{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Ny opdrætter {{forumTopicSubject}}

Vi er et hygge opdræt af kaniner. (dværgvæddere, løvevæddere, teddyer og blandinger heraf) *ingen stamtavle.
Vi går ind for at kaniner ikke skal leve deres liv i bure!
Alle vores kaniner vil ved salg være vaccineret for RHD (Rabbit Haemorrhagic Disease) og myxomatose (kaninpest) og være ørettatoveret. De vil blive håndteret hver eneste dag fra de begynder at komme ud af deres rede..
De vil være van til andre kaniner, til børn, støvsuger og andre alm dagligdagslyde. De vokser op på det bedste foder en kanin kan få: Burgess, plus grønt morgen og aften. De vil være van til at rende rundt i vores hjem og kun være i bur om natten.
Vores kaniner bliver solgt på kontrakt!
Når kaninen flytter herfra skal den stadig ikke bare sidde i et bur, men ud og være frikanin/huskanin. (dette er et krav hvis man skal have kanin fra os.)
Bare lige en lille goddag præsentation herfra..

P.s Gider ingen kommentare som: hvad vil du gøre med ungerne hvis du ikke får dem solgt osv osv. Jeg er 30 år gammel, jeg har tænkt tingene igennem. Jeg opdrætter ikke med hovedet under armen!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny opdrætter
  • #2   4. mar 2015 Det kan jeg da smiley Mine kaniner bliver ikke solgt til at sidde i bure og glo.. så beholder jeg dem
    selv ja.. Men kender nu mange som har kaniner på samme måde som mig.. smiley
    Og kender mange som ville være lyukkelige over at købe fra et sted hvor kaninen er en del af hele familien..


  • #4   4. mar 2015 Det er rigtig nok.
    Dog skriver nye ejer under på at kaninen ikke kommer til at sidde i et bur og glo, og hvis jeg finder ud af at det ikke bliver overholdt, kan jeg hente kaninen omgående (dette kommer til at stå i min kontrakt)
    Og mange tak.. smiley


  • #6   4. mar 2015 Hvordan øremærker du ?
    Er du medlem af Danmarks Kaninavlerforening? smiley


  • #7   4. mar 2015 Lige den del med afhentning ifølge kontrakten... jeg er ikke 100% sikker, men lige det har været oppe før på et tidspunkt, og der gik debatten på om det var lovligt - gør dig selv en tjeneste og tjek op på det. Det er jo pænt bittert at du tror du har dit på det tørre med din kontrakt, og det så viser sig at det ikke holder i retten.
    Rent praktisk kan det jo osse blive et problem... for at kunne afhente kaninen skal du lukkes ind i hjemmet, og her kan folk bare nægte at lukke dig ind - og kontrakt eller ej, så må man ikke tiltvinge sig adgang.
    Hvis jeg husker rigtigt, så er den god nok at man skal have en 'konsekvens' i kontrakten, men jeg er rimeligt sikker på at den med afhentning ikke holder juridisk. Så skal du måske udstationere dem istedet og betalingen være et 'udstationeringsgebyr'. Så tror jeg du er meget bedre stillet med at kunne afhente dyrene igen.

    Altså din ide med kontrakt er fin nok - men sørg endelig for at den osse er juridisk gyldig. Ellers vil den i realiteten bare være et stykke papir som køberne uden nogen konsekvenser kan lave en papirflyver af.


  • #8   4. mar 2015 stald malega: ja det er jeg.. smiley
    ang øremærkning: så sad jeg og læste herinde igår. Og jeg vil føle mig mere tryg ved at øremærke.. smiley bla fordi så er det nemmere at finde ejeren til kaninen hvis den er løbet væk. smiley
    sweet leaf: så vidt jeg har forstået og læst mig frem til, så ligeså snart der er en underskrift er det gyldigt..


  • #9   4. mar 2015 Selvom en underskrift gør en kontrakt bindende, skal du ud i civilt søgsmål, og det koster klejner. Her ud over kan en kontrakt være nok så bindende, men hvis det der står i kontrakten er i strid med gældende lovgivning, så kan man ikke få medhold.

    Det er nok meget smart at du får fat i en der har styr på juraen bag. Jeg er ikke sikker på man må sælge ting, heller ikke selvom det er dyr og man har en kontrakt i ryggen, hvor man forbeholder sig retten til at konfiskere tingen/dyre, såfremt man ikke mener at køber lever op til specifikke krav. Dyr opfattes som genstande ifht. loven, og her er der nogle ret klare regler, når man vælger at sælge, da man herved afgiver retten til de ting man sælger.

    Nu har jeg kun læst op på hvad man gør hvis man står med et dyr, hvor man ønsker pengene tilbage f.eks. ifht sygdom, og her kan man f.eks. kun kræve en del af købssummen refunderet. Hvis man vil have hele købssummen tilbage, kræver det at dyret leveres tilbage.
    Umiddelbart vil jeg f.eks. tro, at man skal levere købssummen tilbage hvis man får et dyr igen.

    Men held og lykke med det.


  • #10   4. mar 2015 Men stadigvæk... hvis vi går ud fra at en sådan kontrakt er gyldig, så kommer du stadig ud i civilt søgsmål hvis folk ikke vil lukke dig ind / udlevere dyret. For du skal ikke regne med at du får politiet med ud, og/eller dommerkendelse for 'bare' en kanin.
    Så derfor vil jeg stadig sige at du skal gøre dit hjemmearbejde rigtigt grundigt, og have mange scenarier med i baghovedet. Sådan at du netop ikke luller dig ind i en falsk tryghedsfølelse over en kontrakt.


  • #11   4. mar 2015 Jeg får en advokat til at kigge på den. smiley så ved jeg at jeg har mit på det rene..
    Tak for jeres kommentare..
    Dog er jeg godt klar over at jeg ikke kan forlange at k0omme ind i folks hjem..
    MEN (hvis det kom dertil, hvilket vi ikke håber) Så må man gå rettens vej.. smiley

    Dog tror jeg nu ikke at folk køber en kanin fra mig for at den skal sidde i bur, så kan de jo købe fra andre i stedet for.. smiley


  • #12   4. mar 2015 Rigtigt god ide smiley

    Man kan faktisk komme ud for at folk har de bedste intentioner, og giver et rigtigt godt indtryk - men at det så ikke ender sådan i praksis, fordi de ikke evner det. Og det gælder osse for de voksne.


  • #13   4. mar 2015 Man kan ikke skrive hvad som helst i en kontrakt og få en underskrift på og så tro den er fjong - sådan fungerer det desværre ikke.

    Har bl.a. været ved at undersøge det, fordi jeg i kontrakten til salg af vores hvalpe, godt ville påkræve tilbagekøbsret - i tilfælde af den familie som køber hunden, ikke kan have den mere. Men, det kan man ikke bare sådan lige gøre for det er noget med købeloven og at køber ikke må stilles ringere end hvad den siger - dvs. mit krav om tilbagekøbsret til 50% af købssummen, og en bod på 4x købssummen såfremt de bryder tilbagekøbsretten, den holder ikke. Ligesom at man så skal være meget specifik med hvordan man skal have buddet, hvor lang tid de skal forsøge at kontakte en osv.

    Og i sidste ende, så kan man jo skrive nok så meget ned, men hvordan vil man sikre sig det bliver overholdt?

    Når et dyr er solgt, så rent juridisk har man ingen rettigheder derefter. I hvert fald sjældent og det er med at være nedfældet helt præcist og korrekt - og ikke stille køber dårligere.

    Men man må da formode at man køber dyr hos en, hvor krav og måde dyrene holdes på, lever op til det man selv ønsker - selvom gode intentioner kan kollapse lidt når virkelighedens problemer træder ind.


  • #14   4. mar 2015 Vil kigge på det med kontrakt en ekstra gang.. Tak for jeres svar.. smiley

  • #15   4. mar 2015 Selvfølgeligt kan hun stille krav til sine købere. Det gør jeg dælme også.. Nej du kan ikke kontrollere noget som helst, men ved at sætte prisen op og så sørge for at du vælger købere du stoler på, så når du langt.

    Dit opdræt lyder meget fint smiley Hvis du mangler en til at sætte dig ind i noget som helst med opdræt, så er du mere end velkommen til at skrive til mig.


  • #18   4. mar 2015 Tusind tak ahrenkiels hermelinavl smiley

  • #19   4. mar 2015 Det lyder som et spændende projekt, hvordan gør du i praksis, hvis du har en masse dyr løbende frit i huset? (eller misforstår jeg?) Parrer de sig så ikke konstant?

    Har du en hjemmeside, hvor man kan læse mere?


  • #20   4. mar 2015 Anette: du har misforstået.
    Det ville da være hul i hovedet at gøre sådan.
    Har 2 hunkaniner.
    Og låner så hanner..
    Hjemmeside er på vej. smiley
    skal nok linke når den er færdig.. smiley
    Og tusind tak..


  • #21   4. mar 2015 Ja det ved jeg ikke om det ville være, det lød bare sjovt.(og til at give mange mange unger) ..... går hunnerne så sammen mens de har unger og har de unger samtidig og hvad siger den ene hun som evt. ikke har unger til den anden huns unger? Går det?

  • #22   4. mar 2015 Har ingen unger pt.
    De går rundt i vores hjem sammen nu ja.
    De skal ikke have unger samtid. Vi vil hellere have et kuld unger og bruge en masse tid på at gør dem tamme, gøre dem renlige osv..
    Når vi skal have unger bliver de skilt ad. Den med unger får fred og ro de første uger, indtil ungerne kommer ud af reden, så vænner vi dem til os.


Kommentér på:
Ny opdrætter

Annonce