{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.636 visninger | Oprettet:

Rotter slås - flere? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik to dejlige hanrotter for ca. en måned siden. (mine første rotter)
Jeg købte dem + bur af en privat der ikke kunne have dem mere. De er brødre og er født i november 2009. Hos tidligere ejer gik de sammen med en 3. rotte, som blev afleveret tilbage til avleren.
Chico og Charlie kalder jeg dem.

De sidste par uger er de begyndt at slås meget. Jeg har hørt at det er fordi de kæmper om pladsen om at blive alfa, men der er ingen tvivl om at det er Chico, og Charlie prøver slet ikke på noget. Alligevel kan Chico finde på pludselig at springe på ham så han skriger op.Charlie er begyndt at søge tryghed hos mig, og er blevet meget knyttet til mig. Jeg går tit rundt i huset med ham på skulderen og han elsker at putte inde under min trøje. Når de har været oppe og slås så flygter han hen til mig, hopper enten op i min hætte eller kravler ind under min trøje. Det virker som om han har meget dårlig selvtillid.
Der er ikke så meget i buret, mest når Chico lige synes at han skal stjæle Charlies mad. Det er mest når de er ude. Hvis Charlie sidder hos mig i sofaen kan Chico komme og så bliver han sådan oppe at køre og går hele tiden ind i Charlie og skubber og maser ham, gerne ind i et hjørne, med sin 'bagdel'. Charlie skriger og ligger på ryggen og ser bange ud. Så rejser han sig og flygter hen imod mig, med Chico lige efter sig. Hvis han f.eks. løber ind under min trøje og jeg så sørger for at Chico ikke kan komme ind, går han sådan helt amok,løber rundt og er 'vild' og leder efter Charlie.

Det er ikke sådan voldsomt med blod eller noget, men jeg synes bare det er synd for Charlie at han skal være så bange hele tiden.
Jeg skrev om det på tamrotteforummet, og der var der flere der sagde at de syntes at jeg skulle anskaffe mig en (gerne to) mere. Fordi at de ikke rigtigt kan danne et hiarki i en flok på to, og Charlie vil ikke være så ensom og bange, og måske få mere 'selvtillid'.
Ja jeg ville jo elske at få to små rottebebser herhjem smiley selvom min far ikke er så glad for at jeg pludselig vil have to rotter mere, når jeg lige har fået dem her, men jeg tror godt jeg kan få ham overtalt (:
Men altså jeg vil gerne høre fleres meninger?
Tror i det vil hjælpe at putte to mere ind i flokken?
Eller vil det ikke have nogen speciel betydning?
Eller vil det gøre det værre?
Kan jo også være at Chico slås med dem, men så længe det ikke er noget voldsomt..

(:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotter slås - flere?
  • #1   20. jun 2010 Det at han vender bagdelen mod, viser at det er dominantkampe, de har. Og jo, jeg vil mene at det vil hjælpe med en større flok.

    Så længe der ikke bides hul osv, ville jeg ikke være bekymret, men jo, jeg tror der vil komme mere ro, hvis gruppen blev større smiley


  • #2   21. jun 2010 Okay, tak for svar smiley
    Så må jeg bare få overtalt min faar, jeg forstår ham på en måde godt, det virker lidt utaknemmeligt at jeg vil have 2 mere når jeg lige har fået 2, og det lyder også lidt 'voldsomt' at have 4 rotter. Men det vil jo ikke gøre nogen forskel for ham når de går i samme bur (:
    Jeg tror jeg vil prøve at læse nogle af svarene her og på tamrotteforum op for ham, og så kunne det være man skulle spørge om man kunne få dem i 'forskuds-fødselsdagsgave' d: har fået tilbudt nogle som er klar til juli, og jeg har fødselsdag i august


Kommentér på:
Rotter slås - flere?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce