen væk ja måske. Det skræmmer nok en små uerøse børn væk og underlige mennesker.

    Men har har oplevet rigeligt at 700 kr. for et marsvin ikke er nok til at afskrække folk fra at være ligeglad både med dyret, mig som sælger osv.

    Og det ændre ikke på at selv i en kontrakt hvor du kræver og få budet om at kæbe dyret retur så kan du ikke gøre ret meget hvis køberen vælger og sælge dyret til anden side alligevel.

    Derudover ændre det ikke på at du i følge købelovende ( som også gælder her) ikke har krav på noget når først du har solgt dyret. Så skal du gøre opmærksom på i din kontrakt at købeloven ikke gælder.


  • #7   6. maj 2011 Signe:
    Hvordan afviger det fra, at de ikke er noget værd?
    Det er fint at de virker for dig og køber, men faktum er, at hvis en af jer bryder kontrakten, bliver det mere end almindeligt vanskeligt at gøre noget ved det.
    Der er simpelthen ikke nogen advokater der gider tage sig af det. Det skulle da lige være hvis du fik solgt et dyr, og misrøgt pludselig kom ind over. Men så skal man alligevel gennem en dyreværns organisation før man får noget ud af det.

    Ang. oplysninger, så kommer det alligevel på de tavler jeg laver til mine chinchillaer.
    Der er også vanvittigt mange der slet ikke dukker op, når man stiller krav om at folk skal komme og se dyrene.

    Så jeg kan stadig ikke se hvordan de er til nogen gavn.

    Og hvad helbred angår, så kunne man jo i teorien lave en sundheds bog og give den med, så folk kan se hvis der har været noget.
    Selvom dyret er købt som beset, kan det jo godt være sygt fra avler alligevel.


Kommentér på:
Kontrakt ved salg af dyr

Annonce