{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder og Vitaminer til rotter?
  • #1   6. feb 2013 Nu er rotter også kødædere, så jeg ville også give dem kød indimellem smiley Husk dog INTET med rødt farvestof i! (pølser, salami, etc)

    Men hvis dit marsvinefoder er noget godt noget, så skulle det gerne kunne smiley


  • #2   7. feb 2013 Nej, hver art sit foder.
    Køb altromin eller lignende rottepiller til rotterne.


  • #3   8. feb 2013 Vitae Animalia: Man kan ALDRIG bruge marsvinefoder til rotter - eller andre dyr end marsvin.

    Altromin eller andre foderpiller til rotter er klart at foretrække, da rotter gerne sorterer i deres foder, så hvis de får gnaverblandinger, tager de helst kun det der smager bedst og får derved ikke dækket deres behov.

    Hvis dyrene får ordentligt foder, behøver de ingen vitaminer ved siden af. Desuden er det vaskeligt at give vitaminer i de rigtige mængder, så det er meget nemmere at købe ordentligt foder.


  • #4   10. feb 2013 Maria: Det kommer bestemt an på hvor du har det fra smiley Jeg har haft rotter siden jeg blev født, og vores foder var noget hvor vores foderforhandler sagde, at langt de fleste gnavere kan spise det. Så det kommer an på kvaliteten, vil jeg mene smiley Vores rotter tog ihvertfald aldrig skade.

  • #5   10. feb 2013 Vitae: Nu lever rotterne sjældent længe nok til at vise mangelsygdomme pga. foderet, men det mener jeg ikke er en undskyldning for ikke at fodre korrekt. Der er stor forskel på hvad de kan leve af og hvad de bør leve af. Og eftersom marsvin og rotter er MEGET forskellige hvad angår foderbehov, mener jeg ikke at den enes foder kan dække den anden.

    Desuden ville jeg aldrig stole på en foderhandler, der sælger foder "de fleste gnavere kan spise"... Hver art bør have foder der er tilpasset dets behov.


  • #6   11. feb 2013 Enig med Maria.

    Vitae Animalia - Nu så deres foder (ifølge din video med de tidligere rotter) hellere ikke ud til at være kvalitet.


  • #7   11. feb 2013 Maria: Det er korrekt, at de ikke lever længe nok til at man kan se om de bliver syge/dårlige (og lever generelt ikke længe nok ;-)), men jeg har haft en gammel dreng på 4 år, og han klarede sig altså fint. Mine rotter har altid fået meget kød, og så lidt af det foder der. Jeg har altså svært ved at tro på, at det er så slemt igen, når man supplerer med korrekt kød ved siden af smiley Men det kan da også være at jeg skal udvide min foderviden smiley

    Hellrats: Haha, det var det bestemt heller ikke! Det var "nødfoder" da jeg lige havde fået dem - desværre (så dum som jeg var købte jeg dem fra en dyrehandler, helt tilfældigt. Jeg syntes at det var alt for synd for dem. Tænkte jo ikke over hvad jeg støttede, tænkte kun på at redde de små sjæle...), så jeg købte foderet dér, for at have noget. Det var ikke deres grundfoder smiley Og som sagt fik de også mest kød.


  • #8   11. feb 2013 Men rotter skal jo heller ikke leve af mest kød. Jeg mener at de kun skal have omkring 5% når de er voksne og 10-15% mens de vokser. Så deres foder må ikke hovedsageligt bestå af protein.

    Altromin kombineret med lidt hundetørfoder, evt. vådfoder og grøntsager, dækker deres behov uden at fede. Rotterne kan ikke sortere i altromin, da det er færdiglavede foderpiller, så man står ikke med rotter, der er fejlernæret fordi de sorterer i gnaverblandingerne.


  • #9   11. feb 2013 Hundefoder? Det har jeg godt nok ikke hørt om før smiley

  • #10   11. feb 2013 Der er jo en lille mængde animalsk protein i hundefoder. Tilpas til rotterne smiley

    Nogle bruger kattefoder, men her skal man være lidt varsom, da det indeholder taurin, som rotterne selv danner (det gør katte ikke) - derfor er hundefoder bedst smiley

    Jeg kan dog godt finde på at bruge kattevådfoder til mine smiley


  • #11   18. feb 2013 Jeg købte mine rotter af min svigermor smiley
    Hun har givet mig rottefoder og hundefoder med. Hun plejer at skifte lidt i mellem dem.. sådan så nogen gange fylder hun skålen op med hundefoder og putter lidt rottefoder i når de har spist ca. halvdelen og omvendt smiley

    De her to rotter er ikke slemme til at sortere. De spiser alt deres foder, og intet ligger i bunden når jeg skifter bunden smiley

    Jeg ved godt at de ikke må få kaninpiller.


Kommentér på:
Foder og Vitaminer til rotter?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce