{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Sår? Rotter slås. {{forumTopicSubject}}

Hej rottefolk smiley

Jeg er den heldige ejer af 3 søde rotter fra samme avler smiley 2 af dem er kuld brødre og den anden er fra et andet kuld. De er alle ca. lige gamle, Magnum er et par dage yngre end de andre. De har været sat sammen siden jeg fik dem og det har gået fint. Der har været lidt magt kampe og da magnum er størst har han altid været alfa. Men de 2 brødre har 'rottet' sig sammen mod Magnum og så vidt jeg kan se er de 2 alfaer sammen ligenu. Men da jeg kom hjem fra skole idag havde magnum sår og rifter overdet hele i hovedet, på ryggen onder maven og ja - over det hele.
Skal jeg gøre noget ved sårende? Vaske dem eller noget? Blodet er størknet og jeg har taget en våd vat rundel og tøret blodet af, men skal jeg gøre andet?

Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved at de slås. De 2 andre har jeg grundigt tjekket for sår og skrammer men hvad jeg kan se af har de ingenting. Men er lidt bekymret for om de tryner ham igen. Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sår? Rotter slås.
  • #1   12. jun 2012 Altså, de har den alder, hvor hanrotter ofte udvikler sig agressivt - springer en sikring, som man siger. Så er de ikke fra en ordentlig avler, der har lagt vægt på at avle efter temperament, så er det nu, de vil blive aggressive hvis der er den slags tendenser i dem.
    Du kan vælge at kastrere de to der tæver den tredje. Eller du kan aflive dem.
    Det er sådan de to eneste løsninger der er når hanrotter bliver aggressive.


  • #2   12. jun 2012 Tak for svar smiley Vil helst ikke aflive dem før der intet er at stille op. De tæver jo ikke mig eller hinanden. Så tænker om det ville hjælpe at skille dem ad? og så self. få en ny bur kammerat til Magnum? smiley

  • #3   12. jun 2012 Jo, det kan du også prøve hvis du har mod på at have 2 bure.

  • #4   12. jun 2012 Nu kan jeg se at Magnum er nøgen? Der viser skrammer sig jo også noget lettere end på pelsrotter smiley
    At rotten springer en sikring, mener jeg ikke er ensbetydende med at opdrætteren ikke er ordentlig. Det er vel netop det der kan ske for enhver og man derfor venter til rotten er et år gammel, før man bruger ham i avl.
    Er de dog aggressive, så ja, så kan man smide den tilbage på opdrætteren - man kan dog være uheldig at det bare er "det sorte får i familien", men hvis det er to, der er det, kunne det måske være linien, den er gal med.
    Hvis de to ellers enes fint og bare har bestemt sig for at kanøfle Magnum, kunne det være værd at finde en anden kammerat til Magnum.
    Men generelt - 3 drenge i samme alder, kommer der ofte konflikter ved. Det er jo ikke altid den største, der bliver alpha smiley


  • #5   12. jun 2012 Tja, tingene ændrer sig.
    Da jeg opdrættede var den slags ikke acceptabel opførsel og ikke noget der burde kunne ske for enhver, medmindre der var noget galt med temperamentet hos rotterne.
    Men det er åbenbart anderledes nu om dage.


  • #6   12. jun 2012 Jeg ved ikke om det er anderledes. Men der er forskel på hvad folk vil acceptere.
    Her bliver aggressivitet ikke accepteret. Men det er ikke ensbetydende med at jeg vil anbefale alle, der har rotter der ikke kan enes, til bare at aflive deres.


  • #7   12. jun 2012 Nej, jeg foreslog også, at hun kunne kastrere dem smiley

  • #8   13. jun 2012 Der er altså også bare rotter der ikke kan sammen.

  • #9   13. jun 2012 Jeg må se hvad jeg kan gøre smiley Mange tak for svar alle ! smiley Sætter jeg pris på !
    Men skal jeg skille dem ad nu eller vente til jeg har en anden der kan gå med Magnum? smiley


  • #10   14. jun 2012 Jeg ville ikke vente hvis det var mig for det lyder til de er meget hårde ved det lille pus.

  • #11   14. jun 2012 Der er ikke sket noget siden, men da jeg ikke lige har et optimalt størrelse bur ved jeg ikke lige om jeg skal flytte ham nu eller når jeg kan få hentet et andet + en kammerat ? smiley

Kommentér på:
Sår? Rotter slås.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce