{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

forskellige spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

har overvejet at måske få lidt hygge avl med hamster.
har haft hamster i flere år efterhånden men det har bare været som kæledyr og ik avl.

1; så hvordan kan man se hvilket køn unger har og hvor gamle er de før man kan det?

2; hvor gamle skal de minimum være før de må sælges?

3; hvor længe vil de ku gå sammen efter det hvis man opdeler dem i køn?

4; er der nogen råd i vil give mig udover det? så bare kom med dem (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskellige spørgsmål.
  • #1   31. aug 2010 1; så hvordan kan man se hvilket køn unger har og hvor gamle er de før man kan det?

    hanner har afstand mellem kønsorgan og anus, hvor pigerne har kort/næsten ingen afstand smiley
    Jo flere man ser jo bedre bliver man... jeg kan som regel se det allerede ved 1-3 dages alderen efterhånden smiley Men man er som regel sikker ved 14 dages alderen

    2; hvor gamle skal de minimum være før de må sælges?
    Dværge 21-25 dage (21 er absolut minimum hvis de er i god stand, helst 25. Dog skal de tages fra moren som 21 og sættes i kønsgrupper!)
    guldhamstere 28 dage.

    3; hvor længe vil de ku gå sammen efter det hvis man opdeler dem i køn?
    Det er meget forskelligt - men MAKS til 3 måneders alderen. Og der kan altså godt komme problemer inden da! så man skal VIRKELIG være på dupperne med de kønsgrupper smiley

    4; er der nogen råd i vil give mig udover det? så bare kom med dem (:
    læs på hamsterinfo.dk under artikler smiley


  • #2   31. aug 2010 og tænk dig VIRKELIG godt om - der er MASSER af hybrider på markedet! der er ikke brug for flere smiley
    Hvis du skal avle dværge så få dig to renartede og start rigtigt smiley

    Gør arbejdet ordentligt og meld dig ind i dhf og få stamtavler på både forældre og ungerne smiley Det er til glæde for dine købere også smiley

    find evt. en opdrætter i nærheden som du kan "støtte" dig op af og som evt. kan komme og hjælpe med køn smiley

    Hav en aftale med en dyrhandel som vil tage evt. unger når de er 5 uger. Så har de stadig en fantastisk chance for salg der smiley (og del dem i kønsgrupper INDEN du afleverer dem!)
    sørg for gode billeder og beskrivelser i din salgsannonce! det sælger! vær mange steder med dine annoncer! vær grundig og vær ikke doven, når de skal sælges! Det betaler sig i sidste ende at lave gode informative annoncer! smiley


  • #3   31. aug 2010 okay, tusind tak (:

  • #5   31. aug 2010 8 uger ?
    det kaniner - ikke hamstere smiley

    hamstere er henholdsvis 21-25 dage for dværge og 28 guldhamstere smiley


  • #6   31. aug 2010 kan kun være enig med Pia B

  • #7   31. aug 2010 ej ved ik rigtig om avl vil være noget for mig, tror jeg har nok i min kinøjser (:
    mest af alt fordi han er den støreste hyper bombe jeg har set hele mit liv (:

    men tak for svarene så var der et emne jeg blev meget mere klog på idag =)


Kommentér på:
forskellige spørgsmål.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce